Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na Hallera nie wyrobili się z terminem. Co z remontem torowiska na Żmigrodzkiej?

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Torowisko tramwajowe na ulicy Żmigrodzkiej we Wrocławiu.
Torowisko tramwajowe na ulicy Żmigrodzkiej we Wrocławiu. MPK Wrocław
Na Żmigrodzkiej wszystkie roboty miały się zakończyć z końcem sierpnia, a tymczasem robotnicy wciąż tam pracują i nie wiadomo czy zgodnie z informacjami na przystankach, tramwaje linii 0P, 1 i 7 wrócą na swoje trasy w najbliższą sobotę. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że za przebudowę głównego odcinka trasy tramwajowej na odcinku od ulicy Broniewskiego do skrzyżowania z ulica Bałtycką, odpowiada KZN Rail z Krakowa, czyli ta sama firma, która nie dotrzymała terminów na Hallera.

- Wykonawca robi wszystko co w jego mocy, aby zakończyć prace na torowisku na ulicy Żmigrodzkiej – zapewniono nas w MPK. Usłyszeliśmy, że o terminie zakończenia remontu poinformowani zostaniemy w najbliższym czasie w osobnym komunikacie. Tymczasem na przystankach rozmieszczono informacje, że tramwaje powrócą na Żmigrodzką 12 września, czyli w najbliższą sobotę.

- Opóźniający się remont na ulicy Żmigrodzkiej jest spowodowany niewywiązaniem się wykonawcy z wykonania prac w zadeklarowanym przez siebie terminie. Powodem było zamówienie wadliwych słupów sieci trakcyjnej oraz podobnie jak na al. Hallera, ulewne deszcze nawiedzające Wrocław, które uniemożliwiły prace torowe. Po zakończeniu prac ulicy Żmigrodzkiej, podejmiemy zgodnie z zapisami umowy, decyzję o ewentualnych konsekwencjach wobec wykonawcy – poinformował nas Bartosz Naskręski, rzecznik prasowy MPK.

Remont torowiska na ulicy Żmigrodzkiej rozpoczął się wraz z wakacjami. Podzielono go na dwa zadania. Za pierwsze - na odcinku od ulicy Broniewskiego do skrzyżowania z ulicą Bałtycką – wzięła się wspomniana już firma KZN Rail. Do niej należała przebudowała dwóch nitek torów i wykonanie systemu odwodnienia, wyremontowanie przejazdów i przejścia przez torowisko. Wymieniono także słupy wraz z siecią trakcyjną. Prace prowadzone są na blisko 600 metrowym odcinku. Przebudowa tego odcinka to koszt sięgający 8,5 mln złotych. Niestety ta sama firma nie dotrzymała terminu ukończenia przebudowy torowiska na Alei Hallera, która to inwestycja powinna się zakończyć 31 sierpnia, a trwa do tej pory.

Drugie z zadań, jeżeli chodzi o torowisko na Żmigrodzkiej dotyczyło remontu pętli Zawalna. Tam też wymieniono tory i wykonano odwodnienie oraz wyremontowano przejazdy tramwajowe na skrzyżowaniach z ul. Żmigrodzką i Zawalną. W sumie to 800 metrów pojedynczego toru. Tutaj prace wykonał Zakład Sieci i Zasilania za kwotę blisko 997 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska