Jak mówi nam Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, w trakcie remontu okazało się, że fundamenty budynków są w katastrofalnym stanie. Jeden z nich zaczął niebezpiecznie się przechylać. Żeby mogły dalej spełniać swoją funkcję, trzeba je wzmocnić.
W tym celu wykonawca zdecydował się wzmocnić konstrukcję 14 betonowymi palami w każdej strażnicy. Specjalna wiertnica wydrąży w posadzce otwory o głębokości 11 metrów, które zostaną wypełnione cementem.
Przęsła mostu, którego konstrukcję zaprojektował Karl Klimm powstały z cegły. Materiał wystawiony na działanie wody teraz musi zostać wzmocniony. W tym celu, od spodu w jego konstrukcję wstrzyknięta zostanie specjalna żywica tzw. pakery iniekcyjne. Dlatego pod mostem możemy zobaczyć fragmenty tymczasowego mostu pontonowego, z którego prowadzone są prace remontowe.
Zakończono natomiast budowę tunelu. Teraz przez 144-metrowy przewiert pod dnem rzeki, zostanie poprowadzony ciepłociąg. Takie rozwiązanie pozwoli na zlikwidowanie szpecącej rury, która od lat 70. XX wieku zasłania elewację jednego z najpiękniejszych wrocławskich mostów.
Zakończenie prac zaplanowane jest na początek roku 2023.
Zobaczcie zdjęcia:
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?