Mój Reporter: Kto wybierał fatalne wiaty na przystankach tramwajów Plus?

Bartosz Józefiak
Tomasz Hołod
Udostępnij:
Kto jest odpowiedzialny za nasze wiaty przystankowe we Wrocławiu? – pyta Marcin Starczewski. - Chodzi mi o przystanki "Plusów". Nowe wiaty jedynie wyglądają fajnie. Ale poza wyglądem to jest totalny niewypał. Wiata zupełnie nie sprawdza się w przypadku wiatru, śniegu czy deszczu. Dla mnie czekanie na tramwaj czy autobus pod tymi wiatami to prawdziwe tortury. Czy naprawdę miasto interesuje tylko wygląd, a nie komfort oczekiwania na autobus?

Nietrudno znaleźć wrocławian narzekających na wiaty tramwaju „plus”, zainstalowane przy ul. Świeradowskiej i Bardzkiej oraz na trasie Kozanów – Stadion. Przystanki są może i ładne, ale brak osłon po bokach przystanków powoduje, że przy większym deszczu nie spełniają swojej roli. Ale wrocławscy urzędnicy nie mają do wiat zastrzeżeń.

- Wygląd i rozwiązania techniczne zaproponował projektant wyposażenia mebli miejskich dla Tramwaju Plus - tłumaczy Paulina Tyniec – Piszcz z Rozwoju Transportu Szynowego we wrocławskim magistracie.

Wiaty w 2011 r. zaprojektowała firma Elektrotim. Za zaprojektowanie, dostawę i montaż wiat miasto zapłaciło 8 i pół miliona zł. Przetarg na wyposażenie przystanków tramwajowych nadzorowała spółka Wrocławskie Inwestycje.

- Propozycje wiat uzgadniano z plastykiem miejskim, ze służbami miejskimi odpowiedzialnymi za eksploatację a także m.in. z Sejmikiem Osób Niepełnosprawnych – tłumaczy Paulina Tyniec – Piszcz.

Dodaje, że do tej pory wydział inżynierii miejskiej oraz zespół ds. rozwoju transportu szynowego w magistracie nie otrzymały żadnych skarg od mieszkańców dotyczących wiat tramwajów plus.

W przyszłym roku we Wrocławiu nowe wiaty przystankowe pojawią się przy okazji przebudowy ul. Okulickiego, Nowowiejskiej, Curie- Skłodowskiej i Krupniczej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 68

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
emeryt
a komunalne powinny z czasem zniknąć.
g
gość
Tak to bywa jak elektrycy czyli firma Elektrotim zabierają się za dostarczanie i budowanie wiat, a urzędnicy nie jeżdżą tramwajami
S
SPRAWIEDLIWY..
Jak śmiesz gnoju obrażać ludzi , rzetelnej i uczciwej pracy .. za te obelgi i zwykłe chamstwo pod adresem ciężko pracujących ludzi powinieneś ponieść karę , ale sądząc po tym jakiego języka używasz (RYNSZTOK) odpowiem na twoim poziomie : twoje miejsce jest w TWORKACH !!!!!!
M
Mieszkania
A kiedy miasto dopłaci do do wybudowania mieszkań komunalnych ??
L
LEW
ważna jest kasa i jaki będzie jej podział tak jak w MPK dostają ci co wcale nie wożą
w
wybierał
te porąbane i niewygodne tramwaje plus !!!......to jest komunikacja zbiorowa.... nie wycieczkowa.....!!!!
w
wrocławianka
oczywiście nikt z osób odpowiedzialnych nie miał wcześniej zastrzerzeń, ponieważ nikt z magistratu i innych mniej lub bardziej odpowiedzialnych instytucji nie jeździ komunikacją miejską i nie myśli o takich rzeczach. a czy po fakcie magistrat coś zrobi? NIE, bo nadal będzie Państwo jeździło samochodem i miało w nosie Kowalskiego moknącego i marznącego pod wiatą.
c
cemoi07
...najgorsze nie to, że ci co projektowali i ci co konsultowali, to idioci - o czym przekonać się może każdy, kto w deszcz stoi pod wiatą, ale to, że oni z tego swojego idiotyzmu zrobili Se źródło dochodów - My wszyscy im za to płacimy!
m
marecco
.....projektant ma wiedziec ze pod wiata jest zimno.Czy on w niej czekał na tramwaj??????
@
Zamiast pisać skargę do "gazety wrocławskiej" Panie Marcinie Starczewski proszę złożyć skargę administracyjną do Wydziału Inżynierii Miejskiej oraz zespół ds. rozwoju transportu szynowego w magistracie, jeżeli W.I.M twierdzi że żadna skarga nie wpłynęła. To chyba ułatwi sprawę
j
ja
Najlepsze wiaty przystankowe były za komuny. Może nie były ładne, ale za to spełniały doskonale swoją rolę. Dach nie był przeszklony, więc w lecie można się było schować przed słońcem, a w deszczowe, czy wietrzne dni bardzo dobrze chroniły przed deszczem i wiatrem. Były duże, głębokie i miały osłony po bokach. A do tego na całej ich długości wiaty były ławki na których mogło usiąść sporo ludzi. To co teraz stawiają na przystankach to jakiś totalny niewypał. Małe, brak osłon po bokach, więc w deszcz i tak się moknie, dach przeszklony, a co za tym idzie w lecie pod taką wiatą jest jeszcze bardziej gorąco jak w pełnym słońcu i jeszcze te ławeczki na które ledwo 2 osoby się mieszczą.
o
olo
W lecie te wiaty też nie chronią przed słońcem.
c
całą tę gromadkę
projektantów, konsultantów,plastyków ... i postawić pod taką wiatą w zacinającym deszczu lub śniegu! Może odczują swoje kompetencje ...
m
mieszkanka
Ciekaw jestem ogromnie czy "waadza" nasza niedorozwinięta gdy zamawia dla swoich tłustych tyłków samochody służbowe co 3 lata to też kupuje ładnie wygladające na obrazku ciasne, twarde i sztywne małe roadsterki typu Mazda MX-5? A może jako podatnicy powinnismy ich do tego zmusić - takiego np.: durnia mikstackiego by swój pusty łeb na 1,9 postumencie woził w zimie przez dziurkę w dachu małej i ślicznej Mazdki skoro uważa że tysiące wrocławian mają się cieszyć z idiotycznych wiat,które sa niewygodne i nie daja żadnej ochrony przed śniegiem, wiatrem i deszczem
O jeju ale ludzie macie problemy, wystarczy ze sobą zabrać zawsze karton po lodówce i zawsze macie sucho, bez względu na panujące warunki. Myśleć kreatywnie zapomnieliście z tego dobrobytu!
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie