Fiaty Fiorino mają silniki 1,4 litra, to typowo miejskie samochody. Wcześniej MPK dysponowało peugeotami, które służyły za samochody techniczne przez 12 lat i były już mocno wysłużone. – Każdy z tych samochodów przejechał 300 tys. km w trudnych warunkach miejskich. Były mocno wyeksploatowane i ich naprawa przestała nam się opłacać – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.
Samochody musiały spełnić określone parametry. – Fiaty Fiorino odpowiadały nam cenowo, są też ładowne i można w nie zapakować potrzebny sprzęt. Do środka musi zmieścić się drabina, bo czasami trzeba wejść na tramwaj i podnieść pantograf. Trzeba także móc nimi przewozić podstawowe części zamienne, np. siłowniki – wylicza Agnieszka Korzeniowska.
Nowe samochody pogotowia technicznego już pracują. Stacjonują w trzech zajezdniach tramwajowych: Gaj, Ołbin i Dąbie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?