Mój reporter: Dlaczego Zwycięską autobus MPK jeździ tak rzadko?

Bartosz Józefiak
Przemysław Wronecki
Dlaczego na ulicy Zwycięskiej jeżdżą tylko dwa autobusy miejskie linii 113 na godzinę? - pytał Adam Domagała. - To jedyna komunikacja miejska w tym miejscu. Urzędnicy mówią, że nie ma sensu tworzyć tam dodatkowych kursów, bo ludzie jeżdżą tam samochodami. Ale mieszkańcy wsiadają do aut właśnie dlatego, że główny autobus jeździ tak rzadko! Poza tym powinien on dojeżdżać dalej, np. do Hallera, co bardzo ułatwiłoby życie pasażerom. Teraz dojeżdża tylko do pętli na Krzykach.

Adam Więcek z wydziału transportu wrocławskiego magistratu tłumaczy, że autobus linii 113 w godzinach szczytu (po godz. 6 i 7, później od 14 do 17) jeździ cztery razy na godzinę. Dopiero poza szczytem pasażerowie pojadą nim tylko dwa razy na godzinę.

- Badaliśmy napełnienie tych kursów. Nie wykazało ono potrzeby zwiększenia częstotliwości kursów, więc na razie nie mamy takich planów – mówi Adam Więcek.

Dlaczego autobus dojeżdża na końcowy przystanek Krzyki? - Bo tam ma pętle autobusową, dzięki której może łatwo zawrócić. Na skrzyżowaniu Powstańców Śląskich i Hallera autobus nie mógłby wykręcić – tłumaczy urzędnik.

Dodaje, że przy pętli Krzyki pasażerowie mogą przesiąść się w tramwaje (m. in. linii 2,6, 7 i 17) i inne autobusy (linii 107 i 126), więc dojazd do centrum nie powinien stanowić problemu.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
panda

autobus 113 w kierunku PKP (ja jeżdzę z Oboźnej) w godz. 7-9 ma teoretycznie wpisane 4 kursy na godzinę. W praktyce KAŻDY kurs jest opóźniony, albo w ogole nie przyjeżdza! opóźnienia rano sięgają do 50 min! 30 min to norma. przykład z dzisiaj 8.44, przyjechał spokojnie 9.05. i tak jest CODZIENNIE!

a
a

jesteś ograniczony, nie mieszkasz tu to nie wiesz ja trudno jest się dostać do miasta. Nic tu tak nie denerwuje jak komunikacja miejska przez którą wyjście trzeba planować jak wycieczkę na pare dni. Mała ilość autobusów jest jest jedną z przyczyn dużej ilości samochodów i korków. Jeśli chodzi o pętle to czy 113 nie mogło by robić pełnej petli od dwroca do dworca? Uwielbiam to miasto ale nie znosze głupich rządzadzych. Pomijam już brak ławek, koszów na odchody psów, koszy na śmieci i placu zabaw dla dzieci na partynicach. Gazeto działaj!

d
dead sea

To okolo godzina. Zadna konkurencja dla samochodu. Co innego gdyby dojezdzal tramwaj przynajmniej na Partynice. Sam chetnie bym sie przesiadl gdyby nie to czekanie i przesiadki.

g
gość

Potrzebne jest całościowe spojrzenie na komunikację w mieście z uwzględnieniem rozwijających się osiedli podmiejskich. Gazeta Wrocławska powinna drążyć ten temat bardziej dogłębnie i włączyć do dyskusji ekspertów z dziedziny urbanistyki i innych znających się na tym problemie, a także powinna wsłuchiwać się w glosy pasażerów komunikacji miejskiej. Według mnie krótkie trasy i częste przesiadki to powód, że komunikacja ta jest źle zaplanowana. Należy w planach uwzględnić położenie ośrodków uniwersyteckich, dużych miejsc pracy, a także liczbę potencjalnych pasażerów, ale ten ostatni element jest wg mnie wypadkową uwzględnienia możliwości szybkiego dojazdu do miejsca przeznaczenia. Czyli im mniej przesiadek tym lepiej. Gazeto Wrocławska zacznij działać, podobno jesteście piątą władzą, ale może warto wyjść na pozycję pierwszą. Trzymam kciuki !!!!!!!!!!!!!!!!!

