Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Most Rędziński we Wrocławiu kończy właśnie dziesięć lat. Zobaczcie wyjątkowe zdjęcia z budowy

RP
Dziesięć lat temu - latem 2011 - zakończyła się budowa wrocławskiego mostu Rędzińskiego. To jeden z największych betonowych mostów świata i najwyższy most w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ok. 25 tysięcy samochodów. Kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Rędziński należy do drogowych mostów wantowych, podobnie jak most Milenijny. Most wantowy to inaczej most podwieszany - obciążenia z pomostów (przęseł) przenoszone są na pylon (charakterystyczny filar po środku mostu) poprzez ukośnie biegnące stalowe liny. Budowa mostu Rędzińskiego trwała 3 lata, zakończyła się w 2011 r. Kosztowała 576 mln zł, przebijając o ponad 400 mln koszt mostu Milenijnego. Zobaczcie, jak powstawał most Rędziński na kolejnych slajdach
Dziesięć lat temu - latem 2011 - zakończyła się budowa wrocławskiego mostu Rędzińskiego. To jeden z największych betonowych mostów świata i najwyższy most w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ok. 25 tysięcy samochodów. Kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Rędziński należy do drogowych mostów wantowych, podobnie jak most Milenijny. Most wantowy to inaczej most podwieszany - obciążenia z pomostów (przęseł) przenoszone są na pylon (charakterystyczny filar po środku mostu) poprzez ukośnie biegnące stalowe liny. Budowa mostu Rędzińskiego trwała 3 lata, zakończyła się w 2011 r. Kosztowała 576 mln zł, przebijając o ponad 400 mln koszt mostu Milenijnego. Zobaczcie, jak powstawał most Rędziński na kolejnych slajdach
Dziesięć lat temu - latem 2011 - zakończyła się budowa wrocławskiego mostu Rędzińskiego. To jeden z największych betonowych mostów świata i najwyższy most w Polsce. Każdego dnia przejeżdża nim ok. 25 tysięcy samochodów. Kierowcy mają do dyspozycji po trzy pasy ruchu. Rędziński należy do drogowych mostów wantowych, podobnie jak most Milenijny. Most wantowy to inaczej most podwieszany - obciążenia z pomostów (przęseł) przenoszone są na pylon (charakterystyczny filar po środku mostu) poprzez ukośnie biegnące stalowe liny. Budowa mostu Rędzińskiego trwała 3 lata, zakończyła się w 2011 r. Kosztowała 576 mln zł, przebijając o ponad 400 mln koszt mostu Milenijnego. Zobaczcie, jak powstawał most Rędziński.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska