Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na wiosnę rozpocznie się budowa czterech mostów we Wrocławiu (MAPA)

Bartosz Józefiak
Już na wiosnę 2014 roku we Wrocławiu rozpocznie się budowa czterech nowych mostów na rzece Widawie. Zastąpią one stare przeprawy, które zostaną wyburzone.

Chodzi o mosty: Pęgowski, Strachociński, Widawski oraz mosty Krzywoustego. Przeprawy te pójdą do rozbiórki, a ich miejsce zajmą zupełnie odnowione mosty. Roboty rozpoczną się w okolicach marca 2014 roku.

Prace przeprowadzi Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych we Wrocławiu. Wielki remont mostów to część przebudowy Wrocławskiego Węzła Wodnego. Chodzi o to, by stolica Dolnego Śląska była lepiej chroniona przed powodzią. Nowe mosty mają być bardziej wytrzymałe niż stare przeprawy i dzięki temu gotowe, by przepływało pod nimi więcej wody. Dodatkowo kierowcy zyskają na nich nowe, a przede wszystkim szersze jezdnie.

Zanim to jednak nastąpi, zmotoryzowani będą musieli sporo przecierpieć w korkach, bo mosty znajdują się w ciągu ważnych dróg wylotowych z Wrocławia: na Poznań (most Widawski), Warszawę (mosty Krzywoustego), Oborniki Śląskie (Pęgowski) i Jelcz – Laskowice (Strachociński).

Zanim powstaną nowe mosty, auta będą jeździły po tymczasowych przeprawach. Jedna z nich (obok mostu Widawskiego) już stoi, trwają przygotowania do budowy tymczasowej przeprawy obok mostu Pęgowskiego.

Inwestor w grudniu wybrał kilkanaście firm, które do 20 stycznia mają czas, by przygotować swoje oferty. - Liczymy, że na początku lutego uda się wybrać wykonawców. Wtedy wczesną wiosną mogłyby się rozpocząć prace – mówi Dariusz Figura, który nadzoruje prace.

Cała inwestycja została podzielona na dwa zadania: modernizację kanału Ulgi Odra - Widawa, od jazu stałego do mostu kolejowego w pobliżu centrum handlowego Korona, wraz z przebudową mostów Krzywoustego, Strachocińskiego i kolejowego mostu Swojczyckiego. Drugi etap robót prowadzi od mostu kolejowego, aż do ujścia Widawy i obejmuje również przebudowę mostów Widawskiego i Pęgowskiego. Wzdłuż całej Widawy powstaną wały chroniące przed falą powodziową. Gdyby po modernizacji na Wrocław spadła powódź podobna do tej z 1997 roku, właśnie przez Widawę puszczona zostałaby znaczna część fali powodziowej.

Roboty mają skończyć się do grudnia 2015 roku. Szacowany koszt inwestycji to ok. 500 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska