MPK Wrocław sprzedaje tramwaje i autobusy. Przejechały po milion kilometrów

Redakcja
Kupić można m.in. widoczny na pierwszym planie autobus Volvo o numerze 8024 Jarosław Jakubczak
Wrocławskie MPK ogłosiło przetargi na sprzedaż autobusów i tramwajów oraz pojazdu pogotowia technicznego. Pod młotek pójdą autobusy marki Volvo i stare tramwaje z Konstalu. Zastąpiły je nowoczesne autobusy marki Solaris oraz wozy podwykonawcy marki MAN, a także tramwaje produkcji Pesy i Modertransu.

Do kupienia jest 14 autobusów Volvo z rocznika 1996, a konkretnie modeli: Carrus, B10 M i B10 MA. Ceny wywoławcze od 8 tys. zł. MPK sprzedaje także charakterystyczny pojazd pogotowia technicznego na bazie autobusu Ikarus 280 (z 1983 roku) – cena wywoławcza to 7 tys. zł.

Autobusy te mają po ponad milion kilometrów na liczniku. Występują w nich usterki, takie jak: wycieki oleju i luzy w układzie kierowniczym. Niektóre mają wymontowane silniki i skrzynie biegów. Najczęstsza uwaga to zużycie niektórych elementów wynikające z wieku pojazdu.

Dziś pojazdy te stacjonują na terenie byłej zajezdni przy Obornickiej lub w centrali ruchu przy Ołbińskiej. Oferty na jeden lub większą liczbę autobusów można składać do 10 lutego.

TRAMWAJE TEŻ NA SPRZEDAŻ

Pod młotek idzie też 6 sztuk tramwajów Konstal 105Na, najstarsze z 1979 roku, wyremontowane w latach 2002-2003. To łącznie 12 wagonów, cena wywoławcza każdego z nich to 9 tys. zł. Mają usterki wynikające ze swojego wieku, część jest niekompletna. Otwarcie ofert na tramwaje nastąpi 2 lutego o godz. 10.

Odkąd nie działają zajezdnia autobusowa przy ul. Grabiszyńskiej (autobusy przeniesione na Obornicką) i tramwajowa Dąbie, w MPK pozostało wiele nieużywanego sprzętu. Niektóre maszyny się dublują i są zbędne. Spółka sprzedaje sprężarki, szlifierki, przecinarki, stoły spawalnicze, żurawie, wiertarki, dymomierze, dystrybutory paliw, nożyce gilotynowe czy też agregaty. Ceny wywoławcze: od 240 zł do niemal 13 tys. zł w zależności od rodzaju sprzętu. To, jakie oferty zostaną złożone, okaże się 15 lutego.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 25

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lukaswro

Stare graty powywalali i b dobrze szkoda tylko że wymiana szczególnie tramwajów idzie tej ekipie wyjątkowo opornie. Ale ja mam dla nich dobrą radę zróbcie jeden wielki przetarg na zakóp 100 tramwajów w 100% niskopodłogowych za jednym zamachem a nie tak sracie a to po sześć a to po osiem sztuk bo się ośmieszacie. Przy jednym wielkim przetargu można wymóc na firmie obniżkę ceny. Podpowiem Wam jeszcze jakiej marki tramwaj kupić, najlepiej z Pesy lub Solarisa albo polecieć na bogato i kupić Eurotram tak jak na zachodzie Europy. Te tramwaje wyglądają jak z przyszłości

