Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najchętniej uczymy się nad morzem, w górach, a także za granicą

Bartłomiej Łata
Firmy wynajmujące salę na konferencje często oczekują od organizatorów kompleksowej usługi
Firmy wynajmujące salę na konferencje często oczekują od organizatorów kompleksowej usługi Interferie S.A.
Pracodawcy coraz częściej zlecają organizację szkoleń lub konferencji profesjonalnym firmom. Oczekują atrakcyjnych warunków zakwaterowania i nauki oraz ciekawego programu relaksu

Oczekiwania firm są bardzo duże. Szczególnie tych, których pracownicy brali już udział w wielu spotkaniach poszerzających ich wiedzę. Zleceniodawcy poza samym szkoleniem oczekują od organizatorów np. gier integracyjnych, podchodów, maratonów biegowych czy też zawodów z elementami rywalizacji.

– W standardzie są oczywiście zajęcia szkoleniowe, zakwaterowanie i pełne wyżywienie. Często oferujemy jakieś dodatkowe atrakcje, na przykład zabieg spa w miejscu zakwaterowania, albo też krótką wycieczkę – mówi Sławomir Chrzanowski, partner zarządzający BDO Academy.

– Im atrakcyjniejsza jest oferta firmy szkoleniowej, tym większa szansa na zdobycie zlecenia. Oczywiście wiele zależy też od zasobności portfela, bowiem atrakcje sporo kosztują. Dzisiaj samo szkolenie połączone z wieczornym bankietem już nie wystarczy – mówi Łukasz Kubacki, dyrektor ds. marketingu z Interferie S.A.

– W przypadku szkoleń zagranicznych pakiet oferowanych usług jest szerszy. Obejmuje zawsze transport, opiekę pilota, transfery, ubezpieczenia – wskazuje Sławomir Chrzanowski.

Kto najczęściej uczy się w kurortach

Na organizację szkoleń wyjazdowych decydują się firmy, które inwestują w rozwój swoich pracowników. Takie oferty wybierają branże: medyczna, finansowa, budowlana i logistyczna.

– Na naukę poza miejscem działania firmy decydują się klienci z dużych i średnich firm, głównie produkcyjnych lub sieci handlowych – zaznacza Sławomir Chrzanowski.

Łukasz Kubacki z Interferie S.A. uważa, że firmy najbardziej zainteresowane są tak zwanymi szkoleniami miękkimi: motywacyjnymi, obsługi klienta, komunikacji interpersonalnej, które doskonale można połączyć z atrakcyjnymi zajęciami rekreacyjnymi i integracją zespołu.

Szkolenia wyjazdowe dla instytucji, firm oraz studentów organizuje także Wyższa Szkoła Bankowa. Dotyczą one zazwyczaj wypalenia zawodowego, stresu, kierowania zespołem, komunikacji wewnętrznej, zmian w ustawach, prawa zamówień publicznych, a także ochrony danych osobowych.

Sławomir Chrzanowski z firmy BDO Academy, oferującej także szkolenia wyjazdowe, podkreśla, że prowadzi je ona głównie z zakresu podatków, rachunkowości czy też prawa pracy.

Dlaczego nie w swoim mieście?

Według Małgorzaty Perczyńskiej, organizatorki szkoleń Wyższej Szkoły Bankowej, firmy chcą osiągnąć dwa cele: przyjemny i pożyteczny. Z jednej strony następuje element szkolenia, np. poznanie nowych technik sprzedaży, zmian w ustawach, z drugiej strony pojawia się element integracyjny. Osoby z firmy mogą się lepiej poznać, przez co praca po powrocie może być przyjemniejsza.

Ile czasu zazwyczaj się szkolimy

Szkolenia wyjazdowe najczęściej trwają trzy dni i odbywają się w weekendy.
– Uczestnicy przyjeżdżają w piątek i wtedy odbywa się zakwaterowanie i uroczysta kolacja. W sobotę do południa odbywają się zajęcia szkoleniowe, a po południu program turystyczno--rozrywkowy – opowiada Małgorzata Perczyńska z Wyższej Szkoły Bankowej.

– Najczęściej jest to zwiedzanie innego miasta połączone z programem artystycznym. Może być to wyjście do teatru lub kina. Wieczorem przygotowujemy kolację integracyjną z muzyką i tańcami. W niedzielę od rana rozpoczynamy szkolenie, a po południu następuje powrót do domu – dodaje.
– Przeważnie klienci zgłaszają się na szkolenie 2-3 tygodnie przed planowanym terminem, ale często już miesiąc wcześniej kontaktują się z nami w sprawie ustalenia szczegółów. Zadają szczegółowe pytania o miejsce zakwaterowania i sam program szkolenia. W przypadku wyjazdów zagranicznych ten czas się jeszcze wydłuża o kolejne 2-3 tygodnie – wyjaśnia Sławomir Chrzanowski.

Płacisz. A w ofercie masz...

Im atrakcyjniejszy program, tym szkolenie jest droższe. Firmy fundują swoim pracownikom pobyty w strefie fitness, na basenie, odpoczynek w spa.

