Na Grunwaldzkim z tramwajów trzeba się przesiadać do autobusów

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Rondo Reagana plac Grunwaldzki, Wrocław.
Rondo Reagana plac Grunwaldzki, Wrocław. Fot. Tomasz Holod / Polskapresse
Udostępnij:
Z powodu braku zasilania w sieci trakcyjnej zmieniono trasy trzech linii tramwajowych.

Jak informuje MPK Wrocław z powodu braku zasilania w sieci trakcyjnej na ulicach Różyckiego, Paderewskiego i Mickiewicza zmieniono trasy tramwajów linii 9, 17 i 33. Tramwaje linii 9, 17 jeżdżą ulicą Piastowską, a 33 od pl. Grunwaldzkiego skierowano do pętli ZOO.

W relacji plac Grunwaldzki (Rondo Reagana) - Sępolno kursuje autobus "za tramwaj".

Radosław Fogiel o komisji śledczej ws. Pegasusa w Sejmie

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Takich autobusów jak na zdjęciu to już u nas nie ma :)
G
Gość
26 listopada, 21:15, Juzio:

Brakuje motorniczych i full kierowców a ten gosc rozdaje kierowców innym firma dolnego Śląska i jeszcze śmie mówić że jest ich za dużo co za tupet już nawet szczepciobus nie wyjeżdża z zaj bo nie ma kierowców i znalazł jakiś supermenów z nadzoru ruchu i ci zamiast pilnować miasta jeżdżą szczepciobusem i że ci kierownicy się na to zgadzają bezsens ale twardziele hehehe co za....

Od pilnowania miasta jest POLICJA a nie jakieś pajace poprzebierane z funkcjonariuszy WRD (drogówki). Dobrze że w końcu ktoś ich zagonił do czegokolwiek

G
Gość
26 listopada, 16:57, Gość:

Bardzo dobrze, niech się od nowa uczą szacunku dla kierowców i motorniczych

A co ma wspólnego szacunek do motorniczego ze spadkiem napięcia na lini trakcyjnej z powodu kiepskiej i przeciążonej stacji prostownikowej w wyniku zaniedbań inwestycyjnych???

G
Gość
27 listopada, 08:07, Gość:

Tramwaj to XIX-wieczny archaizm. Tramwaje powstały po to, aby podnieść komfort podróżowania po wyboistych ulicach, często brukowanych tzw. "kocimi łbami" . Dziś potrafimy kłaść równe nawierzchnie, zapewniające komfort podróżowania. Poza tym:

- transport szynowy jest bardzo łatwy do zakłócenia. Wystarczy, że popsuje się jeden tramwaj a stoją wszystkie za nim, bez możliwości wyprzedzenia. Przy awarii sieci elektrycznej stoją wszystkie;

- budowa torów tramwajowych i ich utrzymanie są kosztowne a remonty powodują zakłócenia komunikacji miejskiej, czego właśnie doświadczamy;

- miejska komunikacja szynowa destrukcyjnie wpływa na miejską infrastrukturę: niszczy nawierzchnię dróg na pasach ruchu wspólnych dla tramwajów i samochodów. Ruch tramwajów wywołuje drgania niekorzystne dla obiektów infrastruktury miejskiej, zwłaszcza zabytków;

- linie trakcji elektrycznej generują szkodliwe dla człowieka pole elektromagnetyczne, a same przewody są wątpliwą ozdobą miasta;

- no i ekologia: napięcie w sieci musi być bez względu na to, czy tramwaj jedzie czy nie. To oznacza, że elektrownia cały czas dostarcza prąd, a elektrownie mamy węglowe... Nie bez znaczenia jest także hałas, jaki generują te pojazdy, zwłaszcza na rozjazdach.

Alternatywa? Autobusy hybrydowe, lub gorsze z rozwiązań- trolejbusy, które niestety posiadają wiele cech archaicznych tramwajów.

100 razy to jeszcze wklej spamerze je.bany

G
Gość
Tramwaj to XIX-wieczny archaizm. Tramwaje powstały po to, aby podnieść komfort podróżowania po wyboistych ulicach, często brukowanych tzw. "kocimi łbami" . Dziś potrafimy kłaść równe nawierzchnie, zapewniające komfort podróżowania. Poza tym:

- transport szynowy jest bardzo łatwy do zakłócenia. Wystarczy, że popsuje się jeden tramwaj a stoją wszystkie za nim, bez możliwości wyprzedzenia. Przy awarii sieci elektrycznej stoją wszystkie;

- budowa torów tramwajowych i ich utrzymanie są kosztowne a remonty powodują zakłócenia komunikacji miejskiej, czego właśnie doświadczamy;

- miejska komunikacja szynowa destrukcyjnie wpływa na miejską infrastrukturę: niszczy nawierzchnię dróg na pasach ruchu wspólnych dla tramwajów i samochodów. Ruch tramwajów wywołuje drgania niekorzystne dla obiektów infrastruktury miejskiej, zwłaszcza zabytków;

- linie trakcji elektrycznej generują szkodliwe dla człowieka pole elektromagnetyczne, a same przewody są wątpliwą ozdobą miasta;

- no i ekologia: napięcie w sieci musi być bez względu na to, czy tramwaj jedzie czy nie. To oznacza, że elektrownia cały czas dostarcza prąd, a elektrownie mamy węglowe... Nie bez znaczenia jest także hałas, jaki generują te pojazdy, zwłaszcza na rozjazdach.

Alternatywa? Autobusy hybrydowe, lub gorsze z rozwiązań- trolejbusy, które niestety posiadają wiele cech archaicznych tramwajów.
J
Juzio
Brakuje motorniczych i full kierowców a ten gosc rozdaje kierowców innym firma dolnego Śląska i jeszcze śmie mówić że jest ich za dużo co za tupet już nawet szczepciobus nie wyjeżdża z zaj bo nie ma kierowców i znalazł jakiś supermenów z nadzoru ruchu i ci zamiast pilnować miasta jeżdżą szczepciobusem i że ci kierownicy się na to zgadzają bezsens ale twardziele hehehe co za....
G
Gość
Bardzo dobrze, niech się od nowa uczą szacunku dla kierowców i motorniczych
G
Gość
26 listopada, 15:56, Gość:

No to chłopaki wiadro w dłoń i śmigać po te wolty.

Wolty bez amperów niewiele dadzą. Trzeba dwa wiadra.

G
Gość
No to chłopaki wiadro w dłoń i śmigać po te wolty.
Dodaj ogłoszenie