Mój Reporter: Skąd tyle żwiru na Traugutta? To celowe działanie drogowców

Przemysław Wronecki
Nawierzchnię ul. Traugutta sfrezowano, a następnie położono na niej nową, cienką warstwę
Nawierzchnię ul. Traugutta sfrezowano, a następnie położono na niej nową, cienką warstwę Jarosław Jakubczak
Kto był odpowiedzialny za remont ul. Traugutta i jaka firma wykonała to zadanie? Na całej długości ulicy żwir i niewyrównane studzienki kanalizacyjne - przed remontem były równo z jezdnią, teraz zaś są poniżej. Czy któryś z urzędników dokonał odbioru? Jeżeli tak, to powinien wylecieć z pracy z hukiem! - pisze nasz czytelnik Tomasz Lewandowski i dodaje, że to, co zrobiono na Traugutta w obecnej postaci, było zmarnowaniem pieniędzy podatnika! Odpowiedzi na pytanie czytelnika szukał reporter Przemysław Wronecki.

Okazuje się, że żwir na nowej nawierzchni to nie przypadek, a celowe działanie drogowców. Jak tłumaczą, pierwszy raz zastosowano we Wrocławiu tę technologię. Luźny żwir przez najbliższe dni ma być wciskany w nawierzchnię i utwardzany pod kołami przejeżdżających samochodów.

Po ułożeniu nowej nawierzchni wyrównał ją kilkukrotnie walec. Potem żwir specjalnie nie został zebrany, by jeżdżące auta wcisnęły drobiny w chropowatą nawierzchnię i w ten sposób ubiły (dogęściły) ją. Miasto zapłaci ok. 400 tys. złotych za remont, zamiast kilku milionów, które trzeba by wydać przy kompleksowym remoncie ulicy tej długości.

Prace były wykonywane naodcinku Traugutta od ul. Krasińskiego do Krakowskiej z wyłączeniem części jezdni na pl. Wróblewskiego. Szybki remont wykonywała firma Skanska. Prace kosztowały 400 tys. zł. Drogowcy sfrezowali nawierzchnię drogi (czyli usunęli wierzchnią warstwę asfaltu) i ułożyli na niej mikronakładkę o grubości półtora centymetra. To dość nietypowe rozwiązanie.

Nowa nawierzchnia charakteryzuje się bardzo dużą odpornością na warunki atmosferyczne i obciążenie. Przypomnijmy ulica Traugutta przeszła generalny remont w 1998 roku, kiedy odnowiono ją po powodzi. Choć na pierwszy rzut oka stara nawierzchnia wydawała się w dobrym stanie, to urzędnicy przekonywali, że to działanie prewencyjne.

- W zeszłym, jak i w tym roku pojawiły się już pierwsze spękania i ubytki pozimowe. Nie były one duże, ale jeśli byśmy teraz nie zareagowali, to za kilka lat droga nadawałaby się do poważnego remontu - wyjaśnia nam Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Tłumaczy również, że ulica na razie nie ma jeszcze odbiorów technicznych. Ale nie ze względu na żwir, tylko z tego powodu, że nie pojawiło się jeszcze oznakowanie poziome malowane na nawierzchni drogi. Urzędnicy tłumaczą, że poczekamy na nie około dwóch tygodni, wtedy będzie można dokonać odbioru.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bartek

Nawierzchnia była idealna przed remontem! Ten kto odpowaida za to powinien zostać odwołany w trybie natychmiastowym! Teraz jezdzi się okroptnie po Traugutta, studzienki są okropne, nawierzchnia jak po 30 latach eksploatacji ! Trzeba znowu wymieniać, znowu musimy płacić za drogę, która była w bardzo dobrym stanie, kiedy mamy drogi w koszmarnym, krytycznym stanie np: SUCHA, Powstańców Śląskich, Zaporoska, Gajowicka, Wyszyńskiego, Staszica, Pomorska, Słowiańska, Nowowiejska, Poznańska, Parafialna itd!!!!

t
tomi

Dudi już na ciebie nie zagłosuje

t
tomala

Pamiętam jak po powodzi robiono Traugutta i Podwale. Mówiono w tedy że to za pieniądze z Unii w ramach pomocy zalanym miastom. Jako że Unia dała pieniądze oczekiwała jakości. I jakość była aż do chwili ostatniego remontu! To chyba były jedyne drogi wykonane naprawde bez oszczedzania. Podwale trzyma się świetnie, a traugutta do nie dawna też. Zawsze jak tamtędy jeżdze zachwycam się że droga ma już 15 lat a wygląda jak nowa, co jest nie spotykane w tym mieście. To jest poprostu szok co oni tam zrobili. Skandal!
To co zrobili na traugutta za rok czy dwa będzie wyglądało tak jak pomorska koło staszica, która też przeszła taki remont. Jak to teraz wygląda każdy może zobaczyć. Bisek który te roboty robił nie beknął wcale a nawet dostaje nowe zlecenia. Skanska buduję ładne i poprawne arhcitektoniczne budynki ale drogi w jej wykonaniu to jakiś szwindel. Traugutta to super przykład. Lub wschodnia obwodnica gdzie buja na maska.
Łza się kręci w oku jak patrze na fuszerke na traugutta!!!

W
Wrocławianka

Nie zauważyłam... Przecież ta nawierzchnia jest gorsza od tej przed frezowaniem! Żwir niszczy lakier i szyby, studzienki w dołach, jezdnie nierówne!To jakiś głupi żart... Płacimy podatki na utrzymanie nieudolności i partactwa, nie stać nas na to. Mieszkańcy Wrocławia są na to za biedni, żeby wyrzucać pieniądze w błoto!

m
moko

żwir strzelający po szybach i nigdy nie schnąca powierzchnia drogi.

R
Roman Diesel

Możliwości jest pełno. Nie marudź zatem.

M
Motocyklista

Krótko : Panie Dupkiewicz - o ile samochodem po tej sieczkarni jaką zrobiliście z Traugutta da się przejechać "normalnie" - tak motocykliści i rowerzyści mają przewalone. Życzę panu, by pana dzieci w ramiszowie musiały slalomować między studzienkami na rowerku ... może pierwszy twardszy zderzak nauczy pana pokory.

;-)

Pomorska była robiona rok lub dwa temu (na wysokości Staszica). Czytaj ze zrozumieniem - remont nie jest skończony. Będzie jak auta ubiją żwir i zostaną namalowane poziome znaki.

M
Mieszkaniec Wrocławia

Jeśli tak ma wyglądać nawierzchnia po rzekomym skończonym remoncie to to jest jakiś absurd. Dla mnie to wygląda jakby remont nie był dokończony. Poza tym pachnie mi to niezłym wałkiem. Przecież nawierzchnia na Traugutta wcale nie była zła, a na pewno w lepszym stanie niż jest teraz... Poza tym, bez większych problemów można wymienić parę miejsc we Wrocławiu, które wymagają natychmiastowej interwencji drogowców, a nie są ruszane od lat. Chociażby Pomorska, Wyszyńskiego, Powstańców, Przyjaźni.. na tych ulicach jest totalna tragedia, a miasto bierze się za remont Traugutta... Może teraz weźmiecie się za remont stadionu?? W końcu jakaś firma kolegów kolegów mogła by na tym nieźle zarobić..

J
Ja

A jaki jest wynik Pana dochodzenia w sprawie studzienek Panie Redaktorze ??????????????
Dlaczego w artykule nie ma o tym ani słowa ???????????????
Czy jest to też 'najnowsza technologia' ????????????????

o
odp

0/8 mm

k
kamillo

Najnowsza technologia - jak wciskać żwir... w lakiery i szyby kierowców. Ciekawe czy w cenie są wliczone odszkodowania za tego typu usterki i ciekawe ile osób się z nimi zgłosi.

T
Tomasz Lewandowski

Proszę nie robić z nas idiotów szanowni urzędnicy!!!!

p
postepowy

odpowiedz magistratu: to wina kotów

h
havranek

Niesprawdzone mity jak ten o wrocławskim metrze. Projekt wykonała wrocławska firma BBKS-PROJEKT Sp. z o.o., a wykonawcą była ZIAJKA.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3