L
Logistyk

Tramwaj ma sens tylko wówczas gdy może rozwinąć dużą prędkość, ALE NIE ZROBI TEGO, ponieważ jest za ciężki a zatrzymywanie jest za często i odległości między przystankami są zbyt małe. Wrocław po niemcach odziedziczył wspaniałą sieć kolejową tak więc z owej leśnicy pociągiem!!! z psiego pola pociągiem nowego dworu również. Do tego szpetna trakcja, wibracje, i zajęte miejsce. Metro owszem jest lepsze i trzeba je zaplanować. Tramwaj ma indywidualną infrastrukturę, która jest tylko dla tramwaju a zabiera przestrzeń wszystkim. Autobus ma uniwersalną infrastrukturę, z której mogą korzystać wszyscy np. w nocy. BA! taka droga do leśnicy. jest obecnie po 1 pasie w każą stronę, gdyby nie tramwaj i pseudo droga dla rowerów to w tym samym paśmie mogły by istnieć po 3 pasy w każą stronę plus chodnik. Są przepisy które da się zastosować w godzinach szczytu tak aby wyłączyć pas z ruchu i aby nie dotyczyło to autobusu lub wraz z godzinami szczytu zmieniać jego kierunek. NAstępnie tramwaj zabiera 12 ton, autobus również, autobus z ładunkiem waży 28 ton tramwaj 44. GDZIE JEST TA "EKOLOGICZNA" ENERGIA, która popcha brakujące 16 TON????? Bezpieczeństwo tramwaju?? hahahhaha liści spadną a szyny śliskie niczym nasmarowane towotem. TRAMWAJ TO PRZEŻYTEK XIX/XX wieku. Z logistycznego i ekonomicznego widzenia trzeba przeciąć tę chorą pępowinę.

p
przybora

Naturalna kolej rzeczy, nowe sztuki kupione to najstarsze egzemplarze można odesłać na zasłużoną emeryturę.

B
Baltazar

Nie chcę psuć twoich teorii i potoków nienawiści, ale w tym, że stary, zużyty sprzęt się sprzedaje, aby nie ponosić dalszych kosztów jego utrzymania nie ma nic nadzwyczajnego. Jest to najnormalniejsza rzecz na świecie, praktykowana na każdej szerokości geograficznej.

M
M.S.

Czy nie można tego tramwaju zmodernizować. Tylko od razu sprzedać ?!

d
diw_iw

mądralo, jeśli przeprowadzisz konkretny remont, to koszt będzie niższy niż kupno nowego. Dla porównania jeżdżę golfem IV tdi, w trasie ani razu mnie nie zawiódł, mimo (oficjalnych) 280 tys. km, a ostatnio widziałem golfa VII na lawecie.. Także trochę szacunku dla starszej techniki, bo może Cię nie raz zaskoczyć.

e
eRni

Autorka już wcześniej pisała o rozbudowie zajezdni przy Obornickiej. Dlatego wolałem taki błąd obrócić w żart, bo pewnie chochlik się wdarł. Nie popełnia błędów ten, co nic nie robi...ale oczywiście jestem za poprawnością merytoryczną i taką samą krytyką. Rzucanie się do gardła? To tylko mój wniosek na podstawie wielu komentarzy hejterskiego nurtu.

d
dlugo_pis

...to przejada nastepne 5mln km...

o
opyr

Mieszkańcy nadal chcą nim jeździć bo jest unikatowy. Ale MPK nie rozumie jak zwykle!!!

n
nowakowski

Bo każdy kolejny kurs to dodatkowe koszty. Bo utrzymanie takiego starego sprzętu się nie opłaca, w każdej chwili może nawalić . Bo każdy kolejny kurs to kwestia możliwości logistycznych, pojemności pętli itd. Skąd się biorą takie pięknoduchy to ja nie wiem, rzeczywistość to nie koncert życzeń.

O
Obojętny

Nie ma różnicy czy zajezdnia obornicka istnieje czy nie tak samo jak dla lekarza nie ma różnicy - wyciąć zdrową czy chorą nerkę. Z resztą taki wypadek już był. CIENIASY.

A
A po co?

Może lepiej było by orientować się w temacie miasta w którym się pewnie mieszka, pracuje i o którego tematach się pisze w gazecie codziennej !!!!!

e
eRni

Szkoda, że nie mam większego garażu! Pani Weronika pozbawiła też MPK zajezdni przy Obornickiej. Lepiej poprawić taki błąd szybko, bo zaraz hejterzy rzucą się do gardła ;)

b
baca63

Niedawno od stadionu do leśnicy jechałem 55 minut. Jest to "idealna" trasa na poprowadzenie linii pospiesznej. Powodzenia.

G
Gość

Weronika!!! Myśl co piszesz!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3