Na Traugutta będą jednak przystanki wiedeńskie. Kiedy?

Kinga Mierzwiak
Kinga Mierzwiak
Tak wygląda przystanek wiedeński na Glinianej
Tak wygląda przystanek wiedeński na Glinianej Paweł Relikowski / Gazeta Wroclawska
Miasto zapowiada zmiany na Traugutta. W związku z budową przystanków wiedeńskich na wysokości placu Zgody (tuż obok dawnego szpitala) konieczna będzie przebudowa ulicy, a kierowców czekają utrudnienia.

Temat przebudowy Traugutta został podjęty na ostatnim kolegium prezydenckim, czyli spotkaniu prezydenta z wiceprezydentami, skarbnikiem, sekretarzem miasta czy dyrektorami poszczególnych departamentów. Do realizacji tej inwestycji jest coraz bliżej. Wiadomo jednak, że przebudowa Traugutta może utrudnić życie kierowcom.

Przystanek wiedeński to taki przystanek, przy którym jezdnia zostaje podniesiona do poziomu chodnika. Takie rozwiązanie po raz pierwszy wdrożono w Wiedniu (stąd nazwa). Ma ono zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i spowolnić w tym rejonie ruch samochodowy.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta właśnie ogłosił przetarg na budowę dwóch przystanków wiedeńskich na Traugutta o długości 34 metry. Na oferty czeka do 16 kwietnia. Jeśli wpłyną takie, które spełnią warunki zamówienia, to budowa dwóch przystanków w pobliżu szpitala rozpocznie się w czerwcu, a zakończy 31 sierpnia. Przypomnijmy, że dyskusje dotyczące utworzenia ewentualnych przystanków wiedeńskich na Traugutta prowadzono już w ubiegłych latach. Były nawet plany, by powstały one w roku 2018.

- Ponadto przebudowane zastaną istniejące chodniki wzdłuż ul. Traugutta na odcinkach budowanych przystanków wiedeńskich. Projekt przewiduje też nowe oznakowanie poziome i pionowe ul. Traugutta - mówi Elżbieta Maciąg z Departamentu Infrastruktury i Transportu Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Na czas prowadzonych prac zostanie zlikwidowany buspas na odcinku od ul. Prądzyńskiego do ul. Więckowskiego. Samochody jadące dotąd prawym pasem zostaną skierowane na dopuszczone do ruchu ogólne torowisko tramwajowe. Przystanki tramwajowo-autobusowe zostaną przesunięte w najbliższe możliwe miejsce, czyli około 20-30 m od istniejących przystanków - tych, które będą przebudowywane. W czasie przebudowy drogi nie będzie też można parkować w zatokach postojowych wzdłuż ul. Traugutta.

- Ostateczny koszt inwestycji poznamy po rozstrzygnięciu przetargu - dodaje Ewa Mazur, rzecznik prasowy ZDiUM.

Miasto planuje jeszcze utworzenie przystanków wiedeńskich na ul. Świdnickiej, Grabiszyńskiej (Bzowa, Hutmen - jeśli zostanie wydzielone torowisko), Pomorskiej i Reymonta.

We Wrocławiu jest już kilka przystanków wiedeńskich: na Trzebnickiej, Hubskiej, Piłsudskiego, Gajowej, Przyjaźni i Krupniczej.

ZOBACZ TEŻ:

25.10.2011 wroclaw awaria trakcji tramwajowej na skrzyzowaniu grabiszynska hallera . trakcja tramwaj awaria gazeta wroclawska pawel relikowski / gazeta wroclawska

Duże zmiany w komunikacji. Tramwaje pojadą objazdami

Czarnek zapowiada HIT!

Wideo

Komentarze 124

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nie ma pilniejszych spraw w mieście? Której firmie trzeba dać zarobić? Czy tumany nie wiedzą, że jest to trasa wylotowa z miasta i zawsze tam będzie dużo samochodów, a takie spowalnianie ruchu to tylko dodatkowe spaliny dla okolicznych mieszkańców. A potem kolejna kasa pójdzie na walkę ze smogiem, zamiast na trasę swojczycką, trasę krakowską, aleję wielkiej wyspy. Kolejność powinna być odwrotna.
M
Maciek
Wszystkim krzyczącym na temat buspasa pragnę przypomnieć, że to nie był pomysł miasta, tylko projekt mieszkańców w ramach Budżetu obywatelskiego. Ktoś to wymyślił i ktoś na to głosował na tyle chętnie, że wygrało. Jakby kierowcy interesowali się tym, co się dzieje w mieście i skrzyknęli, żeby przegłosować coś innego, to by tego buspasa nie było.
C
Cx
A ja myślałem że tylko w mieście Łodzi mamy takie mózgi za sterami.
.
no właśnie nie było...
t
tam
ja bede jezdzil busspasem wiec nie widze powodu zeby zdjac noge z gazu
B
Biały Pan
takie przystanki we Wroclawiu jak najbardziej by sie przydaly... a tak cały Wrocław śpiewa:

JE....Ć BUSPAS NA TRAUGUTTA!
m
meh
Przestań demonizować komunikację miejską, rozgarnięty człowiek i z zakupami da sobie radę, to naprawdę żaden wyczyn.
ł
ł===
i DLATEGO miasto kupilo wysokopodlogowe tramwaje
ze co>?
Ty widizałeś kiedyś synu prawdziwy parking P&R???
chyba nie widziałeś. jak ta mała żenada ma przyjąc KILKASET AUT?
z
znużony Dutkiewiczami
To samo dotyczy Mostu Szczytnickiego. Oszczędzali pieniądze aby było na wodotryski, arkekiny, world gamesy i stadiony: pomniki kretyńskiej pychy.
n
no i?
Czy fakt, że kilka lat temu uchwalono debilną i kretyńską logicznie uchwałe wynika fakt, że można teraz pozwalać na totalne korkowanie miasta?
Czy może lepiej wpłynąć na radnych, aby tę uchwałę-bubel zmienili inną uchwałą?
F
Florentyna
Zanim biadolić na tym forum to przeczytajcie uchwałę Nr XLVIII/1169/13 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 września 2013 r. w sprawie Wrocławskiej polityki mobilności
m
mike
Do dzisiaj nie mogę zrozumieć dlaczego podczas remontów ul. krakowskiej i grabiszyńskiej ( od wiaduktu do FAT) za grube miliony złotych nie przebudowano tych ulic tak by było oddzielne torowisko/buspas i po dwa pasy dla aut. Miejsca na pewno nie brakowało, a powstała prowizorka na lata tak po wrocławsku.
b
bro
Jak ten parking, to raczej mini parking. Jest stanowczo za mały.
G
Greg
Jeżdżę 5 z Traugutta od wielu lat i czas przejazdu jest praktycznie taki sam.
Dodaj ogłoszenie