Najbardziej zakorkowane miasta świata. Jest tam Wrocław! [RANKING]

Agencja TVN XNEWS

Wideo

Udostępnij:
Firma TomTom przygotowała ranking najbardziej zakorkowanych miast na świecie. Niestety, nie zabrakło w nim kilku polskich aglomeracji, w tym także Wrocławia. Analizie poddano 390 miast z 48 krajów, a za miernik wzięto wskaźnik zatłoczenia ulic pokazujący o ile wydłuża się przeciętny czas podróży w przypadku pojawienia się korków.

Na pierwszym miejscu rankingu uplasowała się stolica Meksyku, gdzie stopień natężenia ruchu wynosi 66%. Na drugiej pozycji, z 61%, uplasował się Bangkok. Podium zamknęła Dżakarta, w której natężenie wynosi 58%. Najbardziej zatłoczonym miastem w naszym kraju okazała się Łódź, która zajęła wysokie 5. miejsce z odsetkiem natężenia ruchu wynoszącym 51%. Poza nią, w pierwszej setce zestawienia, znalazło się jeszcze sześć polskich miast:

  • 34. miejsce zajął Lublin (40%),
  • 48. Kraków (38%),
  • 50. Warszawa (37%),
  • 63. Wrocław (35%),
  • 69. Poznań (34%),
  • 83. miejsce zajęła Bydgoszcz (33%).

Komentarze 44

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
aqqa
Nie wiem jak ten ranking ma się do rzeczywistości. Jak się przykorkuje klecińska, grabiszyńska (oporów/cmentarz) a potem strzegomska, to do pracy dojeżdżam w 1h 20 min zamiast w 20min :-) Coś słabiutko z tymi procentami!
z
zwykłyRP
No w końcu Prezydent Rafał ma "osiągnięcia" które dotyczą wszystkich a nie tylko wybranej grupy z elity przybocznych. Pomimo masy inwestycji drogowych, wyprowadzenia tranzytu z miasta, odcięcia ruchu cieżarowego Wrocław staje sie z roku na rok coraz bardziej zakorkowanym ( w każdym razie jest w czołówce ) miastem w Polsce. Gratulacje.
Ale czegóż sie można było spodziewać po takich pomysłach jak mnożenie świateł w systemie czerwonej fali ( bo inaczej tego nazwać nie można ), wycinana całych pasów z ruchu na głównych arteriach komunikacyjnych miasta, mnożenia bez zastanowienia pasów dla rowerzystów ( w tym do jazdy pod prąd ) nawet tam gdzie nawet teraz samochody nie specjalnie łatwo mieszczą się ... i nie dawania nic w zamian dla zmotoryzowanych. Bo gdzież są duże, pojemne i przede wszystkim bezpieczne parkingi ( by nie stały sie hurtownia dla złodzieji ) na wlotach do miasta gdzie przyjezdni mogliby zostawiac swoje samochody ( w wielu miastach europejskich rządzonych z głowa bilety z takich parkingów uprawniaja do korzystania z komunikacji zbiorowej ) ? Gdzie jest ta komunikacja podmiejska z prawdziwego zdarzenia ktora zastąpiłaby te nieliczne linie wiecznie zapchanych autobusów dowożacych ludzi spod Wrocławia ? Kiedy w końcu miasto przestanie gadać i wydawać pieniadze na nikomu niepotrzebne bzdury, i weźmie się w końcu za kolej miejską ? Kiedy miejscy włodarze sprzedając firmom prywatnym tereny pod zabudowę mieszkaniową najpierw zaczną przystosowywac pod nowe inwestycje system komunikacji ( Osiedle Port Olimpia na kilkanaście tysięcy mieszkańców w ramach inwestycji komunikacyjnej towarzyszacej jego budowe doczekało sie budowy ... kilkuset metrów chodnika i dopiero teraz zaczęto przemysliwać w mieście o konieczności budowy nowego mostu i przedłużenia linii tramwajowych ! ) ... Można by tak wymieniać w nieskończoność.
j
joka
Już bez przesady z tym brudem, nie jest tak źle. Teraz w zimie i w chlapę ludzie trochę syfu nanoszą, ale to normalne. Z czystością wnętrza samych pojazdów nie jest najgorzej.
P
Piłkarz ręczny plażowy
Panie Dutkiewicz, które miejsce w takim rankingu ma osiągnąć Wrocław, żeby kierowcy w końcu poddali się terrorowi ("polityce mobilności"), jaki wobec nich stosujecie i pozbyli się swoich samochodów?
Jakoś nadal te BLACHOSMRODY magicznie nie znikają...
L
Lbn
Wrocławia - obecny prezydent Lublina coraz bardziej przypomina Dudkiewicza, czyli fontanna(nawet kilka) w centrum, deptaki, ścieżki rowerowe na ulicach(a rowerzystów na nich tyle co kot napłakał), powstał też system "inteligentnego kierowania ruchem"(oczywiscie korkotwórczy), oczywiscie stadion(wprawdzie tylko za 150 mln) i aquapark(rownież ze 150 mln), miasto przymierza się właśnie do wytyczenia buspasów na chyba najważniejszej ulicy w centrum. Moim zdaniem Lublin w koncu dogoni Wrocław w tych absurdach, jeszcze tylko kilka lat.
L
Lk
inwestycje drogową, jeszcze przed otwarciem obwodnicy, która korkowała część miasta- może to wtedy przeprowadzano te pseudo-badania?? Dla uzmysłowienia jakie są korki w Lublinie, wyobraźcie sobie ruch trochę bardziej płynny niż Wrocław w wakacje.
R
Rafał Dutkiewicz
Za rok będziemy duuużo lepsi :)
chwd wrocławiakom
W
Wsk
jest tam wszystko czego potrzeba, ale można to dostać łatwiej. Dla przeciętnego człowieka te kilkaset złotych pensji więcej na zachodzie nie są warte tego tłoku, korków, wyższej przestępczości, wyższych cen nieruchomości. Poza tym społeczeństwo na wschodzie jest troche mniej zdemoralizowane (mniej rozwodów, aborcji, narkomanii, przestępczości wsród nieletnich), a np. dzieci uzyskują lepsze wyniki w nauce niż ich rówieśnicy w tzw. "Polsce A".
P
Podpis
Kraków, Wrocław czy Warszawa, ale dużo mniej. Przede wszystkim w Lublinie nie ma takich przeszkód terenowych jak rzeki(oczywiscie jakieś "rzeczkil są, ale tak małe, że ich praktycznie nie widać), które w podanych przeze mnie miastach stanowią sporą barierę komunikacyjną.
m
mju
Przypomnę, że parę lat temu - zaraz po oddaniu do użytku AOW, po Wrocławiu jeździło się sympatycznie, niemal płynnie. Potem Nasz Prezydent zwrócił się po poradę do Specjalistów z Krakowa (który jak widać w powyższym zestawieniu jest bardziej zakorkowany), żeby coś zrobili z naszą komunikacją. No, i robią! Blokują ruch jak tylko potrafią. Spowalniają główne arterie - nie udostępniając alternatywnych, szybszych tras. Przykład? Spowolnienie Kazimierza Wielkiego. Którędy więc jechać? Na Piłsudskiego właśnie szykują farbę, żeby ją zawęzić. Kościuszki? - Czy tamtędy da się jeździć? To którędy mam jechać ze wschodu na zachód miasta??? Rozbudowa Centrum Bielany zbiegła się z oddaniem nowych świateł przy Kauflandzie na Ślężnej. Powstańców Śląskich już wcześniej zdławiono..... Kontynuować? A może jednak nie brać przykładu z Krakowa? Może jednak zacząć trochę inaczej myśleć o komunikacji? Może jednak zamiast ruch dławić, pomyśleć o jego upłynnianiu, kanalizowaniu?
J
Jimp
poczuciem humoru. Ps. zapominasz o wydzielaniu ścieżek rowerowych i torowisk - to też może wydatnie się przyczynić do poprawy miejsca w rankingu.
Z
Zabiegowiec
Ustanowią buspas (to nic nie kosztuje), będzie można wprowadzić więcej autobusów, co będzie argumentem do podniesienia cen, a to z kolei przyczyni się do zwiększenia przychodów miasta CO JEST JEDYNYM I PRAWDZIWYM CELEM naszych urzędniczych pasożytów.
O
Olaf
Proponuję zgłosić pomysł jako projekt do budżetu obywatelskiego. Przekracza wprawdzie lokalny charakter, ale myślę, że urząd miasta zrobi wyjątek dla cennej idei.
A
Asnyk
i ruch w tym mieście jest w miarę płynny, oczywiście są miejsca mega korków, ale jak ktoś chce, to je ominie. Czas przejazdu przez centrum Lublina w godzinach szczytu to jakieś dwa-trzy razy szybciej niż we Wrocławiu.
...
Do pierwszego miejsca niestety brakuje.
Kilka propozycji.
Z Legnickiej/Lotniczej zrobić deptak. Puścić ruch Braniborską.
Zamknąć Długą i postawić w tym miejscu jakieś wielkie centrum handlowe bo wciąż ich mało we Wrocławiu.
Zwęzić Armii Krajowej do jednego pasa. Może być jeden pas w obu kierunkach - wahadłowo.
Krakowska to samo.
Traugutta zamknąć całkiem, puścić ruch przez Kościuszki.
Dodaj ogłoszenie