Mój Reporter: Kiedy we Wrocławiu będzie metro?

MAT
Wrocław jeszcze poczeka na budowę metra
Wrocław jeszcze poczeka na budowę metra Maciej Jeziorek
- Od dłuższego czasu słyszy się, że we Wrocławiu zacznie się budowa metra. Czy to prawda? Jeśli tak to kiedy będziemy mogli się takowego doczekać? - pyta nasza Czytelniczka, pani Dominika. Odpowiedzi poszukał reporter Marcin Torz.

Na samą decyzję, czy metro we Wrocławiu będzie kiedykolwiek budowane, trzeba poczekać kilka lat. Wcześniej trzeba wykonać wiele obliczeń i analiz. - Możliwe, że jeszcze w styczniu ustalimy, wraz biurem rozwoju Wrocławia, w jaki sposób inwestycja może zostać wykonana. To pierwszy krok - mówi profesor Andrzej Żelaźniewicz, szef wrocławskiego oddziału Polskiej Akademii Nauk.

Instytucję o pomoc przy planowaniu http://www.gazetawroclawska.pl/tag/metro-wroclaw.html poprosił prezydent Wrocławia, Rafał Dutkiewicz. - Prawdopodobnie wybierzemy tak zwaną metodę tunelowania. Czyli w przyszłości zrobimy wykop w jednym miejscu i tunel powstanie pod ziemią. Druga opcja - wykop na całej długości linii - byłaby bardzo uciążliwa dla mieszkańców - tłumaczy profesor Żelaźniewicz.

Dopiero gdy oficjalnie PAN i urząd miejski wybiorą metodę budowy metra, będzie można - wstępnie - oszacować koszt inwestycji, czy też czas realizacji. Dopiero później podjęta zostanie decyzja, czy budujemy metro we Wrocławiu.

I wtedy będzie można rozmawiać o trasie przejazdu. Jeśli wszystko zostanie już opracowane i zaakceptowane, rozpoczną się prace nad projektem. Samo to zajmie przynajmniej kilka lat. Budowa tuneli dla podziemnej kolejki: nawet 10. - Dlatego teraz mówienie o tym, kiedy pojedziemy metrem, to fantazjowanie - kończy Żelaźniewicz.

Dodajmy, że budowa metra to ogromny koszt. Szacunkowo, to kilka miliardów złotych.

Przeczytaj też o prawdopodobnym wstrzymaniu prac na Orląt Lwowskich

Wideo

Komentarze 50

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Po za tym to budowa i utrzymanie kolejnych zajezdni i kierownictwa i całej biurokracji ! Zbudujmy tunel ale dla tramwaju ! zajezdnie już są ewentualnie dobudować jedną nową i odświeżyć już istniejące . Pozbyć się tego skrawka działek koło zajezdni borek i rozbudować zajezdnie . Konieczna jest także budowa alternatywnego wyjazdu z zajezdni na wypadek zablokowania powstańców śląskich ! Proponuję łącznik torowy do pętli park południowy !I poprawę torowiska na całej długości ulicy Ślężnej. Tak aby skoda wrazie czego mogła tamtędy pojechać !

W
Wrocek

Niedawno miał być tor FORMUŁY 1, Estakadami koło Grunwaldzkiego oj ! ładnie tak ludzi w Balona robić?

W
Wrocław

Za nasze podadki mozecie wybudowac metro! sami wymyslili kryzys a teraz chcą obwinic ludzi.

...

Proponuję trasę od lotniska, przez Nowy Dwór, osiedle Kosmonautów, Popowice, okolice Rynku, dworzec główny, aż do ronda reagan lub na krzyki

...

Proponuję trasę od lotniska, przez Nowy Dwór, osiedle Kosmonautów, Popowice, okolice Rynku, dworzec główny, aż do ronda reagan lub na krzyki

D
Dominika

to jak długo mieszka we Wrocławiu, że takie pytania zadaje? Tubylcy ze stażem wiedzą co sądzić o doniesieniach typu "metro" i już się niczemu nie dziwią.

n
nik

Bo jedna linia do Remiszowa będzie wykopana

m
miki

W Petersburgu jest nie tylko na bagnie, ale i kilkoma rzekami z Newą na czele. I dało się

i
i wesołe

>... o pomoc przy planowaniu poprosił prezydent Wrocławia Rafał Dutk...

s
sympatyk

Pachnie mi temat tylko grą pod publicity. To zagrywka PR

w
wania

mylisz się. Po wybudowaniu metra, dopiero zaczęliby usuwać pozostały zbiorkom: "bo mamy metra". A wolną przestrzeń ( torowiska, buspasy) przekształcaliby w jeszcze szersze autostrady miejskie z priorytetem dla aut. Metro nigdy nie oznacza oszczędności, a zmniejszenie kosztów w infrastrukturę samochodową osiąga się tylko poprzez likwidacje danych im przywilejów np. remonty, remonty, autostrady, światła itd...

s
set

Trzeba zbudować metro dla aglomeracji a nie dla miasta. Niekoniecznie musi być prowadzone w tunelach. Powinno zapewniać możliwość szybkiego jeżdżenia po obwodnicach i wolniejszego wjechania do miasta . Tak jak w Brazylii. Wrocław jest za małym miastem, żeby potrzebował metra. Zarządzanie metrem wymaga większych zdolności intelektualnych niż zarządzanie MPK a z tym ostatnim miasto sobie nie radzi.

p
popieram

...tylko 50gr. za nr 1.

z
z motyką na księżyc

...dobre, co za utopia.

O
Obserwator

Czas realizacji - przyszłe pokolenie,ale dobrze że chociaż opracowywują teraz koncepcje - kiedys będzie łatwiej,natomiast jedno nie powinno wykluczac drugiego. Planowanie metra z jednej strony,ale wykorzystywanie infrastruktury PKP z drugiej. Bo tak naprawdę to metro po ziemia powinno jechac tylko w scisłym centrum,potem po torach naziemnych po częsci wykorzystując dzisiejsza infrastrukturę.

Dodaj ogłoszenie