Mój Reporter: Czy jest już podjęta decyzja w sprawie przyszłości zajezdni Dąbie?

MAT
Zajezdnia Dąbie znajduje się przy ul. Tramwajowej, niedaleko skrzyżowania z ul. Wróblewskiego/zdjęcie ilustracyjne
Zajezdnia Dąbie znajduje się przy ul. Tramwajowej, niedaleko skrzyżowania z ul. Wróblewskiego/zdjęcie ilustracyjne Tomasz Hołod
Udostępnij:
Czy jest już podjęta decyzja w sprawie przyszłości zajezdni Dąbie? - pyta nasz Czytelnik, pan Tomek.

Zajezdnia Dąbie znajduje się przy ul. Tramwajowej, niedaleko skrzyżowania z ul. Wróblewskiego. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne już dawno ustaliło, że zabytkowy obiekt nie będzie wykorzystywany po 2014 roku.

Budynek nie spełnia już norm, a jego dostosowanie do nich wymagałoby bardzo kosztownego remontu. Dlatego budynek, za nieco ponad rok, zostanie przekazany miastu.

Co w nim powstanie? Tego jeszcze nie wiadomo. - Decyzja nie została jeszcze podjęta - mówi Magdalena Okulowska, rzeczniczka prasowa magistratu. - Jednak na pewno budynek będzie pełnił funkcje kulturalne i rozrywkowe - dodaje urzędniczka i zaznacza że decyzja powinna zapaść w przyszłym roku.

Od kilku lat mówi się o tym, że na terenie zajezdni powinno powstać muzeum MPK. Wiele osób chciałoby też, aby buydnek został zamieniony na... dyskont. Jak będzie? Na odpowiedź trzeba poczekać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Magda
Chyba trochę przesadzasz twierdząc, że każdy zabytek we Wrocławiu zamienia się w centrum handlowe-akurat takich przykładów mamy niewiele. Przestrzeń miejska powinna być tak zorganizowana, żeby odpowiadała potrzebom mieszkańców, a ja jako mieszkanka Biskupina mam wrażenie, że mieszkam w skansenie. Dzielnica jest formalnie zabytkowa więc nie mamy tu praktycznie nic - ani porządnych sklepów, ani fajnych kawiarenek. Nowoczesne hale, o których piszesz są u nas problemem, bo po pierwsze nie pasują architektonicznie do otoczenia, ani też nie ma gdzie ich stawiać - brakuje miejsca na tego typu obiekty. Wykorzystanie zabytkowej zajezdni na niewielkie centrum handlowe z dyskontem i kawiarenkami byłoby jak najbardziej na miejscu. Zajezdnia jest na tyle duża, ze można by też urządzić tu jakieś galerie sztuki, dom kultury itp - jednym słowem połączenie funkcji kulturalnej z konsumpcyjną. Oczywiście wszystko przy zachowaniu oryginalnego charakteru zajezdni, tak żeby "Duch miasta", o którym piszesz został zachowany. W Europie takie rozwiązania są na porządku dziennym i świetnie się sprawdzają. A Wielka Wyspa naprawdę potrzebuje tego typu obiektu.
M
Marol
Ja osobiście uważam, że:
1. jakiś duży i tani sklep jest potrzebny na wielkiej wyspie, ale budują już coś takiego na Bacciarellego więc powinno styknąć,
2. jeśli już coś takiego miałoby funkcjonować na Dąbiu w pobliżu Parku Szczytnickiego, Wuwy, Zoo i Hali stulecia to z pewnością lepiej ładnie to schować i zaaranżować w budynku zajezdni niż stawiać nieopodal blaszany hipermaket. Widziałem na zachodzie takie rozwiązania. Czasami na prawdę genialne.
3. niedopuszczalna jest likwidacja zabytkowych budynków, lub ich zewnętrzna przeróbka i tego trzeba pilnować za wszelką cenę.
w
wrocławianin
ale przeraża mnie, że ludzie patrza tylko przez pryzmat konsumpcji, nic nie ma wartości tylko kiełbacha i wódka, a reszta niech znika. Jak Wam brakuje tak dyskontu, to niech postawią nowoczesną hale, taką jak stawia biedzia czy lidl i po sprawie, taki budyneczek stawia się w 2 miesiace!!! A ja bym chcial by to miasto miało swojego ducha, a nie każdy zabytek na galerie kino czy jakieś innego gówniane centrum, gdzie ludzie łażą z rozwydrzonymi bachorami, a każdy bachor trzyma zestaw z kfc czy innego badziewia za ponad 30 PLN. a muzea i inne instytucje kultury stoją puste, jako odpowiedź słychać, że społeczeństwo biedne, ale na kfc stać. Ciekawe czego taki rodzic nauczy dzieciaka zabierając go do galerii i kupując my frytki z colą?
111
stawiają na komunikacje tramwajową a Wrocław tu czytaj(kolesiostwo)likwidują zajezdnie,zamiast ją unowocześnić.
m
max
Chyba gościu spóźnia się na tramwaj bo przeszkadza mu MPK
t
tantus
A jak się zezłomuje wagony, to nie starczy taboru do obsługi linii, więc pewnie jakąś linię się wytnie, albo wszystkim się zmniejszy częstotliwość, jak w 2009 r.
z
zWyspy
Otóż wyobraź sobie, że nie każdy ma potrzebę codziennego lub nawet cotygodniowego odwiedzania muzeum MPK. Zwłaszcza, że niektóre pojazdy to wciąż jeżdżące muzea. Nie wspominając o niektórych motorniczych czy kierowcach - żywe eksponaty. No i prawdziwa wisienka wsrod zabytkow MPK - zarzad.
Do codziennych potrzeb mieszkańca należy zaopatrywanie się w produkty pierwsze potrzeby, wiec dyskont lub inna forma zorganizowanego handlu ma glebokie uzasadnienie.
o
olo
@miastowy.
Gdybyś choć trochę znał się na tramwajach to byś wiedział że tu nie chodzi o akumulatory.
M
MIASTOWY
odpowiedz na twoje głupie stwierdzenie rano wszystkie wozy wyjadą bo jak będą mrozy to ogrzewanie będzie WŁĄCZONE i akumulatory się podładują
o
olo
Tylko że na tych zajezdniach tramwaje z zaj.6 będą stały pod gołym niebem. Jak przyjdzie mróz to żaden z nich rano nie wyjedzie. Czyli około 50 składów :))
W
Wrocławianin
Ludzie jaki dyskont chyba was powaliło by zabytkowe budynki przeznaczać pod dyskonty czy markety. "Wiele osób chciałoby też, aby buydnek został zamieniony na... dyskont" (literówka skopiowana z artykułu). PRZEBADAĆ TYCH LUDZI POD KĄTEM PSYCHIATRYCZNYM!!! Mam nadzieję, że władze tego miasta na to nie pozwolą, bo jesli tak to będzie kolejny powód, który sprawia, że poważnie się zastanawiam nad zmianą miejsca składania PIT'u!!!
M
MIASTOWY
A co z zaj. IV kiedy zacznie się modernizacja ???
Z tego co ja wiem do czasu zakończenia modernizacji zaj. II i IV to zaj. VI będzie istnieć!
Tabor z zaj VI będzie podzielony na zaj I i II. A stare wozy na złom.
Jak miasto podejmie decyzje o budowie torowiska np. na psie pole lub nowy dwór i tak muszą zakupić nowe wozy które będą stały na zaj IV.
Ale z tego co słychać tak szybko się nie stanie z powodu przejęcia przez miasto klubu śląska i wydaniu na to ponad 30 mil zł gdzie wg MNIE te pieniądze można by zainwestować w komunikacje miejską i nowe wozy kupić ( tyko NIE SKODY TO SZMELC JEST I DROGIE ) tramwaje produkcji POLSKIEJ. pozdrawiam MIASTOWY
g
głupota
i jeszcze raz głupota prezia by wszystko sprzedać i ludzi pracy pozbawić centralizacja komunikacji to największa bzdura i nie wypał ciekaw jestem kto na to wpadł co za pacan może się przyzna
m
motorniczy
z tego co wiem, to 10 składów ma trafić na zaj. I Gaj, a reszta na rozbudowywaną własnie zajezdnie II Ołbin. Na pewno część wozów się po prostu zezłomuje.
h
havranek
A prawo nie działa wstecz. Gdyby stosować tę dziwną logikę MPK do każdej budowli trzeba by wyburzyć większość budynków i budowli we Wrocławiu. To nowopowstające budynki muszą spełniać aktualne normy, a nie te co już dawno wybudowano. Zajezdnie trzeba sprzedać, by ratować finanse i to jest prawdziwa przyczyna, a nie jakieś tam normy. Swoją drogą ciekawy jestem gdzie upakują tabor ze zlikwidowanej zajezdni. W tych co pozostaną na nadmiaru miejsca nie ma.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie