Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Wrocław planuje kolejny remont torów w centrum miasta

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Remont torowiska na Podwalu, zdjęcie ilustracyjne
Remont torowiska na Podwalu, zdjęcie ilustracyjne Piotr Wojnarowicz
Miejski przewoźnik zapowiada kolejny remont torowisk w centrum Wrocławia. Tym razem dotyczy on ul. Podwale i ul. Mostowej, w odcinku od pl. Orląt Lwowskich do ul. Księcia Witolda.

Zapowiedziany remont torowiska składa się z dwóch głównych etapów. Pierwszy ma odbywać się w ciągu ul. Podwale i ul. Mostowej na odcinku od pl. Jana Pawła II do ul. Księcia Witolda, z wyłączeniem mostu Sikorskiego. Według pierwotnego przetargu na tej trasie tramwaje miały zostać wyłączone z ruchu od 26 marca do 20 maja, 2022 roku. Dzień później natomiast w planach była przebudowa odcinka torowiska od pl. Orląt Lwowskich do pl. Jana Pawła II. Tutaj wykonawca miał czas do 8 lipca 2022. Przetarg został jednak unieważniony i w planie jest rozpisanie nowego. Przewoźnik zaznacza jednak, że mimo powtórzenia ogłoszenia na wybór wykonawcy, prace mogą zacząć się jeszcze wiosną przyszłego roku, tak jak było to zaplanowane dotychczas.

- Przetarg na remont torowiska w Podwalu został unieważniony z uwagi na fakt, że wartość najkorzystniejszej oferty złożonej w postępowaniu przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia. Przetarg będziemy powtarzać w najbliższej przyszłości – o terminach będziemy informować w ogłoszeniach przetargowych - mówi nam Damian Zdancewicz z biura prasowego MPK Wrocław.

ZOBACZ TEŻ:

Budżet na remont wynosił 3,5 mln zł. Do 25 listopada (czwartek) oferty złożyły cztery firmy. Najtańszą wycenę prac zaproponował Zakład Sieci i Zasilania z Wrocławia - 4,883 mln zł. Następnie Laubres z Wrocławia – 4,930 mln zł, GM Roads Polska z Oleśnicy – 5,913 mln zł i Torhamer z Gdyni – 6,582 mln zł. Wszystkie z propozycji okazały się za wysokie, a prac, by usprawnić przejazd tramwajów i zapobiec kolejnym wykolejeniom, jest sporo.

Wykonawca będzie musiał rozebrać stare torowisko, zbudować nową bezpodsypkową konstrukcję torowiska, zrobić odwodnienie, oznakowanie poziome i ułożyć nowe szyny. Łącznie wymienionych zostanie ok. 5 tys. m kw. konstrukcji torowiska. Wybrana firma musi również zaproponować i przygotować zastępczą organizację ruchu. Jak zapewnia MPK Wrocław, niemal półroczny remont zostanie skoordynowany z obecnie trwającymi pracami na pl. Jana Pawła II.

- Planując terminy przeprowadzanych przez nas prac uwzględniamy ich koordynację z pozostałymi inwestycjami – naszymi i innych jednostek miejskich. Dodatkowo musimy także uwzględniać terminy dostaw szyn i rozjazdów. Terminy oczekiwania są tu bardzo długie i uzależnione od dyspozycyjności dostawców, którzy mają obecnie bardzo dużo zamówień - tłumaczy Damian Zdancewicz.

Odcinek Podwala pomiędzy placem Jana Pawła II a placem Orląt Lwowskich będzie remontowany w tym samym czasie, w którym prowadzona będzie wymiana rozjazdów i łuków tramwajowych na placu Jana Pawła II od strony południowej, czyli placu Orląt Lwowskich. Analogicznie zostaną wykonane prace na północnym odcinku Podwala, z wyłączeniem mostu Sikorskiego.

- Będą prowadzone w tym momencie, w którym będą prowadzone prace nad wymianą rozjazdów i łuków tramwajowych od strony północnej, czyli od mostu Sikorskiego. Dzięki temu ograniczamy skalę planowanych utrudnień i unikamy dodatkowych zmian w komunikacji – prace te będą przeprowadzone za jednym zamknięciem - dodaje Damian Zdancewicz.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska