Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mój reporter: Dlaczego we Wrocławiu tramwaje mają zawsze dwa wagony?

Bartosz Józefiak
fot. Tomasz Hołod
Dlaczego tramwaje we Wrocławiu jeżdżą tylko w systemie dwuwagonowym? - pyta czytelnik Mateusz Woncal. - Przecież poza godzinami szczytu, np. o 22 spokojnie mógłby jechać jeden wagon, natomiast o 15 w piątek w okolicach dworca wiele bym dał za trzeci wagon. Czemu w Warszawie czy Krakowie nie ma z tym problemów, a tutaj jest?

Wrocławskie MPK tłumaczy, że tramwaje z jednym wagonem nie opłacałyby się przewoźnikowi. Poza tym, firma nie widzi potrzeby ich wprowadzania. - Ich eksploatacja byłaby niewiele tańsza, niż składów dwuwagonowych. Poza tym po godzinie 22 drugiej we Wrocławiu tramwaje odbywają ostatnie kursy, a ich miejsce zajmuje autobusowa komunikacja nocna - wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

Inaczej sprawa ma się z trzema wagonami. Tu na przeszkodzie staje z kolei technika. - Wrocławska infrastruktura torowa nie jest przystosowana do składów trzywagonowych - mówi Agnieszka Korzeniowska.

Rzeczniczka twierdzi, że i tak nie ma potrzeby puszczania na trasy tramwajów z większą liczbą wagonów, bo takie składy to przestarzałą technologia. Obecnie w modzie są składy wieloczłonowe, takie jak tramwaje typu skoda, które obsługują wrocławskie linie plus.

- To jest przyszłość wrocławskiego taboru, a co za tym idzie - i infrastruktury - dodaje pani rzecznik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska