Nagrodzić najlepsze firmy

RedakcjaZaktualizowano 
Dolny Śląsk to zagłębie innowacyjnych przedsiębiorstw. Doskonale promują nasz region. Rozmowa z Janisławem Muszyńskim, przewodniczącym Rady Inicjatorów DCG

W połowie kwietnia rusza XXII edycja Dolnośląskich Certyfikatów Gospodarczych. Co zmieniło się przez ostatnie trzynaście lat funkcjonowania programu?
Kiedy powoływaliśmy tę nagrodę do życia, naszym celem była promocja szeroko pojętej przedsiębiorczości. Takiej, która z regionu się wywodzi i z nim jest związana. Zależało nam, aby wskazywać firmy rzetelne, wiarygodne, których udziałem niewątpliwie jest sukces finansowy, a przy tym hołdujące wysokiej kulturze i etyce prowadzenia biznesu. 21 edycji imprezy sprawiło, że dzisiaj Dolny Śląsk to zagłębie konkurencyjnych, często innowacyjnych firm, które doskonale, często przez swoje innowacyjne produkty, promują nasz region. Często poza granicami kraju. Do pewnego stopnia zmieniły się realia rynku, niezmienne pozostało jedno - DCG propaguje dolnośląskie markowe produkty i dobre firmy. Takie, które mogą stanowić wizytówkę regionu.

Jakie firmy mają szansę otrzymać DCG?
Program kierowany jest do wszystkich firm, które w codziennej pracy przestrzegają najwyższych standardów jakości i dbają o swoją wiarygodność gospodarczą. Minione edycje udowodniły, że nie ma znaczenia branża, w jakiej działa przedsiębiorstwo czy jego wielkość. O tytuł mogą ubiegać się mikro-, małe, średnie, jak i duże firmy. Wśród ponad 200 nagrodzonych w ostatnich latach są zarówno korporacje zatrudniające tysiące pracowników, jak i niewielkie, kilkuosobowe biznesy. Po certyfikat sięgnęły Volkswagen Motor Polska, Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu, ale i zajmująca się renowacją synagogi pracownia architektoniczna Archikon. W sumie rozdaliśmy 542 certyfikaty i nagrodziliśmy 226 firm. To, co łączy wszystkie te podmioty, to ciągła praca nad udoskonaleniem oferty, jakości świadczonych usług czy produktów. W DCG wygrywają ci, którzy nieustannie inwestują w rozwój. To wdrożenia innowacyjnych technologii, prowadzenie inicjatyw zmieniających oblicze miasta lub regionu, wsparcie pracowników w rozwoju zawodowym czy terminowe regulowanie płatności. Na ocenę składa się zatem szereg kryteriów - jakościowych, ekonomicznych, pracowniczych i społecznych.

Jak kapituła weryfikuje zgłoszenia?
Kapitułę stanowi grupa ekspertów, którzy posiadają wiedzę i kompetencję do właściwej oceny zgłoszeń. To m.in. przedstawiciele zarządu województwa dolnośląskiego, samorządów gospodarczych Dolnego Śląska, uczelni wyższych, organizacji przedsiębiorców oraz praktycy biznesu - właściciele firm. Przewodniczy jej marszałek województwa dolnośląskiego. Taka formuła sprawdza się od wielu lat, co więcej, buduje rangę wydarzenia i odróżnia nas od wielu innych, wydawałoby się, zbliżonych do naszej inicjatyw.
Dzisiaj DCG jest jedną z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych nagród gospodarczych w Polsce.
Wielu uhonorowanych nią przedsiębiorców wykorzystuje zresztą ten aspekt promocyjny w swoich działaniach. O samym sukcesie przedsięwzięcia decyduje też fakt, że większość finalistów nie poprzestaje na jednorazowym udziale w programie i aplikuje kilkakrotnie. Laureaci trzech kolejnych edycji DCG otrzymują złotą statuetkę, pięciu - diamentową.

Co daje dolnośląskim przedsiębiorcom certyfikat DCG?

To szereg korzyści. Dosłownych, takich jak prawo do posługiwania się certyfikatem, ale też dodatkowych, które wzmacniają biznes. Wiele firm wykorzystuje DCG w kontaktach z kontrahentami czy klientami, a nawet swoimi pracownikami. To nie dziwi. Wiarygodność, rzetelność i trwałość to kluczowe wartości, o które zabiega świat biznesu, a które na znaczeniu zyskują zwłaszcza teraz, w czasach rozchwiania światowej gospodarki. Kryzys sprzyja weryfikacji rynku. Nasz certyfikat to doskonały probierz stabilnej i silnej pozycji firmy w regionie. Obserwując dzisiejsze sukcesy przedsiębiorstw, które w przeszłości nagradzaliśmy laurem DCG, widać, że rzetelne firmy okazują się w większym stopniu odporne na kryzys, i to bez względu na branżę, w jakiej działają.

Od lat na liście finalistów znajduje się wiele firm związanych z branżą budowlaną, które - dzięki pionierskim rozwiązaniom - wyprzedzają konkurencję w tym trudnym czasie.
Dobrym przykładem może być firma Empol, zajmująca się stolarką drzwiową i okienną, która już czterokrotnie sięgała po DCG. Od lata promuje nowatorskie, energooszczędne rozwiązania, z ciekawostek - specjalny, trzywarstwowy montaż, który w Polsce wciąż należy do rzadkości, zaś w Europie jest już powszechnie stosowany.

O czym jeszcze powinni pamiętać zgłaszający się do programu?
DCG to przykład na to, jak mądrze można się promować i to na wielu polach. To nagroda prestiżowa, wzoruje się bowiem na znanych międzynarodowych nagrodach gospodarczych, takich jak japońska Nagroda Deminga, amerykańska Nagroda Malcolma Baldrige’a czy Europejska Nagroda Jakości. Wychodzi naprzeciw dążeniom do integracji regionalnej, wspiera wzrost gospodarczy i rozwój lokalnego rynku pracy. Pozwala zaistnieć, wymienić się wiedzą i doświadczeniami, pozyskać nowe kontakty biznesowe. Ostatnie lata programu udowodniły, że nawet sprawni przedsiębiorcy niekiedy potrzebują wsparcia. Warto zatem o takie się postarać.

polecane: Flesz: otyłość zabija Polaków, problem rośnie i dotyczy nastolatków

Materiał oryginalny: Nagrodzić najlepsze firmy - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3