Najgorsze skrzyżowanie w mieście? 2 minuty stania i... 8 sekund zielonego (FILMY, ZDJĘCIA)

BJO
To jedno z najgorszych skrzyżowań w mieście. Kierowcy jadący ul. Grunwaldzką w stronę mostu Szczytnickiego muszą uzbroić się w cierpliwość. Z powodu fatalnego ustawienia sygnalizacji, na zielone światło muszą czekać dwie minuty, po czym zielone pali się raptem… 8 sekund. A to wszystko na skrzyżowaniu podpiętym do systemu ITS.

Sprawdziliśmy, jak działa sygnalizacja świetlna na tym skrzyżowaniu. W piątek, w godzinach szczytu przejechanie przez ul. Grunwaldzką do mostu Szczytnickiego było prawdziwym wyzwaniem. Bardzo krótki czas wyświetlania zielonego oznacza, że przez skrzyżowanie przejeżdża tylko kilku kierowców. Resztę czeka kolejne dwie minuty na zielone. Niestety, wielu kierowców mając dość tej sytuacji przejeżdża przez skrzyżowanie długo po tym, jak pali się już czerwone. Inni nagle zawracają, próbując ominąć drogową pułapkę.

Skrzyżowanie podpięte jest do systemu ITS. Oznacza to, że program komputerowy powinien w miarę sprawnie sterować ruchem. Ale program w pierwszej kolejności przepuszcza tramwaje. Oznacza to, że kierowcy na ul. Grunwaldzkiej stoją tak długo, jak tramwaje jadą osią Grunwaldzką.

Przypomnijmy, że to nie jedyny problem z sygnalizacją świetlną w tym miejscu. Nieco dalej jest newralgiczne skrzyżowanie al. Różyckiego, Kochanowskiego i ul. Kopernika. Al. Różyckiego to objazd remontowanego mostu Zwierzynieckiego. Po rozpoczęciu prac kilka tygodni temu przejechanie al. Różyckiego zajmowało co najmniej pół godziny. Korki zmniejszyły się, kiedy… wyłączono światła, a zamiast nich ruchem zarządzał w tym miejscu patrol policji.

Co na to urzędnicy? Do tematu wrócimy.

Wideo

Komentarze 100

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
czytelnik

Najgorsze skrzyżowanie to jest na Orląt Lwowskich. Zielone światło dla pieszych może 5 sekund a stania kilka minut.

B
Berenika

kolejne miliony wydane na niesprawny system .Oczywiśćie winnych brak ,ba, Ratusz nawet nie próbuje się tłumaczyć z kolejnej WPADKI . Ale wnioski o kolejne premie za półrocze już leżą na biurku Jaśnie Nam Panującego ! Brak mi słów, aby określić tę anormalną sytuację !!!

p
pieszy pasażer

Szkoda, że wypłaty dla twórców i operatorów tego "genialnego" systemu nie stanęły na "czerwonym".

m
mw

niech mi ktoś powie, jaki jest sens takiego zaprogramowania tego skrzyżowania, że jak tramwaj wyjeżdża z przystanku "Kochanowskiego" w stronę centrum, to dokładnie, gdy do niego dojeżdża zapala się dla niego czerwone. podobno to tramwaj tam ma mieć pierwszeństwo, wg Redaktora...

d
dr Kaftan

Sytuacja przeze mnie opisana ma miejsce nawet jak nie ma żadnego Tramwaju czy Autobusu.. wtedy bym wiedział czemu jest czerwone. a Jest bo jest.. by przypadkiem płynnie nie przejechać.. i nie wyjechać z pięknego Wrocławia pod rządami R.D.

W
Wrocławianin

... ITS działa na zasadzie dobierania faz, bo inaczej nie potrafi, jak ma do wyboru fazę z lewoskrętem i priorytetową z tramwajem, to wybiera tą z tramwajem i dlatego ci na lewoskręcie stoją powyżej 2 minut i ich odczucie oczekiwania 10 minut jest jakie jest.
To czego system nie potrafi, a powinien to sterowanie grupowe, czyli do tego felernego tramwaju powinno się dopalać zielone grup niekolidujących.
Ale tego niestety Gertruda nie potrafi.

m
minus

co to jest tramwaj plus? nie ma już czegoś takiego

U
UB

rondo żołnierzy zaklętych - dojazd od ślicznej: 90 sekund stania, 6 sekund zielonego

W
Wrocławianin

Praca akomodacyjna (zależna od czujników), maksymalny cykl 120 sekund.
Dam głowę, że coś z radarami jest źle ustawione, albo z czułością pętli od strony Karwińskiej.
Oprogramowanie przygotowała firma Zaberd.
Ja bym się przyjrzał krokom wydłużania pętli, widocznie za małe są, albo w ogóle ustawione na minimalne i zanim kolejka porządnie się ruszy to wskakuje czerwone.

k
kierowca z POlski

6 sekund i wieczne kolejki

t
trzeba

kolego - w mojej S klasie 2014 za 800.000 zł (NIE W KREDYCIE, leasingu itd) nie ma łańcucha który trzeba smarować i co jakiś czas zapinać bo spada :))) jeśli masz takie problemy, to znam dobry sklep rowerowy, polecę Ciebie

T
Tranzit

Problem polega na tym, że we Wrocławiu magistrat ustawia w newralgicznych miejscach, ponadprzeciętne cykle (czyli pow. 2minut) co powoduje niezadowolenie wszystkich kierujących, chcących przedostać się przez takie skrzyżowanie. Lepsze jest dążenie do skracania cyki ( każdy ma krótkie zielone/ krótkie czerwone)- bo czas oczekiwania na swoje zielone jest krótszy, co z psychologicznego punktu widzenia jest korzystniejsze. Program wrocławskiego ITS jest nie dopracowany. Osoby które twierdzą że ma pracować tak jak pracuje są w będzie- odczucia kierujących (czyli osób korzystających z systemu) jest najważniejsze i nim trzeba się sugerować. Oczywiście potoki ruchu które są większe, swoje sygnały zielone powinny mieć dłuższe. To samo tyczy się komunikacji zbiorowej- bo ilość osób oczekujących na zielone w jednym autobusie/tramwaju jest dużo wyższa niż w potokach o charakterze ruchu indywidualnego. Trzeba o tym pamiętać- bo korki są powodowane przez samochody osobowe, a nie przez autobusy.

l
lolo

8 sekund - tyle średnio zajmuje obserwatorowi z Wrocławia dojście. I to nie do świateł...

o
obserwator

8 sekund - tyle średnio zajmuje start na zielonym panience z Dzierżoniowa w 20 letniej Corsie.

.

A jak chcesz nadać priorytet tramwajowi plus nie wycinając tych którzy jadą po Kochanowskiego w kierunku Korony?

Dodaj ogłoszenie