Na trasie autobusu wprowadzili zakaz… ruchu autobusów

sz
Tego nikt się nie spodziewał. A już na pewno kierowcy i pasażerowie autobusów podmiejskich linii 862 i N62 jadących z Wrocławia do Kobierzyc. Na ich trasie miasto wprowadziło… zakaz poruszania się autobusów.

O sprawie pasażerów powiadomił Sevibus obsługujące te linie. „W dniu dzisiejszym, bez wcześniejszej informacji, wprowadzona została zmiana organizacji ruchu na ul. Sanockiej, poprzez wprowadzenie znaku B-3a (zakaz ruchu autobusów)” - napisał przewoźnik na swojej stronie.

„W związku z wprowadzonym ograniczeniem, wystąpiliśmy już do odpowiednich służb z prośbą o wyjaśnienie i umieszczenie odpowiedniej informacji dopuszczającej ruch autobusów komunikacji gminnej. Do tego czasu niemożliwa staje się obsługa przystanku "Sanocka" w kierunku Kobierzyc” - napisano.

Pasażerowie do czasu wyjaśnienia sprawy muszą więc wybierać inne przystanki.

ZOBACZ TEŻ:

Wypadek pod Wrocławiem. Sprawca uciekł z miejsca zdarzenia

Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Pewnie jakiś trol wrocławski wysiadł z tego autobusu i wszystko zasyfił knyszą i kupą.Nie dziwne ze wprowadzili zakaz obsługi tego przystanku.Podziękujcie trolom wrocławskim...

G
Gość
23 stycznia, 16:14, ZDiUM:

Korzystanie z przystanku jest możliwe, bo jest czynny więc nic się w tej kwestii nie zmieniło. Ale przewoźnicy nie uzgadniają trasy przejazdu swoich autobusów koncentrując się jedynie na obowiązku pozyskania zgody na korzystanie z przystanku. Przepisy tego nie nakazują, to prawda. Ale było dobrze gdyby zadali sobie taki trud, inaczej podobne sytuacje są po prostu nieuniknione. Decyzją zarządzającego ruchem, do czasu poczynienia odpowiednich uzgodnień (innej trasy dojazdu, innego przystanku, z którego będą mogli wsiadać pasażerowie Sevibusa, lub innych rozwiązań) zostanie umożliwiony wjazd w Sanocką od strony Komandorskiej, tak aby możliwy był skręt do Ślężnej i postój na przystanku "Sanocka".

Ku ścisłości, to nie są pasażerowie Sevibusa tylko Komunikacji Gminnej Kobierzyc. Sevibus jest jednym z przewoźników.

Z
ZDiUM

Korzystanie z przystanku jest możliwe, bo jest czynny więc nic się w tej kwestii nie zmieniło. Ale przewoźnicy nie uzgadniają trasy przejazdu swoich autobusów koncentrując się jedynie na obowiązku pozyskania zgody na korzystanie z przystanku. Przepisy tego nie nakazują, to prawda. Ale było dobrze gdyby zadali sobie taki trud, inaczej podobne sytuacje są po prostu nieuniknione. Decyzją zarządzającego ruchem, do czasu poczynienia odpowiednich uzgodnień (innej trasy dojazdu, innego przystanku, z którego będą mogli wsiadać pasażerowie Sevibusa, lub innych rozwiązań) zostanie umożliwiony wjazd w Sanocką od strony Komandorskiej, tak aby możliwy był skręt do Ślężnej i postój na przystanku "Sanocka".

G
Gość
22 stycznia, 19:52, Wrocławianin:

Wytyczne z Ratusza: MACIE JEŹDZIĆ ROWERAMI! ... a nie wozić tyłki autobusami! Kto to widział aby autobusy jeździły po mieście!

22 stycznia, 21:11, wuwu:

Dokładnie, takie ogromne blachosmrody

23 stycznia, 07:37, Gość:

Az Sanockiej bardzo trudno wyjezdża się samochodem osobowym w Komandorska a co dopiero autobusem.

Przystanek Sanocką był zawsze nie na Sanockiej a na skrzyżowaniu z Sanocką, bo autobusy jezdziły Ślężna a w drugą stronę przystanek był w zatoczce pod wzgórzem Andersa.

Artykuł nie wyjaśnia ale prawdopodobnie chodzi o to że autobusy zaczęły sobie skracać drogę bo przecież ani na Komandorskiej ani na Drukarskiej ani na Kamiennej przystanku nie mają.

Ja myślałem z zamknięcie tej ulicy ma związek z zabiciem rowerzystki wiozącej na rowerze małe dziecko o czym przypomina biały rower na skrzyżowaniu bo teraz po każdym takim zdarzeniu obraduje komisja mająca zapobiec powtórzeniu takiego zdarzenia.

Tymczasem wygląda że ktoś robi nas czytelników w bambuko i nie wykluczam że ZDIUM i WIM zamknęli te ulicę celowo aby Servibus z jej nie korzystał .

Ciekawe o co chodzi naprawdę?

Może przewodnik na dziko na pustej Sanockiej wysadzał ludzi aby nie płacić za użytkowanie przystanku na Ślężnej?

Nam się wmawia że zarządca drogi nie wiedział że tam prowadzi trasa autobusowa.

Każdy może sobie sprawdzić na schemacie że Sanocką nie prowadzi żadna trasa dzienna a ni nocna a przystanek Sanocka istnieje na Ślężnej

https://www.wroclaw.pl/schematy-komunikacji-zbiorowej

Kolejny fake news tej niemieckiej gazety która wciska teksty np o chaosie komunikacyjnym

23 stycznia, 12:02, Gość:

http://sevibus.pl/wp-content/uploads/2019/08/schemat_komunikacji.pdf

Człowieku o czym Ty mówisz? Masz jakiś prywatny uraz do sevibusa? Nikt sobie drogi nie skracał (raczej droga się wydłużyła) ani nie wysadzał na dziko tylko w momencie otwarcia Wroclavii zakazano skrętu w lewo z Suchej w Ślężną więc jedyną możliwością dostania się na przystanku Sanocka jest przejazd Komandorską oraz Sanocką. Z tego przystanku korzystają mieszkańcy, którzy muszą dotrzeć do pracy m.in. w Bielanach Wrocławskich, bo linia 862 jest alternatywą dla 612. Więc na drugi raz zanim poświęcisz tyle czasu i energii na taką wnikliwą analizę przemyśl czy ona ma sens.

G
Gość
22 stycznia, 19:45, Gość:

Przystanku Sanocka? Ten na pasie drogi? Dla linii nocnych? A to może warto zmienić trasę przejazdu tej linii? Odwrócić kierunki na Suchej, dalej Joannitów, Dyrekcją do Sleznej? A nie krążyć po Komandorskiej i Sanockiej.

A po drugie. Chciałem ostatnio skorzystać z przejazdu na Krzyki na bilecie czasowym, to okazało się, że u nich to nie obowiązuję, a powinno zgodnie z informacją uzyskaną od Pani na infolinii o biletach.

Kolejny ignorant...

1) obecnie nie ma możliwości skrętu w lewo z Suchej w Ślężną, dlatego autobusy jeździły Komandorską i Sanocką,

2) miasto nie wyrazi zgody na korzystanie z przystanku 21120,

3) nawet gdyby powyższe było możliwe przejazd ulicami Joanitów, Dyrekcyjną w szczycie komunikacyjnym to czas 10-20 minut, więc powodzenia życzę...

G
Gość
22 stycznia, 19:52, Wrocławianin:

Wytyczne z Ratusza: MACIE JEŹDZIĆ ROWERAMI! ... a nie wozić tyłki autobusami! Kto to widział aby autobusy jeździły po mieście!

22 stycznia, 21:11, wuwu:

Dokładnie, takie ogromne blachosmrody

23 stycznia, 07:37, Gość:

Az Sanockiej bardzo trudno wyjezdża się samochodem osobowym w Komandorska a co dopiero autobusem.

Przystanek Sanocką był zawsze nie na Sanockiej a na skrzyżowaniu z Sanocką, bo autobusy jezdziły Ślężna a w drugą stronę przystanek był w zatoczce pod wzgórzem Andersa.

Artykuł nie wyjaśnia ale prawdopodobnie chodzi o to że autobusy zaczęły sobie skracać drogę bo przecież ani na Komandorskiej ani na Drukarskiej ani na Kamiennej przystanku nie mają.

Ja myślałem z zamknięcie tej ulicy ma związek z zabiciem rowerzystki wiozącej na rowerze małe dziecko o czym przypomina biały rower na skrzyżowaniu bo teraz po każdym takim zdarzeniu obraduje komisja mająca zapobiec powtórzeniu takiego zdarzenia.

Tymczasem wygląda że ktoś robi nas czytelników w bambuko i nie wykluczam że ZDIUM i WIM zamknęli te ulicę celowo aby Servibus z jej nie korzystał .

Ciekawe o co chodzi naprawdę?

Może przewodnik na dziko na pustej Sanockiej wysadzał ludzi aby nie płacić za użytkowanie przystanku na Ślężnej?

Nam się wmawia że zarządca drogi nie wiedział że tam prowadzi trasa autobusowa.

Każdy może sobie sprawdzić na schemacie że Sanocką nie prowadzi żadna trasa dzienna a ni nocna a przystanek Sanocka istnieje na Ślężnej

https://www.wroclaw.pl/schematy-komunikacji-zbiorowej

Kolejny fake news tej niemieckiej gazety która wciska teksty np o chaosie komunikacyjnym

http://sevibus.pl/wp-content/uploads/2019/08/schemat_komunikacji.pdf

G
Gość
22 stycznia, 19:52, Wrocławianin:

Wytyczne z Ratusza: MACIE JEŹDZIĆ ROWERAMI! ... a nie wozić tyłki autobusami! Kto to widział aby autobusy jeździły po mieście!

22 stycznia, 21:11, wuwu:

Dokładnie, takie ogromne blachosmrody

23 stycznia, 07:37, Gość:

Az Sanockiej bardzo trudno wyjezdża się samochodem osobowym w Komandorska a co dopiero autobusem.

Przystanek Sanocką był zawsze nie na Sanockiej a na skrzyżowaniu z Sanocką, bo autobusy jezdziły Ślężna a w drugą stronę przystanek był w zatoczce pod wzgórzem Andersa.

Artykuł nie wyjaśnia ale prawdopodobnie chodzi o to że autobusy zaczęły sobie skracać drogę bo przecież ani na Komandorskiej ani na Drukarskiej ani na Kamiennej przystanku nie mają.

Ja myślałem z zamknięcie tej ulicy ma związek z zabiciem rowerzystki wiozącej na rowerze małe dziecko o czym przypomina biały rower na skrzyżowaniu bo teraz po każdym takim zdarzeniu obraduje komisja mająca zapobiec powtórzeniu takiego zdarzenia.

Tymczasem wygląda że ktoś robi nas czytelników w bambuko i nie wykluczam że ZDIUM i WIM zamknęli te ulicę celowo aby Servibus z jej nie korzystał .

Ciekawe o co chodzi naprawdę?

Może przewodnik na dziko na pustej Sanockiej wysadzał ludzi aby nie płacić za użytkowanie przystanku na Ślężnej?

Nam się wmawia że zarządca drogi nie wiedział że tam prowadzi trasa autobusowa.

Każdy może sobie sprawdzić na schemacie że Sanocką nie prowadzi żadna trasa dzienna a ni nocna a przystanek Sanocka istnieje na Ślężnej

https://www.wroclaw.pl/schematy-komunikacji-zbiorowej

Kolejny fake news tej niemieckiej gazety która wciska teksty np o chaosie komunikacyjnym

O czym ty piszesz.

Skoro przewoźnik ma zgodę na korzystanie z tego przystanku, to z niego korzysta. A jak miałby do niego dojechać od strony Suchej, skoro wprowadzony został zakaz skrętu w lewo na skrzyżowaniu ze Ślężną??

G
Gość
22 stycznia, 19:45, Gość:

Przystanku Sanocka? Ten na pasie drogi? Dla linii nocnych? A to może warto zmienić trasę przejazdu tej linii? Odwrócić kierunki na Suchej, dalej Joannitów, Dyrekcją do Sleznej? A nie krążyć po Komandorskiej i Sanockiej.

A po drugie. Chciałem ostatnio skorzystać z przejazdu na Krzyki na bilecie czasowym, to okazało się, że u nich to nie obowiązuję, a powinno zgodnie z informacją uzyskaną od Pani na infolinii o biletach.

22 stycznia, 22:24, Gość:

A Ty myślisz kolego, że każdy ma wolną rękę i może sobie wybierać, z którego przystanku i jakim kierunku może się poruszać? Na wszystko muszą być długo wyczekiwane zgody odpowiednich służb...To nie wolna amerykanka

23 stycznia, 07:39, Gość:

Czy zatem przewoźnik linii podmiejskiej miał zgodę na zmianę trasy z głównej arterii jaką jest Ślężna na uliczki osiedlowe?

A co ma jedno do drugiego? Po pierwsze nie są to uliczki osiedlowe tylko zwyczajne drogi i nie ma tam zakazu tonażowego ani nie było do tej pory zakazu ruchu

G
Gość
22 stycznia, 19:45, Gość:

Przystanku Sanocka? Ten na pasie drogi? Dla linii nocnych? A to może warto zmienić trasę przejazdu tej linii? Odwrócić kierunki na Suchej, dalej Joannitów, Dyrekcją do Sleznej? A nie krążyć po Komandorskiej i Sanockiej.

A po drugie. Chciałem ostatnio skorzystać z przejazdu na Krzyki na bilecie czasowym, to okazało się, że u nich to nie obowiązuję, a powinno zgodnie z informacją uzyskaną od Pani na infolinii o biletach.

22 stycznia, 22:24, Gość:

A Ty myślisz kolego, że każdy ma wolną rękę i może sobie wybierać, z którego przystanku i jakim kierunku może się poruszać? Na wszystko muszą być długo wyczekiwane zgody odpowiednich służb...To nie wolna amerykanka

23 stycznia, 07:39, Gość:

Czy zatem przewoźnik linii podmiejskiej miał zgodę na zmianę trasy z głównej arterii jaką jest Ślężna na uliczki osiedlowe?

Ignorancie. Przewoźnik występuje o zgodę na korzystanie z przystanków na trasie przejazdu. Nikt nie narzuca mu, którędy do tych przystanków ma dojechać.

Rozumiem, że z ul. Suchej skierowałbyś autobusy prosto w Ślężną?

Nawet pomimo istniejącego zakazu skrętu w lewo??

G
Gość
23 stycznia, 07:40, Gość:

I znowu Surtyk głupotę wymyślił !!!

Ludzie na rowery musicie się przesiądź !!!

23 stycznia, 9:12, Gość:

Roweru nic nie zastąpi w miescie tak jak auta nic nie zastąpi na autostradzie.

Można go wozić w aucie, w pociągu, w tramwaju, w autobusie, statku rzecznym.

Małe rowery składane jak Strida2 mieszczą się w malej torbie i można go nosić na ramieniu co przydaje się w podróżach do innych miast.

A jak się do roweru zamontuje silnik elektryczny to uniwersalność roweru jeszcze wzrasta .Bije prędkością i auta i tramwaje i nawet skutery bo można nim jeździć po ścieżkach a nie problem zrobić rower jeżdżący 55 km/h

Po co stać na przystanku?

Po co tracić czas na dojście do przystanku?

Po co tracić czas na przejście z przystanku do celu?

Po co tracić czas na przesiadki?

Po co się wkurzać że autobus wypadł z kursu?

Po co iść piechotą jak tramwaj się wykolei?

Po co w upale gnieździć się w tłumie spoconych osób?

Twój wpis zdradza jakieś problemy.

Jesteś kaleką fizycznym że nie dasz rady przejechać kilku przystanków rowerem?

Nie stać cię dać 100 zł na używany rower?

Nowy też kupisz poniżej 1000 zł.

A może tu chodzi o ograniczenia psychiczne?

Boisz się jeździć rowerem?

Czujesz się kimś w aucie?

Czy uważasz że korzystanie z roweru zabrania korzystania z KZ czy auta lub taksówki?

Rower to tylko narzędzie.

Ono nie identyfikuje człowieka.

Nie integruj się tak z autem bo wielu od tego odwaliło w dekiel i sądzę że ciebie też dotknęło.

Magistrat nie będzie zachęcał do używania butów, parasoli czy rowerów.

Sam musisz zrozumieć co do czego służy i co najlepiej się sprawdza.

Wrocław wprowadza kilkanaście stref płatnego parkowania. Teraz jak pojedziesz autem do sklepu tuż obok ciebie to już wyjedziesz z własnej strefy i musisz płacić za parkowanie nawet na parkingu sklepowym na którym 20 lat parkowałeś za darmo.

gdy w centrum będziesz musiał płacić 8 zł/h a jest możliwość podniesienia opłat do17 zł/h to się przeprosisz z rowerem lub nogami.

23 stycznia, 9:29, Awiator:

Głupku! Zapomniałeś dodać , że jak do roweru dołączysz skrzydła to masz samolot. Po zainstalowaniu dodatkowych silników nawet ponaddźwiękowy.

