W zamówieniu na wykonanie projektu remontu ZDiUM wskazał również, że podczas modernizacji powinna być zrobiona naprawa płyty pomostowej, wymieniona zardzewiała płyta żelbetowa na wspornikach pod chodnikami, wymienione dylatacje mostowe, izolacja oraz bariery energochłonne. Cały obiekt zostanie zabezpieczony antykorozyjnie.
Remont przejdzie też sieć wodociągowa umieszczona w mostach, a planując prace, należy je skoordynować z remontem sieci gazowej, który będzie robiła Polska Spółka Gazownictwa. Po remoncie most będzie musiał zachować nośność co najmniej 30 ton.
- Remontu wymagają elementy konstrukcji (kratownice), podpory, łożyska, izolacja, dylatacja, zabezpieczenie antykorozyjne, nawierzchnia chodników i jezdni, torowisko i trakcja. Mosty są obiektem powstałym na początku XX wieku, więc dokumentacja projektowa będzie wymagała uzgodnień i opiniowania z Miejski Konserwatorem Zabytków. Obecność na mostach sieci MPWiK wymagać będzie również udziału tej jednostki w procesie projektowym. Szacujemy, że potrwa to 12 miesięcy, jeśli nie dłużej - tłumaczyła jeszcze w grudniu rzeczniczka ZDiUM-u Ewa Mazur.
Przetarg na wyłonienie firmy, która zrobi projekt, ZDiUM ogłosił 31 grudnia 2020 r. Chętni mogą zgłaszać się do 19 stycznia. Wykonawca będzie miał ponad rok na przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia budowlanego. Sam remont może potrwać 3 lata. Roboty budowlane na mostach planowane są w terminie od stycznia 2024 r. do grudnia 2026 r.
Ostatni duży remont mostów Trzebnickich był w latach 80. Planując przyszłe prace ZDiUM zapewnia, że zadba o to, aby w jednym czasie nie zostały wyłączone z użytkowania mosty Trzebnickie i mosty Osobowickie, które także czeka remont.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?