Mój Reporter: Czy MPK myśli nad przedłużeniem torowiska z al. Hallera do al. Armii Krajowej?

Marcin Torz
Wrocław, budowa torowiska tramwajowego - zdjęcie ilustracyjne
Wrocław, budowa torowiska tramwajowego - zdjęcie ilustracyjne fot. Janusz Wójtowicz
Chciałem zapytać czy MPK myśli nad przedłużeniem torowiska dla tramwajów z al. Hallera przez Wiśniową aż do Armii Krajowej - pyta nasz Czytelnik, Michał Lipiński.

Takich planów MPK teraz nie ma. Choć jeszcze w latach 90, ówczesny wiceprezydent Sławomir Najnigier miał wizję położenia torowisk na całej obwodnicy śródmiejskiej (czyli m.in. na odcinku, o który pyta Czytelnik). Z pomysłu jednak nic nie wyszło. I już np. pewne jest, że torowiska nie będzie na tzw. moście Wschodnim (alei Wielkiej Wyspy), który połączy al. Armii Krajowej z ul. Mickiewicza.

W teorii takie rozwiązanie na pewno byłoby bardzo korzystne dla pasażerów, ale też inwestycja wymagałaby wielkich nakładów finansowych. A Wrocławia teraz na tak poważne zmiany nie stać. Przypomnijmy, że ostatnia duża "inwestycja tramwajowa" to budowa od podstaw torowiska na Kozanów. Liczący około 4 kilometry fragment torowiska kosztował miasto 105 milionów złotych. Można założyć, że budowa torów tramwajowych od Hallera przez Wiśniową do Armii Krajowej kosztowałoby co najmniej tyle samo co torowisko na Kozanów.

Najbliższe plany, jeśli chodzi o położenie nowych torowisk, to połączenie szyn na ul. św. Katarzyny z tymi przy moście Pokoju. Dzięki takiemu rozwiązaniu, niektóre linie omijałyby zakorkowany często pl. Dominikański. W kolejce czeka też połączenie na Psie Pole i na Nowy Dwór. Jednak w tym drugim przypadku jest to mało prawdopodobne, ponieważ inwestycja w nowe torowisko byłaby o wiele droższa, niż wydzielenie buspasów. I to do tej drugiej opcji przychyla się obecnie magistrat.

W najbliższym czasie nie ma co jednak liczyć na nowe tory. Trzeba poczekać przynajmniej kilka lat.

Wideo

Komentarze 67

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anfield

Przecież do 1945 była linia tramwajowa łącząca Ślężną z Gajowicką. Jeszcze istnieją stare tory. Dlaczego nie przyjrzeć sie tej koncepcji i nie pociągnąć aż do Borowskiej lub dalej...

w
wieszcz

Napisałem "chcąc dostać się tramwajem na drugą stronę Parku Południowego". Tramwajem a nie pieszo.

n
nosiema

przynajmniej zamiast jeździć tramwajami można pooglądać jak chłopaczki przegrywają

p
po 105 mln,

tak jak w sklepach "wszystko za 5 zł".

w
wieszcz

Przynajmniej w ostatnim akapicie nie masz racji, gdyż "decyzje o zmianach, zawieszeniach i zamknięciach linii" podejmowane są na Dworze Rafała a nie w MPK. Poza tym, dla mnie też ma znaczenie, że MPK dostaje pieniądze z budżetu miasta, ale w innej kategorii. Mianowicie, jeśli do pieniędzy ze sprzedaży biletów MPK przyssała się pijawka o nazwie Mennica Polska, to MPK nie otrzymuje z biletów tyle ile płacą pasażerowie i miasto musi w większym stopniu niż powinno dotować miejskiego przewoźnika. A dotuje je z pieniędzy wrocławian kosztem niezaspakajania innych ich potrzeb.

x
x.

"trzeba poczekać (...) kilka lat" - czyli aż wysadzimy Dutka ze stołka

s
stfu

natomiast znaczenie ma to, że MPK:
- dostaje kasę z budżetu miasta, a nie z biletów
- dzięki temu w zasadzie może mieć w d... pasażerów i ich zadowolenie z jakości obsługi, bo choćby z dnia na dzień wszyscy mieszkańcy przestali korzystać z MPK, to puste autobusy będą dalej jeździć, a miasto dalej płacić.
- i ponieważ z góry wie, ile dostanie, to i z góry wie, ile może zmarnować.
- decyzje o zmianach, zawieszeniach i zamknięciach linii można podejmować wg czyjegokolwiek widzimisię

Q
QQ

Już wydaliśmy kasę na dziurę i stadion jeszcze by się przydał tramwaj dookoła stadionu by kibole mieli co rozwalać i demolować, a! jeszcze ekstara premie za przegrane mecze i dla klubu z MPWiK specjany fundusz. Jak widać komunikacja mejska jest nieistotna. Mamy przecież mamy wspaniały - Imbecylny Sysyem Sterowania Ruchem Ulicznym reszta za parę lat. Jak podatnicy i przedsiębiorcy wpłacą większą kasę Trzeba podnieść podatki i opłaty. Bo narazie miasto niema kasy na pierdoły. Wszystkie posiedzenia rady miasta mają być jawne - nie będzie samowoli prz asy

w
wieszcz

Problem w tym, że rada miejska nie jest ciałem doradczym, lecz prawodawczym i kontrolnym. Funkcje te sprawuje m.in. poprzez uchwalanie budżetu oraz udzielanie absolutorium prezydentowi miasta. Gdyby wrocławianie nie zgłupieli w 2010 r. i nie wybrali celebrytów z komitetu wyborczego Dutkiewicza dając mu tym samym władzę nieograniczoną dziś Wrocław być może wyglądałby inaczej.

t
takitam

Polaczenie tramwajowe miedzy ul. Sw. Katarzyny a Mostem Pokoju zapewne przez swiezo wyremontowana Purkyniego, po wydlubanych szynach?

w
wieszcz

"Ta kasa by wystarczyła"? Na te dwie imprezy tej kasy wydadzą 2 - 3 razy tyle, nie licząc pensyjek dla dyrektorów i "pracowników" różnej maści biur organizacyjnych.

p
pasażer

Kilka czy kilkadziesiąt. Może lepszym rozwiązaniem będzie wymiana władz miasta na bardziej przychylne komunikacji zbiorowej w tym tramwajowej.

m
maruda

wiedza chyba tylko tak nawiedzeni jak ja bo musze odpowiadac kazdemu bo nikt nie wie - taka moc reklamowa ma to widowisko ze stadionem za ponad miliard, spoleczkami i patalasami z hoffmanami. I to wszystko na trzy slabiutkie mecze :(

STOP R.D z Mikstatu, to szkodnik. Wydawanie kasy na takie bzdury jak euro, esk i wg to kryminal.

...

muzeum Wrocławia za 160 mln

b
byrcyn

(nie)-planowany Hallera-A.K., można by kupić 20 nowych tramwajów - typu Skoda, lub 25 innych, albo 200 nowych autobusów krótkich, lub 170 przegubowych. Na tramwaje w mieście nie mogą sobie pozwolić nawet bogate amerykańskie miasta - tak prawda !

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3