I o tym że na rowerze mieszczą się co najmniej 3 p.e.d.ał.y.

T
Tubylec
23 stycznia, 07:40, Gość:

I znowu Surtyk głupotę wymyślił !!!

Ludzie na rowery musicie się przesiądź !!!

23 stycznia, 9:12, Gość:

Roweru nic nie zastąpi w miescie tak jak auta nic nie zastąpi na autostradzie.

Można go wozić w aucie, w pociągu, w tramwaju, w autobusie, statku rzecznym.

Małe rowery składane jak Strida2 mieszczą się w malej torbie i można go nosić na ramieniu co przydaje się w podróżach do innych miast.

A jak się do roweru zamontuje silnik elektryczny to uniwersalność roweru jeszcze wzrasta .Bije prędkością i auta i tramwaje i nawet skutery bo można nim jeździć po ścieżkach a nie problem zrobić rower jeżdżący 55 km/h

Po co stać na przystanku?

Po co tracić czas na dojście do przystanku?

Po co tracić czas na przejście z przystanku do celu?

Po co tracić czas na przesiadki?

Po co się wkurzać że autobus wypadł z kursu?

Po co iść piechotą jak tramwaj się wykolei?

Po co w upale gnieździć się w tłumie spoconych osób?

Twój wpis zdradza jakieś problemy.

Jesteś kaleką fizycznym że nie dasz rady przejechać kilku przystanków rowerem?

Nie stać cię dać 100 zł na używany rower?

Nowy też kupisz poniżej 1000 zł.

A może tu chodzi o ograniczenia psychiczne?

Boisz się jeździć rowerem?

Czujesz się kimś w aucie?

Czy uważasz że korzystanie z roweru zabrania korzystania z KZ czy auta lub taksówki?

Rower to tylko narzędzie.

Ono nie identyfikuje człowieka.

Nie integruj się tak z autem bo wielu od tego odwaliło w dekiel i sądzę że ciebie też dotknęło.

Magistrat nie będzie zachęcał do używania butów, parasoli czy rowerów.

Sam musisz zrozumieć co do czego służy i co najlepiej się sprawdza.

Wrocław wprowadza kilkanaście stref płatnego parkowania. Teraz jak pojedziesz autem do sklepu tuż obok ciebie to już wyjedziesz z własnej strefy i musisz płacić za parkowanie nawet na parkingu sklepowym na którym 20 lat parkowałeś za darmo.

gdy w centrum będziesz musiał płacić 8 zł/h a jest możliwość podniesienia opłat do17 zł/h to się przeprosisz z rowerem lub nogami.

23 stycznia, 09:29, Awiator:

Głupku! Zapomniałeś dodać , że jak do roweru dołączysz skrzydła to masz samolot. Po zainstalowaniu dodatkowych silników nawet ponaddźwiękowy.

A jak do tego roweru dołączysz siebie, to zrobisz DURNOLOT.

A
Awiator
23 stycznia, 07:40, Gość:

I znowu Surtyk głupotę wymyślił !!!

Ludzie na rowery musicie się przesiądź !!!

23 stycznia, 9:12, Gość:

Roweru nic nie zastąpi w miescie tak jak auta nic nie zastąpi na autostradzie.

Można go wozić w aucie, w pociągu, w tramwaju, w autobusie, statku rzecznym.

Małe rowery składane jak Strida2 mieszczą się w malej torbie i można go nosić na ramieniu co przydaje się w podróżach do innych miast.

A jak się do roweru zamontuje silnik elektryczny to uniwersalność roweru jeszcze wzrasta .Bije prędkością i auta i tramwaje i nawet skutery bo można nim jeździć po ścieżkach a nie problem zrobić rower jeżdżący 55 km/h

Po co stać na przystanku?

Po co tracić czas na dojście do przystanku?

Po co tracić czas na przejście z przystanku do celu?

Po co tracić czas na przesiadki?

Po co się wkurzać że autobus wypadł z kursu?

Po co iść piechotą jak tramwaj się wykolei?

Po co w upale gnieździć się w tłumie spoconych osób?

Twój wpis zdradza jakieś problemy.

Jesteś kaleką fizycznym że nie dasz rady przejechać kilku przystanków rowerem?

Nie stać cię dać 100 zł na używany rower?

Nowy też kupisz poniżej 1000 zł.

A może tu chodzi o ograniczenia psychiczne?

Boisz się jeździć rowerem?

Czujesz się kimś w aucie?

Czy uważasz że korzystanie z roweru zabrania korzystania z KZ czy auta lub taksówki?

Rower to tylko narzędzie.

Ono nie identyfikuje człowieka.

Nie integruj się tak z autem bo wielu od tego odwaliło w dekiel i sądzę że ciebie też dotknęło.

Magistrat nie będzie zachęcał do używania butów, parasoli czy rowerów.

Sam musisz zrozumieć co do czego służy i co najlepiej się sprawdza.

Wrocław wprowadza kilkanaście stref płatnego parkowania. Teraz jak pojedziesz autem do sklepu tuż obok ciebie to już wyjedziesz z własnej strefy i musisz płacić za parkowanie nawet na parkingu sklepowym na którym 20 lat parkowałeś za darmo.

gdy w centrum będziesz musiał płacić 8 zł/h a jest możliwość podniesienia opłat do17 zł/h to się przeprosisz z rowerem lub nogami.

Głupku! Zapomniałeś dodać , że jak do roweru dołączysz skrzydła to masz samolot. Po zainstalowaniu dodatkowych silników nawet ponaddźwiękowy.

G
Gość
22 stycznia, 19:23, wroclawianin:

a co mnie obchodzą ludzie z poza Wrocławia

A powinni, powinni.

G
Gość
23 stycznia, 07:40, Gość:

I znowu Surtyk głupotę wymyślił !!!

Ludzie na rowery musicie się przesiądź !!!

Roweru nic nie zastąpi w miescie tak jak auta nic nie zastąpi na autostradzie.

Można go wozić w aucie, w pociągu, w tramwaju, w autobusie, statku rzecznym.

Małe rowery składane jak Strida2 mieszczą się w malej torbie i można go nosić na ramieniu co przydaje się w podróżach do innych miast.

A jak się do roweru zamontuje silnik elektryczny to uniwersalność roweru jeszcze wzrasta .Bije prędkością i auta i tramwaje i nawet skutery bo można nim jeździć po ścieżkach a nie problem zrobić rower jeżdżący 55 km/h

Po co stać na przystanku?

Po co tracić czas na dojście do przystanku?

Po co tracić czas na przejście z przystanku do celu?

Po co tracić czas na przesiadki?

Po co się wkurzać że autobus wypadł z kursu?

Po co iść piechotą jak tramwaj się wykolei?

Po co w upale gnieździć się w tłumie spoconych osób?

Twój wpis zdradza jakieś problemy.

Jesteś kaleką fizycznym że nie dasz rady przejechać kilku przystanków rowerem?

Nie stać cię dać 100 zł na używany rower?

Nowy też kupisz poniżej 1000 zł.

A może tu chodzi o ograniczenia psychiczne?

Boisz się jeździć rowerem?

Czujesz się kimś w aucie?

Czy uważasz że korzystanie z roweru zabrania korzystania z KZ czy auta lub taksówki?

Rower to tylko narzędzie.

Ono nie identyfikuje człowieka.

Nie integruj się tak z autem bo wielu od tego odwaliło w dekiel i sądzę że ciebie też dotknęło.

Magistrat nie będzie zachęcał do używania butów, parasoli czy rowerów.

Sam musisz zrozumieć co do czego służy i co najlepiej się sprawdza.

Wrocław wprowadza kilkanaście stref płatnego parkowania. Teraz jak pojedziesz autem do sklepu tuż obok ciebie to już wyjedziesz z własnej strefy i musisz płacić za parkowanie nawet na parkingu sklepowym na którym 20 lat parkowałeś za darmo.

gdy w centrum będziesz musiał płacić 8 zł/h a jest możliwość podniesienia opłat do17 zł/h to się przeprosisz z rowerem lub nogami.

G
Gość
22 stycznia, 19:52, Wrocławianin:

Wytyczne z Ratusza: MACIE JEŹDZIĆ ROWERAMI! ... a nie wozić tyłki autobusami! Kto to widział aby autobusy jeździły po mieście!

23 stycznia, 08:51, Gość:

I bardzo dobrze że są takie wytyczne bo niektórzy ludzie sami by na to nie wpadli że rowerem często szybciej a zawsze zdrowiej i praktyczniej bo po drodze wiele spraw można załatwić a z autobusu nie da się kilka razy wysiadać.

A;e dla niewtajemniczonych nie znających mozliwosci drzemiących w rowerach wyjaśnię że w polityce transportowej miasta w ciągu kilku lat ruch rowerowy ma osiągnąć 10% a następnie wzrosnąć do 16%.

15% to tzw karta brukselska i wiele miast też w Polsce che taki udział rowerów mieć. Wrocłąw ma szansę być pierwszym w Polsce bo widać ze inwestycje w ścieżki ruszyły i za 4 lata większość głównych tras będzie bez przerw oraz wszystkie osiedla będą włączone w system tras rowerowych zatem nawet osoba zaczynająca naukę jazdy rowerem lub jeżdżąca sporadycznie będzie to mogła robić bezpiecznie.

Co to znaczy 15%?

Dziś 15% przewożą autobusy i drugie 15 % przewożą tramwaje. Daje to w sumie 540.000 podroży dziennie.

Na MPK idą setki milionów co roku na inwestycje dotacje do biletów.

W ciągu kilku lat liczy się to w miliardach.

Podobne nakłady idą na remonty jezdni.

Jakie byłyby ogromne oszczędności jeśli 1/3 z tego przejąłby ruch rowerowy?

15 % to jest do osiągnięcia a nawet przekroczenia bo Wrocław ma dobry klimat i jest płaski oraz bezwietrzny.

Są miasta w Europie gdzie ruch rowerowy przejął ponad 30% a nawet ponad 50% jak sąsiadująca z nami Kopenhaga i daje to takie korzyści że władze zamierzają jeszcze więcej zainwestować w rowery i to mimo że mają np metro.

Panu Dutkiewiczowi zabrało wyobraźni aby docenić potencjał roweru ale należy przyznać ze pojął to w ostatniej kadencji i wyłożył spore środki

Gdyby dał połowę tych środków ale w ciągu wszystkich 4 kadencji o Wrocławiu byłoby głośno na świecie a w kasie miasta byłoby sporo oszczędności.

Czy 15% zmienia coś w komunikacji.

Ależ bardzo. Rowery się często zatrzymują więc jedna podróż to tak naprawdę wiele.

Aby zlikwidować korki nie potrzeba zaraz zmniejszać liczby aut o połowe a np o 10% bo to jest ta czapa która nie zdąży przejechać przez skrzyżowanie i z każdym cyklem wydłuża korek w szczycie.

Awaryjność KZ też jest duża i rowery w tym np miejskie pozwalają przy awarii dokończyć podróż rowerem.

Rowery redukują zapotrzebowanie na miejsca parkingowe .

Rowery pozwalają na peryferyjnych osiedlach dojechać do pętli.

Rowery parkowane na stacjach kolejowych wspaniale udostępniają kolej do jazdy miejskiej i podmiejskiej

Nikt nie będzie kupował dwóch aut aby trzymać je na stacji początkowej i końcowej ale dwa rowery lub rower i auto można używać aby zacząć i dokończyć podróż.Przy Dworcu Głównym zaparkowanych jest kilkaset rowerów a wiele osób wozi swoje rowery w pociągu.

Długo by można pisać o tym jak elastyczność i uniwersalność rowerów łata rozmaite wady innych środków komunikacji i jak z nimi może współpracować.Nawet z autem współpracuje bo można autem dojeżdżać w darmowej strefie do zaparkowanego roweru a ostatni kilometr dojechać nim ostatni km do centrum oszczędzając na korkach i kosztach parkowania a także na nerwach związanych z szukaniem wolnego miejsca.

Te korzyści są tak zauważalne że na zachodzie kolej czy linie autobusowe kupują własne rowery i udostępniają je aby zwiększyć liczbę pasażerów.

Są też inne kwestie niż komunikacja bo rower zmienia ludzkie życie a tym samym miasta.

Wrocław obejmuje 300 km2 a wiele osób nie zna 95% miasta gdyż porusza się stałymi trasami omijając miejsca najpiękniejsze. A mamy we Wrocławiu nawet parki krajobrazowe jak Dolina Bystrzycy czy obszary Natura 2000 i ludzie z tego nie korzystają bo autem się nie da lub słabo da.

Gdyby więcej osób jeździło rowerem to wiele w sprawie zieleni miejskiej by się zmieniło.Właśnie trwa rewitalizacja promenady południowej czyli pasów zieleni głównie wzdłuż obwodnicy kolejowej

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie