Prace związane z wymianą nawierzchni w torowisku tramwajowym na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2 oraz od strony ulicy Piastowskiej rozpoczęły się 27 czerwca. Dziś widać jak ekipa budowlana ściąga całą znajdującą się tam kostkę granitową. To już kolejny remont odbywający się w tym miejscu na przestrzeni kilku lat.
- To rozwiązanie się nie sprawdziło. Z powodu dużych drgań ruchu autobusów i tramwajów kostka się zapada. Wymieniamy zatem podbudowę na betonową - wyjaśnia Tomasz Sikora, rzecznik wrocławskiego MPK.
Zamiana kostki granitowej na beton ma sprawić, że nowa nawierzchnia będzie służyła na długie lata. Inwestycja nie obejmuje jednak modernizacji biegnącego tamtędy torowiska tramwajowego. Wydawałoby się, że MPK powinno, niejako przy okazji, wymienić także szyny, aby nie trzeba było zaraz kolejny raz zamykać ronda na następny remont. Tomasz Sikora przekonuje jednak, że nie ma takiej potrzeby.
- Przeprowadziliśmy analizę stanu szyn i do wymiany idą dwie zwrotnice. Szyny na prostych odcinkach potrzebują miejscami napawania. Napawanie polega na pokryciu szyn warstwą metalu techniką spawania przy jednoczesnym topieniu podłoża. Czyli mówiąc potocznie, wszelkie mikroubytki zostaną uzupełnione i potem przeszlifowane - mówi rzecznik MPK.
Do momentu zakończenia remontu, część linii tramwajowych i autobusowych będzie kursowała zmienionymi trasami, a także odjeżdżała z innych przystanków. Niektóre zostały przeniesione na pozostałe perony na rondzie Reagana, a inne zatrzymują się w bocznych uliczkach. Przed podróżą warto więc zapoznać się z obowiązującym obecnie rozkładem jazdy i tymczasowych przystanków.
Przeczytaj także
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?