– Cena zależy od sezonu. W wakacje i dni wolne ceny pokoi rosną. Im większa grupa, tym chętniej jest widziana w hotelu, ale takie pobyty muszą być rezerwowane dużo wcześniej. Zawsze przygotowujemy indywidualną ofertę cenową, która uwzględnia wszystkie oczekiwania klienta – mówi Łukasz Kubacki.

– Cena jest zależna od miejsca szkolenia i oferowanego pakietu usług. W przypadku szkoleń krajowych cena oscyluje między 2 a 3,5 tys. zł od osoby. W przypadku zagranicznych – powyżej 3 tysięcy złotych od osoby – uważa Sławomir Chrzanowski.

Polskie góry czy światowe kurorty?

– Klienci w odniesieniu do szkoleń organizowanych w Polsce wybierają najchętniej sprawdzone, tak znane kurorty, jak Sopot, Zakopane i Karpacz. Sporym zainteresowaniem cieszą się także urokliwe miejsca typu Kazimierz czy Nałęczów. Wiosną klienci często wybierają Mazury – wskazuje Sławomir Chrzanowski. – W przypadku szkoleń zagranicznych najbardziej cenione przez klientów są kraje śródziemnomorskie: Grecja, Hiszpania, Włochy – dodaje.

– Szkolenia jednodniowe, które nie są połączone z noclegiem, odbywają się w dużych miastach, do których łatwo dojechać. Są to Wrocław, Warszawa, Poznań – tłumaczy Łukasz Kubacki. – Szkolenia kilkudniowe organizowane są najchętniej w atrakcyjnych miejscach wypoczynkowych, w których jest dobre zaplecze rekreacyjne, czyli basen, spa, fitness, siłownia oraz atrakcyjna okolica bogata w szlaki spacerowe i rowerowe – mówi Kubacki.

– Klienci oczekują, że w pobliżu ośrodka, w którym odbywa się szkolenie, są interesujące miejsca do zwiedzenia, takie jak zamki, groty, jaskinie, skanseny, ciekawe formacje skalne, czyli wszystko to, co można obejrzeć i być może wykorzystać np. do gier terenowych. Proponowane przez nas Sudety mają naprawdę wiele takich właśnie atrakcji. Na wyciągnięcie ręki mamy granicę z naszymi południowymi sąsiadami, co także jest atrakcyjną propozycją, ponieważ daje możliwość wypadu na przykład na czeskie piwo – dodaje.

Organizacja wyjazdowej konferencji

Zleceniodawcy szukają atrakcyjnych miejsc z niezłym dojazdem. Są to zarówno ośrodki w górach, jak i nad morzem. Dodatkowym atutem lokalizacji konferencji są piękne pejzaże, które zainteresowani mają za oknem, a także krystalicznie czyste, wolne od miejskiego smogu, powietrze.
– Mamy bardzo duże sale przeznaczone na konferencje. Są one w hotelach w Szklarskiej Porębie, Świeradowie-Zdroju i Świnoujściu – zaznacza Łukasz Kubacki.

– Naszą siłą jest także atrakcyjna lokalizacja ośrodków blisko parków zdrojowych oraz mola z plażą w hotelach nadmorskich i wśród lasów, ale z łatwym i bliskim dojściem do centrów uzdrowisk – dodaje.
Zespoły organizujące konferencje starają się zapewnić gościom kompleksową obsługę, w tym nocleg i menu, w którym znajdują się dania dla każdego, także wegetariańskie i bezglutenowe. Klientom udostępnia się strefy rekreacyjne, baseny i miejsca na zorganizowanie grilla, pikniku czy zabaw.

– Do dyspozycji firm oddajemy ściany obiektów oraz dachy na firmowe reklamy i banery – podkreśla Łukasz Kubacki.
Im atrakcyjniejszy program konferencji, tym koszt organizacji jest wyższy. W szczycie sezonu pokoje są droższe. Im większa grupa, tym częściej wybiera hotel, ale takie pobyty muszą być rezerwowane dużo wcześniej.
– Zawsze przygotowujemy indywidualną ofertę cenową, która uwzględnia wszystkie oczekiwania klientów. Potrafimy przygotować ofertę już od 100 zł za osobę ze śniadaniem – dodaje Łukasz Kubacki.

Jak się promują?

Każda konferencja to doskonały czas na promocje firm. Organizują one swoje stoiska, które są pełne materiałów promocyjnych. Przedstawiciele stawiają banery, gabloty, roll-upy, wyświetlają spoty i firmowe filmy oraz przyklejają na ściany logo firm.

Formy promocji są niezwykle różnorodne i zależne od branży. Firmy kosmetyczne na przykład robią pokazy, zabiegi czy też testowanie nowych produktów.

W przygotowaniu konferencji pomagają specjaliści. Wybierają oni menu, planują atrakcje, czuwają nad wizerunkiem sali wykładowej czy też elastycznie reagują na wszelkie zmiany programu.
– Opiekun klienta ma wiele własnych propozycji, które mogą uatrakcyjnić pobyt w naszym hotelu. Sprawuje pieczę nad grupą przez czas pobytu i na bieżąco reaguje na wszelkie niespodziewane zmiany i pomysły klientów – wskazuje Łukasz Kubacki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska