Wrocławski most Rędziński to jeden z największych betonowych mostów świata i najwyższy most w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ok. 25 tysięcy samochodów. Kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Rędziński należy do drogowych mostów wantowych, podobnie jak most Milenijny. Most wantowy to inaczej most podwieszany - obciążenia z pomostów (przęseł) przenoszone są na pylon (charakterystyczny filar po środku mostu) poprzez ukośnie biegnące stalowe liny. Budowa mostu Rędzińskiego trwała 3 lata, zakończyła się w 2011 r. Kosztowała 576 mln zł, przebijając o ponad 400 mln koszt mostu Milenijnego. Zobaczcie, jak powstawał most Rędziński na kolejnych slajdach
Wrocławski most Rędziński to jeden z największych betonowych mostów świata i najwyższy most w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ok. 25 tysięcy samochodów. Kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Rędziński należy do drogowych mostów wantowych, podobnie jak most Milenijny. Most wantowy to inaczej most podwieszany - obciążenia z pomostów (przęseł) przenoszone są na pylon (charakterystyczny filar po środku mostu) poprzez ukośnie biegnące stalowe liny. Budowa mostu Rędzińskiego trwała 3 lata, zakończyła się w 2011 r. Kosztowała 576 mln zł, przebijając o ponad 400 mln koszt mostu Milenijnego.
Zobaczcie, jak powstawał most Rędziński.
Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji.
Zaloguj się lub załóż konto
Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.
Podaj powód zgłoszenia
G
Gosc
Wybudować miasto tam elektrownie, ok 30 mln inwestycja, w tym z 5 dofinansowanie, moc ok 4 MW, to ok 30 000 MWh każda po 400 zł
G
Gość
Skandal, tak drogi most a nie ma chodników i drogi dla rowerów