a
albo wcale

a mi już parę razy się zdarzyło, że wcale nie przyjechał 113, albo 10 min. opóźnienia

b
brum

dla oszczędności puszczanych jest jak najmniej autobusów,pozniej odpowiednie osoby wezmą za to nagrody :)

x
xxx

Wówczas okazałoby się, że można byłoby zlikwidować trasy krótkie i zlikwidować pętle w środku miasta i miasto odblokować. Taką symulację komputerową można byłoby chyba zrobić przy obecnych technologiach informatycznych. W zarządzie MPK konieczne jest chyba większe wietrzenie kadr, bo ta obecna kadra nie przystaje do rzeczywistości Oddać ster w ręce ludzi młodych - ci nie będą bali się nowych wyzwań, tak jak niegdyś Zdrojewski jako młody prezydent miasta.

k
kiler

czytaj ze zrozumieniem nie zrezygnowało, tylko przełozyło.

X
XYZ

Albo autobus kursujący na tej trasie jest potrzebny!!!! dla młodzieży szkolnej i studentów, a w przypadku powstania takiej trasy i dużej częstotliwości okazałoby się, że wielu obecnych samochodziarzy przesiadłoby się na tramwaj lub autobus. Jednym słowem kursy bezprzesiadkowe od krańca miasta do drugiego krańca MIASTA. wówczas NIE BĘDĄ POTRZEBNE PĘTLE TRAMWAJOWE(AUTOBUSIWE) W ŚRODKU MIASTA, a tabor będzie lepiej wykorzystany. Mam wrażenie w MPK nie ma ludzi myślących logistycznie. Natomiast pasażerowie potrafią dobrze kalkulować koszty. Takie pseudo krótkie trasy jak obecne w tym rejonie to największa głupota.

Z
Ze Zwycięskiej

Popieram autobus 113 lub 612 powinien jeżdzić do miasta , wpisuje ten komentarze , kto nie miał wielu przypadków jak nie można dojechać do miasta przez częste awarie tramwaju ...

A cwaniaczki w garniturach niech sami nie wpisuja komentarzy skoro tam nie mieszkają ....

To jedna z najgorzej skomunikowanych dzielnic .....

E
E. S.

Jakie badania napełnień? Chyba w czasie wakacji w niedzielę o 22, to wtedy może pusty jechał. Zapraszam na trasę Ołtaszyn - Dworzec w dzień roboczy o 16. Wtedy dopiero widać, że tam potrzebny jest takt 6/h na 113 od godz. 8 do 20 i 4/h na 612 od godz. 8 do 20.

d
d

artykuł o 113, a zdjęcie 612... niby błahy temat, ale jednak...

e
elia

Była kiedyś koncepcja dociągnięcia linii 127 do Ołtaszyna.

127 od Wiśniowej do Parku Południowego jeździ już pusty, bo dubluje dwie linie tramwajowe i kończy bieg bez sensu w krzakach.

Niestety, jak zwykle zabrakło środków...

M
Mieszkaniec.

Sama budowa granicznej, bez (od)budowy zajezdni na Księżu Małym to też niedokończony pomysł. Dwie zajezdnie w takim oddaleniu od miasta nie są w stanie sensownie zapewnić wyjazdów i zjazdów autobusów. Im dalej od zajezdni tym większe "puste" przebiegi.

A co się stanie po likwidacji Grabiszyńskiej? Część kursów będzie miało obcięte takty "bo nie ma autobusów, bo się nie mieszczą". Ale to będzie "problem" dla kolejnej władzy.

a
abrakadabra

Musi być naprawdę wielka flota. I co z tego? Wrocław to duże miasto, więc potrzebuje wielu autobusów.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3