Na budowie Alei Wielkiej Wyspy powstaje 700-metrowy most nad Odrą [ZDJĘCIA]

RP
Prace rozpoczęły się pod koniec zeszłego roku i będą trwały do 2023 roku. Paweł Relikowski / Polska Press
Aby kierowcy i piesi mogli dostać się z Krzyków na Biskupin, trzeba zbudować dwa mosty. Pierwszy nad Oławą, drugi nad Odrą. Prace już się rozpoczęły.

Aleja Wielkiej Wyspy połączy ulicę Armii Krajowej z ulicą Mickiewicza. W sumie to odległość około 3,4 kilometra. Po drodze znajdują się dwie rzeki: Odra i Oława, więc nad nimi trzeba zbudować mosty. To najbardziej skomplikowana część inwestycji.

Większy, bo ponad 700-metrowy most powstanie nad Odrą. Do akcji już wkroczyła tak zwana palownica. Urządzenie drąży otwory głębokie na 9 metrów. Do nich trafia zbrojenie, które następnie zalewane jest betonem. W ten sposób w ziemi powstają żelbetowe filary, które z czasem staną się podporą pod stopy fundamentowe mostu.

Drugi, nieco mniejszy, to most nad Oławą o długości ponad 350 metrów. Na każdym z nich zaplanowane są chodniki i ścieżki rowerowe.

Konieczna będzie także rozbudowa wiaduktu nad ul. Krakowską i budowa nowych obiektów nad ulicami: Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza.

W sumie powstanie 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych. Cała inwestycja pochłonie 234 mln zł. Jej zakończenie zaplanowane jest na rok 2023.

Zobaczcie zdjęcia:

Na budowie Alei Wielkiej Wyspy powstaje 700-metrowy most nad...

Pocovidowa łysina

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
libertarianin

Prezydent razem z urzędnikami promują eko jazdę po mieście głównie tramwajami i rowerami. Pytam się jako zdroworozsądkowy obywatel czy klasa średnia która w państwach posowieckich szybko emanypuje się musi we Wrocławiu [obraźliwe]ować do pracy lub jeździć tramwajami i jak to się ma do mobilności. Nie wyobrażam sobie przedsiębiorcy [obraźliwe]ującego na spotkanie z klientem lub adwokata czy fryzjera lub lekarza jadącego do szpitala. Owszem dla studentów czy emerytów którzy nie liczą czasu to dobra opcja ale dla 55-letniego adwokata, lekarza, biznesmena lub fryzjera handlowca który musi odwiedzić wielu klientów to istna masakra. Według niezależnych ekonomistów nie związanych z rządami - patrz politykami podstawą dobrobytu nie jest PKB danego państwa ale ilość usług klasy średniej na 100 osób. Zdziwicie się kto jest pierwszy na świecie. Otóż nie Niemcy, USA, Chiny, Szwajcaria ale Australia, Tajwan, Singapur, Japonia i z naszego obszaru mała BELGIA. DLACZEGO?

Państwo postawiło za cel dopieścić klasę średnią małymi podatkami oraz ułatwieniami finansowymi a przede wszystkim SZYBKĄ KOMUNIKACJĄ. Wyobraźcie sobie hotelarz, fryzjer czy adwokat który musi się szybko dostać od jednego klienta do drugiego pojedzie na rowerze? Pozdrawiam rozsądnych rodaków

////
12 czerwca, 16:46, Rowerzysta:

700 m most, a wody polskie kladki 5 metrowej nie potrafią zrobić, trzeba zwolnić ich w PiS du, tam chyba jakiś element pracuje

Niektórym rowerzystom walą [wulgaryzm].

K
Kici
12 czerwca, 16:46, Rowerzysta:

700 m most, a wody polskie kladki 5 metrowej nie potrafią zrobić, trzeba zwolnić ich w PiS du, tam chyba jakiś element pracuje

12 czerwca, 17:00, Gość:

zrób ściepę

Mało to ludziom kradnięcie w podatkach kasy i na co to żeby element mial pensje, przecie tak nie może być

G
Gość
12 czerwca, 14:10, Gość:

To możliwe tylko we Wrocławiu.

Rządzący miastem budują most jednopasmowy, który ma rozładować korki z dojazdem na wielką wyspę i jest pozostałością po planach domknięcia obwodnicy sródmiejskiej.

Takie rozwiązania w milionowej metropolii.

Masakra i kretynizm.

12 czerwca, 14:24, Gość:

kretyn się odezwał , jak zwykle.

12 czerwca, 16:14, Gość:

a jakiś argument???

A taki , że używasz słowa kretynizm ....kretynie...pasuje?

G
Gość
12 czerwca, 16:46, Rowerzysta:

700 m most, a wody polskie kladki 5 metrowej nie potrafią zrobić, trzeba zwolnić ich w PiS du, tam chyba jakiś element pracuje

zrób ściepę

p
pracownia mostowa

>>Na budowie Alei Wielkiej Wyspy powstaje 700-metrowy most nad Odrą

Lepiej późno, niż wcale. Szkoda tylko, że nowa Pani redaktor naczelna nie odważyła się zbudować mostu (na początek choćby takiego maciupeńkiego, kilkumetrowego) łączącego ordynarną, niechlubną tabloidową - w najgorszym tego słowa znaczeniu - przeszłość 'wrocławskiej', jaką przez 11 lat swoich rządów zostawił za sobą poprzedni redaktor naczelny, z czymś co choć trochę będzie przypominać jakościowe i etycznie robione dziennikarstwo. Cóż, nie od dziś wiadomo, dużo łatwiej jest krytykować, hejtować, niszczyć i wysadzać cudze mosty, niż spróbować wybudować swój własny.

Prawda, Szanowna Pani Giedroyć?

R
Rowerzysta

700 m most, a wody polskie kladki 5 metrowej nie potrafią zrobić, trzeba zwolnić ich w PiS du, tam chyba jakiś element pracuje

G
Gość
12 czerwca, 14:10, Gość:

To możliwe tylko we Wrocławiu.

Rządzący miastem budują most jednopasmowy, który ma rozładować korki z dojazdem na wielką wyspę i jest pozostałością po planach domknięcia obwodnicy sródmiejskiej.

Takie rozwiązania w milionowej metropolii.

Masakra i kretynizm.

To wynika z tego, że ta aleja nie jest przedłużeniem obwodnicy śródmiejskiej, a zwężenia ma ograniczyć ruch tranzytowy przez Wielką Wyspę.

G
Gość
12 czerwca, 14:10, Gość:

To możliwe tylko we Wrocławiu.

Rządzący miastem budują most jednopasmowy, który ma rozładować korki z dojazdem na wielką wyspę i jest pozostałością po planach domknięcia obwodnicy sródmiejskiej.

Takie rozwiązania w milionowej metropolii.

Masakra i kretynizm.

12 czerwca, 14:24, Gość:

kretyn się odezwał , jak zwykle.

a jakiś argument???

G
Gość
12 czerwca, 12:42, Antoni:

Czy zniknie gazociąg nad Odrą? Jest budowany most można go tam przełożyć.

12 czerwca, 13:05, Gość:

A w czym on przeszkadza? Ani nie szpeci, a jest hmm... ładny na swój techniczny sposób

Antek , imię mówi swoje.

G
Gość

To możliwe tylko we Wrocławiu.

Rządzący miastem budują most jednopasmowy, który ma rozładować korki z dojazdem na wielką wyspę i jest pozostałością po planach domknięcia obwodnicy sródmiejskiej.

Takie rozwiązania w milionowej metropolii.

Masakra i kretynizm.

G
Gość

>Do akcji już wkroczyła tak zwana palownica.

O! Czy to ustrojstwo służy do nabijania nań "dziennikarzy" wyrabiających content dla brukowców? Model Vlad 2.0

G
Gość
12 czerwca, 12:42, Antoni:

Czy zniknie gazociąg nad Odrą? Jest budowany most można go tam przełożyć.

A w czym on przeszkadza? Ani nie szpeci, a jest hmm... ładny na swój techniczny sposób

A
Antoni

Czy zniknie gazociąg nad Odrą? Jest budowany most można go tam przełożyć.

Dodaj ogłoszenie