Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na ulice wracają rowery miejskie. Operator: poddaliśmy je gruntownemu serwisowi

Celina Marchewka
Celina Marchewka
Na ulice wracają rowery miejskie. Operator: poddaliśmy je gruntownemu serwisowi
Na ulice wracają rowery miejskie. Operator: poddaliśmy je gruntownemu serwisowi Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Rozpoczyna się kolejny sezon Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Na ulice miasta wraca pełna flota jednośladów, czyli 2 tysiące sztuk. W zimie mieszkańcy mieli do dyspozycji część pojazdów, pozostałe w tym czasie zostały poddane serwisowi i konserwacji. Czy w tym sezonie nie będzie tylu problemów z awariami rowerów, co w ubiegłym roku? Firma Nextbike zapewnia, że robi wszystko, co w jej mocy, aby korzystanie z nich było komfortowe i bezproblemowe.

Tej zimy po raz pierwszy można było korzystać we Wrocławiu z rowerów miejskich. Na ulicach pozostało do dyspozycji mieszkańców 600 jednośladów standardowych i 65 niestandardowych (które trzeba wcześniej rezerwować). Od 1 marca na wszystkie stacje wróciła cała flota rowerów, czyli 2 tysiące sztuk.

Zimą wrocławianie korzystali z jednośladów mniej chętnie, niż w pozostałych miesiącach. W grudniu zarejestrowano prawie 50 tys. wypożyczeń, w styczniu prawie 40 tysięcy, a w lutym niecałe 39 tysięcy. Dla porównania na przykład w lipcu 2019 roku odbyło się ponad 300 tysięcy podróży jednośladem. Wyniki te nie są zaskoczeniem dla operatora systemu, firmy Nextbike, która jednak pozytywnie ocenia ten okres.

- Oczywiste jest, że liczba wypożyczeń i użytkowników w okresie zimowym odbiega na razie od tych notowanych na wiosnę, czy latem. Cieszy nas, że rowery były wypożyczane w okresie zimy, mimo mniej sprzyjających warunków atmosferycznych. Traktujemy to jako dobry prognostyk na funkcjonowanie systemu w wymiarze całorocznym – zarówno w miesiącach wiosennych, letnich i jesiennych, jak i podczas kolejnych zim. Dostępność nie tylko 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu, ale również 12 miesięcy w roku, jest bardzo istotna z punktu widzenia traktowania roweru jako środka codziennego transportu - mówi Paulina Wójcicka z firmy Nextbike.

Nowy sezon - mniej awarii?

W ubiegłym roku wrocławianie bardzo narzekali na awaryjność rowerów miejskich. Często zdarzało się, że jednośladu nie dało się wypożyczyć, bo nie odskakiwała blokada, w systemie pojawiał się jako niedostępny, czy po prostu był uszkodzony. Dodatkowym problemem okazywało się ich oddawanie i związane z tym błędy w aplikacji, która informowała, że pojazd został zwrócony poprawnie, podczas gdy faktycznie tak nie było. Często użytkownicy nie otrzymywali pomocy także dzwoniąc na infolinię. Operator obiecuje, że zrobi wszystko, aby w tym roku taka sytuacja się nie powtórzyła.

- W sezonie zimowym rowery wyłączone z użytkowania zostały poddane gruntownemu serwisowaniu i konserwacji, wymienione zostały zużyte elementy. Stale prowadzimy działania regularne mające na celu zwiększenie komfortu korzystania z rowerów oraz obsługi użytkowników - dodaje Paulina Wójcicka.

Rowery firmy Nextbike, oprócz Wrocławia, przez cały rok są użytkowane w Finlandii (Turku), a także wzdłuż linii Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, tj. w Koluszkach, Kutnie, Łasku, Łowiczu, Łodzi, Pabianicach, Sieradzu, Skierniewicach, Zduńskiej Woli oraz w Zgierzu. Operator zapewnia, że jednoślady są wytrzymałe i przystosowane do całorocznego użytkowania.

Od tego sezonu we Wrocławiu powstały dodatkowe 3 stacje sponsorskie, czyli takie, gdzie pieniądze na ich powstanie wykłada jakaś firma lub organizacja. Stanęło tam łącznie 30 rowerów.

Zobacz także

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska