W najbliższym tygodniu gotowa powinna być zatem konstrukcja mostu, ale przez kolejne miesiące będą tu trwały pozostałe konieczne prace przy nawierzchni czy barierach. Mostem przejedziemy, podobnie jak całym dolnośląskim odcinkiem drogi S5, w grudniu 2017 roku.
Most nad Widawą na S5
jest budowany z potężnych, 30-metrowych segmentów. Każdy taki element waży 1000 ton! Przeprawa ma jeden przyczółek w gminie Wisznia Mała a drugi już na terenie Wrocławia. Po co tak potężna inwestycja, skoro Widawa wcale nie jest w tym miejscu taka szeroka? Sama rzeka rzeczywiście ma kilka metrów szerokości, ale wokół niej są sporych rozmiarów tereny zalewowe sięgające aż do wałów przeciwpowodziowych. Wały są obecnie przebudowywane - podnoszone i wzmacniane. Most musiał przekroczyć cały ten rozległy teren i wznieść się wystarczająco wysoko ponad nowe wały.
Dzięki tej przeprawie i budowy drogi S5 wjazd do Wrocławia od strony Poznania zmieni się... nie do poznania. Dziś wjazd do stolicy Dolnego Śląska wąską drogą krajową od strony Trzebnicy to wątpliwa wizytówka miasta, podobnie jak korek, który zaczyna się już w Krynicznie. Za rok kierowca po przejechaniu przez efektowny most zjedzie w dół, by przedostać się pod AOW, a następnie wyjedzie na jeden z największych węzłów komunikacyjnych w Polsce - węzeł Wrocław Północ.
ZOBACZ JAK BĘDZIE WYGLĄDAŁ POTĘŻNY WĘZEŁ WROCŁAW PÓŁNOC:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?