Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK uczy jak działa podwójny przystanek

Weronika Skupin
28.07.2014 wroclaw przystanek podwojny wiedenski na ulicy pilsudskiego komunikacja przystanek gazeta wroclawska pawel relikowski / gazeta wroclawska..
28.07.2014 wroclaw przystanek podwojny wiedenski na ulicy pilsudskiego komunikacja przystanek gazeta wroclawska pawel relikowski / gazeta wroclawska.. Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Na podwójnych przystankach tramwajowych we Wrocławiu zatrzymać się mogą jednocześnie dwa tramwaje lub tramwaj i autobus. Oba pojazdy otwierają drzwi tylko raz: ten drugi ponownie się nie zatrzyma. Wrocławscy pasażerowie wciąż mają jednak problem z rozróżnieniem takich przystanków i zrozumieniem ich funkcji. Miewają pretensje, że tramwaj stał za daleko, nie zatrzymał się ponownie bliżej i odjechał bez nich. MPK chce nauczyć pasażerów co to jest przystanek podwójny i jak się z niego korzysta.

Jak tłumaczy rzecznik MPK na Facebooku, przystanek podwójny to taki, na którym na raz może zatrzymać się więcej niż jeden tramwaj. "Dzięki temu, w jednym czasie mogą dokonywać wymiany pasażerów. Takie rozwiązanie stosuje się po to, aby więcej pojazdów mogło przejechać na jednym cyklu świetlnym. Pozwala to płynniej się przemieszczać" – pisze Agnieszka Korzeniowska z MPK.

Okazuje się bowiem, że wielu pasażerów ma z tym kłopot. "Sądzą, że przystanek podwójny to taki, na którym tramwaj zatrzyma się raz na jednym miejscu, a za chwilę ponownie na kolejnym. Kiedy odjeżdża pojawia się rozczarowanie i niezadowolenie, które trafia do nas w postaci skargi. Chcemy uniknąć takich nieporozumień. Wszystkie przystanki podwójne są odpowiednio oznaczone. Ale jak się okazuje to nie wystarcza. Chcemy prosić Was o pomoc" – zwróciła się rzecznik MPK do pasażerów.

Zapytaliśmy o taką sytuację motorniczych. – Przystanek Arkady Capitol na Piłsudskiego w kierunku placu Legionów to chyba najlepszy przykład niewiedzy pasażerów. Pierwszy tramwaj zatrzymuje się na wysokości wysepki, a drugi nieco dalej, na wysokości przystanku wiedeńskiego. Pomijam fakt, że kierowcy często ignorują ten drugi postój i wjeżdżają na przystanek wiedeński, ale pasażerowie też go igorują. Nie podchodzą do drugiego tramwaju, mimo że przystanek jest oznaczony jako podwójny. Ci chcący wysiąść nie wciskają przycisków na przystanku wiedeńskim i jadą na plac Legionów. Tam mają pretensje, że nie zatrzymaliśmy się przy Capitolu – opowiada motorniczy. Jego zdaniem rozwiązanie jest proste i czytelne, ale pasażerowie niedoinformowani.

W komentarzach pod prośbą MPK o sugestie czytamy, że niektórzy przystanki podwójne brali za takie, gdzie zatrzymywać się mogą i tramwaje, i autobusy, czyli ogółem dwa typy pojazdów, a nie dwa w jednej chwili. Informacja jest, ale nie każdy się z nią zapoznaje. W jaki sposób można dotrzeć do pasażerów? Czekamy na komentarze, przekażemy je MPK.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska