Promocja Wrocławia jako Europejskiej Stolicy Kultury 2016 ma ruszyć w tym roku.
- To najważniejsze wydarzenie, które będziemy promować przez najbliższe 4 lata. Wrocław stanie się przecież jednym z najważniejszych miast w Europie - mówi Paweł Romaszkan, dyrektor biura promocji miasta Wrocław.
O szczegółach nie chce jednak rozmawiać.
- Strategia naszych działań jest jeszcze opracowywana, dlatego wstrzymam się z wypowiedzią na temat szczegółów - mówi Paweł Romaszkan.
Wiadomo, że biuro chce dotrzeć zarówno do odbiorców w Polsce, jak i za granicą. Wrocław będzie pokazywał swoją bogatą ofertę kulturalną i na niej skupi się akcja promocyjna, choć przy okazji pokazane będą też inne walory miasta. Dyrektor biura podkreśla, że do startu imprezy pozostały jeszcze 4 lata, jest więc jeszcze dużo czasu, by przygotować dokładną strategię. Im bliżej 2016 roku, tym działania będą intensywniejsze.
W rozmowie z "Gazetą Wrocławską" dyrektor artystyczny biura Festiwalowego Impart (które odpowiada za przygotowanie ESK 2016) Krzysztof Czyżewski mówi, że święto ma nie tylko sprowadzić do Wrocławia gwiazdy sztuki.
- Większość programu 2016 roku ma być wytworzona we Wrocławiu - mówi Czyżewski.
W 2013 roku uruchomione zostaną "fabryki tworzenia" - prawie 40 laboratoriów zakorzenionych w instytucjach kultury, festiwalach, organizacjach społecznych, obywatelskich. Laboratoria przez trzy lata będą tworzyć program 2016 roku. Niektóre z nich startują jeszcze w styczniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?