Most Widawski wreszcie otwarty. Lepszy wyjazd na Trzebnicę [ZDJĘCIA]

Jerzy Wójcik, JJ
Most Widawski już otwarty po remoncie
Most Widawski już otwarty po remoncie fot. Jarosław Jakubczak
Udostępnij:
Kończy się trwający od 2012 roku remont mostu Widawskiego na drodze krajowej nr 5 z Wrocławia do Poznania. Własnie otwarto dla kierowców przejazd po nowej przeprawie. Co prawda oficjalnie jest to jeszcze teren budowy, bo trwają prace wykończeniowe, ale auta w kierunku Trzebnicy i Wrocławia jadą już nowym mostem. Stara, tymczasowa przeprawa, została zamknięta.

Jak tłumaczy nam Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta nowy most nie jest jeszcze skończony. Brakuje tam między innymi chodników, trzeba także przełożyć i podwiesić pod mostem sieć gazową, która dziś wisi pod mostem tymczasowym. Te prace powinny się zakończyć do Wielkanocy. Po świętach wykonawca rozpocznie natomiast rozbiórkę mostu zastępczego, po którym jeździliśmy przez kilka lat.

Most nad Widawą remontuje Dolnośląski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych, w związku z większym zadaniem - przebudową kanału ulgi Odra-Widawa. Przypomnijmy, że w pierwotnej wersji remont tej przeprawy miał się zakończyć do 2014 roku. Jednak z powodu zmiany prawa i wielu formalności, które pojawiły się po drodze, termin ten był cały czas przesuwany.

Większość kierowców jadących w kierunku Trzebnicy i Poznania skorzysta z wyremontowanej przeprawy przez najbliższe kilka miesięcy - do końca roku. A to dlatego, że w grudniu 2017 powinna się zakończyć budowa drogi ekspresowej S5 z Wrocławia do Trzebnicy i dalej do granicy województwa pod Korzeńskiem. Wtedy główny ruch z drogi krajowej nr 5 przeniesie się na trasę ekspresową, a stara droga będzie miała bardziej lokalny charakter. Podobna sytuacja miała miejsce na dawnej drodze krajowej nr 8 Wrocław - Długołęka - Oleśnica, po otwarciu ekspresowej trasy S8.

CZYTAJ WIĘCEJ: POTĘŻNY MOST NAD WIDAWĄ NA TRASIE S5 WROCŁAW - POZNAŃ [ZDJĘCIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 19

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
szybko
Zagadka: dlaczego już niedługo pojawi się przy moście palownica od strony Wrocławia i ruszą znowu prace?
s
szybko
Władza sie nie popisala. Firma Mota-Engil wykonała most w rok. Rozbiórka i budowa bez wypadków - most tymczasowy oddalony 50cm od wszystkich prac. Kto ma pojęcie jak trudne było to zadanie ten doceni. Brawo
s
szybko
Most tymczasowy stał 5 lat ale prace związane z samym mostem Widawskim były realizowane innym kontraktem. Wyburzenie mostu 24.10.2015. Most był gotowy w rok. Dojazdy nie zostały dokończone bo przyszła zima i otwarcie było teraz. Brawo dla Mota-Engil wykonali kawał dobrej roboty
k
komentator
No to rzeczywiście drogowcy i władza może ogłosić sukces, że po prawie 5 latach pier dolenia ukończono ten mostek.
D
DTR
Ze swojej wsi do pracy mam 30 minut. Ile Ty tracisz czasu w pseudokomunikacji na dojazd do pracy? godzinę, dwie?
D
DTR
Piątek po 16. Światła nie działają. Korków brak. Auta, które chcą skręcić, wyjechać na główną nie stoją dłużej jak kilka sekund.

Ileż już było pomysłów aby odciążyć skrzyżowanie i zredukować korki. Najbardziej sensowe to wyłączyć światła. My kierowcy poradzimy sobie.
s
się o logikę
tych co się wybudowali miedzy Wrocławiem a Trzebnicą.
P
Polak
jak dojdzie u nas to takich rządów jak w Chinach, to prawdopodobnie będziesz człowieku pierwszym wcielonym do przymusowej roboty po 12 godzin dziennie za miesięczną pensję 200zł, bez przywilejów dostępu do wody pitnej, toalety i odzieży ochronnej.
Powodzenia w nowej pracy.
g
gość
To jest przebudowa, a nie żaden remont.
S
Sąsiad
...jaką firmę pasły urzędasy przez pięć(!) lat remontu mostku. Ściema p.Mazur, a w artykule dwa zdania na od*****ol.
G
Gość
Bez urazy, ale takie mostek to w Chinach stawiają w tydzień. U nas 5 lat?
w
wroclaw
wyłączyć światła, postawić człowieka i jak ktoś skręca to odrazu go przepuścić. Ale to za proste i nikt nie zarobi a jeszcze człekowi trzeba zapłacić .
.......
No tak .. tylko ze z powodu wygody wlaczenia sie do ruchu mieszkancow Szewc, polnocna czesc Wroclawia jest sparalizowana az po CH Marino.
Gdzie tu logika?
b
bartek
Potrafię zrozumieć argumenty mieszkańców wjeżdżających od strony Malina czy Szewc, że włączanie do ruchu w godzinach szczytu to udręka. Podobnie mają piesi. Szukając kompromisu zastanawiam się czy nie można tam zainstalować czujników ruchu (przy światłach na ul. Spacerowej i Parkowej) oraz przycisków dla pieszych, aby światła bardziej odpowiadały natężeniu ruchu?
j
jw
Ale po co zakaz? Wystarczy poszerzyć skrzyżowanie i zrobić osobne pasy dla skrętów. Wypier***ić po jednym budynku z boku i w końcu zacząć myśleć przy organizacji ruchu...
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie