Nowy most kolejowy Bielawa Dolna - Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Inwestycja warta 23 mln zł istotnie poprawi jakość połączeń.
- Inwestycja ma olbrzymie znaczenie dla Dolnego Śląska - mówi marszałek Cezary Przybylski. - Zyska na tym ruch towarowy, co szczególnie istotne ze względu na wielkie inwestycje, np. Lufthansy w Środzie Śląskiej czy Mercedesa w Jaworze. Dzięki temu połączeniu czas podróży między Wrocławiem a Berlinem zostanie skrócony do 3,5 h.
Most Bielawa Dolna - Horka ma nie tylko ważne znaczenie dla przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej, ale dla ruchu na osi Wschód - Zachód. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów.
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma blisko 160 m długości, czyli o 23 m więcej, niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h, lecz 120 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyły również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami: Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.
Koszt projektu wynosi około 23 mln zł, z czego prawie 10 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?