18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Most Trzebnicki się sypie. Urzędnicy: To skutki remontu (ZDJĘCIA)

Przemysław Wronecki
Most Trzebnicki może zostać zamknięty dla tramwajów i tirów. Jest w coraz gorszym stanie. Czy to efekty prac związanych z modernizacją Wrocławskiego Węzła Wodnego? Zdaniem urzędników firma, która pogłębia dno Odry, niszczy przy okazji przeprawę. Trzeba szybko zrobić ekspertyzę stanu mostu.

Popękane chodniki, coraz większe szczeliny w dylatacji przeprawy i zapadający się chodnik to znak, że z mostem Trzebnickim dzieje się coś złego – przekonują miejscy urzędnicy. – Widoczne szczeliny są skutkiem robót prowadzonych przy poszerzaniu i pogłębianiu koryta Odry – mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Ekspertyza kondycji mostu Trzebnickiego jest potrzebna „na wczoraj”. Od momentu, gdy rozpoczęła się modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego, stan przeprawy znacznie się pogorszył. Widać to nawet gołym okiem.

– Chodniki popękały, szczeliny w dylatacji znacznie się powiększyły, a na dodatek w środkowej części most zrobił się wyraźnie krzywy – wylicza Tomasz Rowacz, mieszkający nieopodal przeprawy wrocławianin.

Jego spostrzeżenia potwierdzają urzędnicy z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, którzy opiekują się przeprawą.
– Naszym zdaniem widoczne szczeliny są skutkiem prowadzonych robót przy poszerzaniu i pogłębianiu Odry – przekonuje Ewa Mazur, rzeczniczka ZDiUM. Dodaje, że najprawdopodobniej szkodliwe okazało się wbijanie ścianek larsenowskich wokół fundamentów mostu. Przy ich montażu były silne wstrząsy i wibracje, które najprawdopodobniej doprowadziły do przesunięcia płyt i poszerzenia szczelin dylatacyjnych. W jednym miejscu fragment chodnika na moście po prostu się zapadł.

Zdaniem urzędników, uszkodzenia mogą powodować, że widząc most z boku, można mieć wrażenie, że się nieznacznie skrzywił.
Profesor Jan Bień z Politechniki Wrocławskiej, specjalista od eksplotacji mostów, przekonuje, że teoretycznie jest możliwe, by doszło do uszkodzenia mostu podczas pogłębiania koryta rzeki.

– Jednak aby stwierdzić, co na 100 procent jest tego przyczyną, niezbędny jest dokładny przegląd przeprawy – uważa prof. Bień.
W tym tygodniu ZDiUM chce wysłać do wykonawcy – firmy Sinohydro i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, nadzorującej modernizację Wrocławskiego Węzła Wodnego – pismo z informacją o uszkodzeniach, które powstały na wskutek pogłębiania i poszerzania Odry.

– Wykonawca będzie musiał wykonać ocenę techniczną podkątem stanu konstrukcji i wpływu zaobserwowanych nieprawidłowości na nośność obiektu –zapewnia Ewa Mazur.
Ten dokument będzie ważny, bo jeżeli uszkodzenia okażą się poważne, most Trzebnicki może zostać zamknięty dla ciężarówek, a nawet tramwajów.
RZGWnie komentuje sprawy, twierdząc, że nie wpłynął do niego żaden dokument.
ZDiUM odgraża się, że jeżeli wykonawca nie zareaguje na pismo, to zakaże jeździć po przeprawie ciężarówkom obsługującym budowy pod mostem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 39

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

c
cygan
jopg3 Zapraszam na nowo powstały portal z filmami online w jakości HD: tnij.com/UbCjE
t
tad
A gdzie ekolodzy? Jakoś cichutko. Odrę poszerzają bez umiaru tylko po co? Ale kasa wydana i kolesie mają prace. Aby drogo bo więcej kasy. W rzgw fachowcy od kranów to na mostach się nie znają. A właściwie na wszystkim się nie znają.
r
raff
Postawić most pontonowy tymczasowy.
Pilna budowa trzeciego stadionu na Klecinie.
t
turze
Pójdą te tury
x
xenomorf
..."Naszym zdaniem"... , ..."widocznie"... - co to za bełkot? Ciekawe czy E.Mazur odszczeka wszystko, gdy okaże się, że to nie prace przy poszerzaniu koryta Odry są powodem złego stanu mostu.
m
mieszkaniec
jak swoje robisz to inne nieważne - można zniszczyć, zdewastować byle swoje skończyć - później niech się inni martwią - na Buforowej wyremontowano murki od przejazdów na Jagodno. Ale jeden jest już zniszczony, wystają pręty stanowiące zagrożenie dla każdego kto tamtędy przechodzi. Zgadnijcie co jest w pobliżu. No...? Kto nie wie zapraszam - to pierwszy murek "na stare Jagodno" jadąc od miasta. Zapraszam, również prokuratora.
o
oma
pieprzą głupoty ten most zawsze był popękany, urzędasy nieroby usiłują zwalić winę na prywatne firmy
P
Powiem
Zamiast "taki mamy klimat" powiem "Takiego mamy prezydenta"
a
arbiter
Zdjecia pokazuja czesc WWW, która jest realizowana przez firmę Energopol Szczecin nie Sinohydro, ale po co dzinnikarz ma to sprawdzac, prosciej wprowadzic czytelnika w bład. Poziom prasy ponizej wszelkiej krytki. Pytanie czy będzie sprostowanie...?
G
Gość
to bedzie kataklizma. Widac juz wyraźnie, do "rządzenia namaszcani sa i na sile wciągane osoby pobierające naukę tzw wyższej uczelni we Wroclawi z tych samych czasow co panowie, Dutkiewicz, i jego towrzysze "akademickie". Masowo zatrudnieni w spólkach miejskich jest to chyba jakaś tajemna nagroda a raczej pokazany nikczemny poziom wyszkolenia "wyższego" przez wykładowcow tych uczelni WSTYD Panowie profesorofie..... a byly to czasy PRL-u
...
Ten most powinien być zamknięty dla ciężarówek i tramwai powinny być autobusy już są duże drgania,pęknięcia i jak się jedzie autem to most się trzęsie. To wróży to dobrze oby nie doszło do jakiejś tragedii.
g
gg
jeżdżenia czołgów- skód
K
Krasnal Adamu
Ja bym go na most nie wpuścił: www.fugo.com.pl/view/of1image5.jpg ;)
z
zed
Miasto ma gospodarza słynącego w całej Polsce z dbałościo infrastrukturę i mocnego stąpania po ziemi. Oczywiście w tych mikro-przerwach gdy nie wpierdziela sushi i krasnoludków dla tabloidów nie odsłania.

Szlag mnie trafia jak widze gospodarowanie i nadzór na pracami w tym mieście. Czy ktos liczy koszta? Zarówno koszta (straty) powodzi tysiąclecia, która była 17 lat temu i lekko poddtapiającej 4 lata temu w porównainu do wycinki tysięcy drzew na bulwarach, rozpieprzania dróg i mostów w imię "zabezpieczenia przeciwpowodziowego"?

Bo prawdę mówiąc argument, że robią to wszystko by uniknąc zalania np.: Lasu Redzinskiego i dzikich działek na Kozanowie, kompletnie mnie nie przekonuje
s
sa
zróbmy most tymczasowy- juz cały kraj smieje sie ze wrocław, miasto stu mostów nie potrafi utrzymac ich w nalezytym stanie.....hehe a prezydent baluje, udziela się w sejmiku....taki to pożyje!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie