Na przystanku tramwajowym przy Sky Tower pojawi się przejście dla pieszych

MAL
Na przystanku tramwajowym "Wielka", przy ul. Powstańców Śląskich trwają prace związane z wyznaczeniem dodatkowego przejścia dla pieszych pomiędzy peronami.

Do tej pory nie było przejścia dla pieszych pomiędzy peronami na przystanku "Wielka". Pasażerowie musieli się sporo nachodzić, żeby dojść na tramwaj jadący w przeciwnym kierunku. Należało przejść przez skrzyżowanie i udać się w kierunku Sky Tower lub galeriowca. Następnie pasażer musiał pokonać kolejne 150 m, żeby znów czekać na światłach i przekroczyć skrzyżowanie. Dopiero wtedy pojawiał się na peronie. W takiej sytuacji wiele osób decydowało się więc na spacer trawnikiem wzdłuż torów. I łamało przepisy. To niedługo ulegnie zmianie.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta informuje, że obecnie trwają prace związane z wyznaczeniem dodatkowego przejścia dla pieszych pomiędzy peronami. - Roboty prowadzi firma wykonująca obniżenia krawężników, a od przyszłego tygodnia do działania przystąpią torowcy. Ostatnim etapem będzie wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. Prace zakończą się najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu lub na początku ostatniego tygodnia sierpnia - informuje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta.

O dodatkowe przejście dla pieszych walczyła Rada Osiedla Powstańców Śląskich.

Przystanek "Wielka", który jest przystankiem podwójnym po zmianach będzie pojedynczy. Wynika to z pojawienia się przejścia dla pieszych.

Tutaj powstanie przejście dla pieszych z jednego peronu na drugi
Tutaj powstanie przejście dla pieszych z jednego peronu na drugi Google Maps

Zobacz też: Fatalny stan wrocławskich torowisk. Ale nie wszystkie będą remontowane

Wideo

Komentarze 35

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krasnal Adamu
A kiedy byłeś tym studentem? Bo w ostatnich latach prawie wszystkie przystanki na tym odcinku (między Piłsudskiego a Hallera) przebudowano na podwójne, więc tramwaje jeżdżą już trochę inaczej.
A problem z tym, gdzie się na takim przystanku zatrzymuje tramwaj, jest powszechny. Najlepiej widać go na obecnie karykaturalnym wręcz przystanku Świdnicka.
g
gosc
Aby przystanek miał nazwę musi o to wystąpić chętny, czyli w tym wypadku sky tower i zaplacic za to [pewnie jakieś grosze i zarządce stać na to, ale trzeba pokonać drogę przez mękę z mpk, czy zarządcą przystanków]
Przystanek hotel wrocław, zmienił nazwę ponieważ ten hotel już sie tak nie nazywa. Nie da się ukryć ze zmienili to na chyba najdurniejszą nazwę jaką można było nadać. Jak zagnicznym gościom powiedzieć, że mają wysiąść na Zaolziańskiej. WTF?
h
hmm
mogłoby też być przejście między przystankami, ale to by musiały być światłami albo i szlabany,
aby zagapieni w smartphony nie wpadali pod tramwaje.
h
hmm
kolejne przypomnienie problemu który był wałkowany,
północny przystanek powinien nazywać się inaczej, radosna albo szczęśliwa, jest znacznie bliżej niż wielka.

Poza tym często muszę tłumaczyć turystom który przystanek to sky tower,
Jest to nielogiczne że największy i najwyższy budynek w mieście, jedna z wizytówek, nie ma przystanku o swojej nazwie( choćby w nawiasie)

mniejsza o drobne spory lokalne i parę groszy, ale taki wizerunek idzie w świat!

btw. nazwę hotel wrocław też zlikwidowali...
też istotny punkt orientacyjny dla turystów...
h
hmm
przydałoby się wyregulować światła, z aldi w wielką i powstańców praktycznie nie da się wyjechać, bez czekania kilku cykli.
Aż się inni kierowcy zlitują i wpuszczą
h
hmm
tam jest wielki słoń i nikt do nie zauważa?

trzeba zrobić chodnik tam gdzie ludzie chodzą!!!
- bo tak chcą i tak jest wygodnie. zamiast stawiać coraz więcej zasieków. a tłumaczenia architektów: "że zaprojektowano to zgodnie z zasadami" - no to te zasady są do chrzanu!
D
DW
Bo dwie to za mało
R
Rynek
Ma takie samo rozwiązanie, po prostu zamiast iść "terenem zielonym" po pokonaniu przejścia na środku, przejdziesz peronem do świateł w obie strony...
g
gzik
Czemu sie dziwisz jak norma jest ze rower przejezdza skrzyzowanie na 3 raty - kazdego by szlak jasny trafil
B
Były student UE
Będąc studentem ekonomika bardzo często korzystałem z tego przystanku, na prawdę na palcach jednej ręki mogę policzyć sytuację kiedy dwa tramwaje równocześnie korzystały z tego przystanku. Za to jadąc w stronę centrum często przez to, że przystanek jest podwójny, tramwaj podjeżdża maksymalnie pod koniec peronu (by ewentualnie zmieścił się drugi), że czekając nawet pod wiatą, niektórzy (np. starsi) mają problem żeby zdążyć wsiąść. To oczywiście tylko moje zdanie, może ktoś ma inne odczucia.
n
na serio?
Nie licząc przypadków, że ktoś przejedzie na "bardzo mocno żółtym", nie wyobrażam sobie i nigdy we Wrocławiu nie widziałem, by ktoś celowo zignorował czerwone światło jadąc samochodem. Zupełnie inaczej ma się właśnie sprawa rowerzystów, którzy ignorują sygnalizację, czy to dla pieszych jak mają ścieżkę przy przejściu dla pieszych, czy "klasyczne" światła gdy poruszają się ulicą. Genialne jest też to kiedy wjeżdżają na chodnik mając czerwone na ulicy, by potem tuż za światłami znów wjechać na ulice, najlepiej tuż pod samochód. Wystarczy chwilę postać na jakimś większym skrzyżowaniu, np Piłsudskiego-Świdnicka i popatrzeć co rowerzyści robią.
s
spectram
na powstańców wszystkie przystanki powinny być podwójne
likwidowanie przystanków podwójnych to debilizm - wszystkie tramwaje będą stały dodatkowy cykl świateł (około 60 sekund) w godzinach szczytu będzie to kolejny korek tramwajowy podobnie jak na rondzie - rewelacyjne rozwiązanie...
W
Wesoły
Przez te światła to ja czasem nie wiem, czy jadę do przodu czy się może cofam. Tragedia. Poj*by jakieś to wymyślają.
k
korsarz
Realizację blokowało MPK, które w ten sposób traci przystanek podwójny. Jednak ostatecznie zamieniło protest na milczące przyzwolenie - obecna sytuacja jest bardzo niebezpieczna, o czym alarmowali także motorniczy, a stawianie kolejnych barierek też mogłoby przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.
M
Motorniczy
Nie będzie można obsługiwać tramwajem przystanku ,,na drugiego'', co uwierz mi, było bardzo pomocne motorniczym. A skoro jest tam 6 linii tramwajowych, zrobienie tego przystanku pojedynczym (patrząc na liczbę osób z niego korzystających, a jest ona duża), będzie powodowało to niemałe opóźnienia w komunikacji, a w efekcie kolejny powód do narzekania dla pasażerów.
Dodaj ogłoszenie