Nad ul. Dyrekcyjną powstała kładka

Redakcja
Kładka nad ul. Dyrekcyjną służy robotnikom stawiającym nową galerię WSK
Nad ulicą Dyrekcyjną przy skrzyżowaniu z Borowską zbudowano tej nocy kładkę dla pieszych. Nie będzie ona jednak służyła wszystkim, a jedynie budowlańcom, którzy stawiają nową galerię handlową w miejscu dworca PKS. Inwestor przekonuje, że konstrukcja bardzo się przyda, bo obecnie na budowie pracuje 500 robotników, a w drugiej połowie 2016 roku będzie ich nawet 1500. Kładka połączy plac budowy z zapleczem, a pracownicy nie będą musieli czekać na zielone światło.

W nocy z poniedziałku na wtorek autobusy omijały ul. Dyrekcyjną. Powodem była właśnie budowa wspomnianej kładki. Konstrukcja już stoi, ale budowlańcy chodzą nadal przez przejście dla pieszych. Jak tłumaczą, czekają na odbiory techniczne kładki. Te mają się odbyć w ciągu najbliższych dni.

– Kładka została zbudowana by usprawnić ruch 500 robotników pracujących przy budowie galerii. W drugiej połowie przyszłego roku będzie ich jednocześnie nawet 1500 – mówi Weronika Wemberger z firmy Unibail Rodamco (inwestor i przyszły operator galerii).

Kładką będą mogli chodzić tylko budowlańcy. Schody znajdują się na terenie budowy i zaplecza technicznego po stronie dawnego szpitala. Tam z kolei znajdują się kontenery biurowo-socjalne. Budowana galeria jest na tyle duża, że na tej samej działce baraki się nie zmieściły. Trzeba było ustawić je gdzieś indziej, wybrano teren obok budynku dawnej porodówki przy ul. Dyrekcyjnej.

Wrocław: Galeria w miejscu dworca PKS – powstaje parter (ZOB...

Wideo

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Papieska

Biała i z krzyżami

d
dsw

"Mają rozmach skur..." ;) Cieszy mnie rozwój Wrocławia. Z inwestycji na inwestycję miasto staje się coraz atrakcyjniejsze.

---

Jesteś mądry, bo zdrowy i młody.
A jak przejść z wózkiem (dziecięcym/dla niepełnosprawnych), z osobą starszą?
Wszędzie, również w Polsce, od kładek i tuneli się odchodzi.

k
kiero

powinni drogi myć i zamiatać bo cała okolica tonie w błocie aż po szpital na Borowskiej bo tam betoniarnie mają !!!!

w
wroclawianin

Ja takich przejsc dla pieszych po drodze do pracy mam kilkanascie. Tramwajem to 7 przystankow w centrum. Piechota zajmuje mi jedynie 5 min wolniej.
Zobaczcie ile czasu wszyscy mieszkajacy we Wroclawiu tracimy dzieki tym wspanialomyslnym rozwiazania komunikacyjnym w tym miescie.
Zgroza. Przeciez moze byc i bezpiecznie i plynnie oraz w dobrym tempie. To przeciez nie nasza wina ze tu mieszkamy i pracujemy. To co nam rzadzacy tu daja wola o pomste i to nie tylko do nieba

s
sdf

należy się coś za darmo?

e
eadf

wiedzą! Ha, ha, ha.

s
sdfc

przejść podziemnych bo światła co 25 m są elementem spowalniania ruchu i terroryzowania kierowców!!!! Skoro dbają o robotników to dlaczego nie o mieszkańców? Bo cel uświęca środki!

J
John

temu człowiekowi który to wymyślił należy się pełny szacun. Takie przejścia powinny być na wielu przejściach gdzie gromadzi się dużo pieszych. Przynajmniej nie trzeba czekać na zielonke. Gratuluję pomysłu.

h
hyhy

i płać pracownikom za czekanie na zielone światło. Zobaczymy jak długo pociągniesz.

m
mm

praca w warbudzie to jak w obozie już nawet im przeszkadza że ludzie długo stoja na swiatłach zamiast już pracować !!!!!

j
john locke

Mogło z niego skorzystać, wykupić teren i wyremontować dworzec. Mogło też uchwalić taki plan zagospodarowania przestrzennego, by wymusić na ewentualnym prywatnym inwestorze uwzględnienie dworca autobusowego odpowiadającego potrzebom Wrocławia. Nie zrobiło ani jednego, ani drugiego.
To co powstanie to galeria handlowa i najwyżej przystanek autobusowy godny miasta powiatowego. Stary dworzec miał 25 stanowisk dla autobusów odjeżdżających, 3 dla przyjeżdżających, parking dla autobusów, zaplecze socjalne dla kierowców, poczekalnię, kasy biletowe. Dworzec tymczasowy ma kasy i 14 stanowisk. Ten nowy pseudo dworzec będzie miał TYLKO 11 stanowisk, bez parkingu, bez zaplecza socjalnego, a za poczekalnię będą robiły sklepy.

0n

skoro wolisz stać na czerwonym i wąchać moje spaliny to powodzenia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

d
dsvc

bezpieczenstwo ..... ale biznesjerki a nie mieszkancow wroclawia. Widac o kogo szofer dba I na kim mu zalezy.

G
Gość

że nie posiadając samochodu ani roweru można być przeciwnikiem częstego zatrzymywania się i czekania na zielone by przejść przez jezdnię lub czasem przejechać tramwajem/autobusem.
(Nie wiem skąd wykiełkowała ci myśl, że liczę na wybudowanie przejść podziemnych co 20 metrów, więc tego nie będę komentować)
Za komuny chodziło się po dużych miastach o wiele wygodniej niż teraz wcale nie dlatego, że było mniej samochodów. Po prostu wtedy było mniej idiotyzmów.
A schodów proponuję nie unikać choćby po to, by dłużej zachować sprawność i dobre zdrowie.
W Nowym Roku życzę więcej wiary w słowa innych i mniej przeświadczenia o własnej nieomylności.

Dodaj ogłoszenie