Jak dowiedzieliśmy się od Zbigniewa Komara, zastępcy dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki urzędu miasta, zmiana projektu nie jest już możliwa.
- Wymagałoby to kompletnej zmiany koncepcji całego połączenia drogowego od ul. Krakowskiej na tzw. Wielką Wyspę. Musiałaby to być trasa o dużo wyższych parametrach i o szerszym moście - tłumaczy Zbigniew Komar. - Torowisko wspólne z pasem ruchu byłoby nieefektywne - dodaje.
Urzędnik precyzuje również, że dodatkowo trzeba by wybudować system połączeń takiej trasy biegnącej estakadą, z przebiegająca na poziomie terenu - ulicą Krakowską. Zaprzeczałoby to dotychczasowym założeniom.
Zbigniew Komar zaznacza też, że takie połączenie byłoby mało atrakcyjne. Dlaczego?
- Wskazuje na to przeprowadzona prognoza ruchu pasażerów komunikacji miejskiej w relacji Wielka Wyspa - ul. Krakowska. Tym samym słabo uzasadnione ekonomiczne jest prowadzenie po moście Wschodnim linii tramwajowych - posumowuje Zbigniew Komar.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?