Moc fotografii w biznesie

    Moc fotografii w biznesie

    Artykuł sponsorowany

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Moc fotografii w biznesie
    1/5
    przejdź do galerii

    ©fot. Magdalena Mieńko

    Fotografia, zdjęcie, to dzisiaj jedno z najsilniejszych narzędzi promocyjnych w biznesie. Dotyczy to zarówno fotografii produktowej jak i usługowej, ale także fotografii wizerunkowej.
    Dziś w dobie Internetu i social mediów sprzedają nagłówki i zdjęcia, nikt nie rozczytuje się w złożonej specyfikacji produktowej (bo od tego ma opinie i gwiazdki gogolowskie, i już wie czy dobre czy nie). Podobnie jest usługami. Jeśli masz mechanikę samochodową to w większości klienci, którzy odwiedzą Cię po raz pierwszy, przyjadą do Ciebie tylko dlatego, że po kliknięciu w wizytówkę Google lub twoją stronę internetową zobaczą profesjonalną obsługę, profesjonalny sprzęt, a to wszystko będzie widoczne dzięki profesjonalnej sesji zdjęciowej. I z pewnością jako mechanik samochodowy nigdy nie przypuszczałeś, że kiedykolwiek to zdjęcia będą miały wpływ na zwiększenie twojego miesięcznego zysku oraz na pozyskiwanie nowych klientów. Podobne jest salonami urody, gabinetami fizjoterapeutycznymi, czy restauracjami i hotelami.

    Nie da się ukryć, że duże firmy, korporacje, hotele czy restauracje na swoich stronach umieszczają zawsze profesjonalnie wykonane portfolio usług i systematycznie je aktualizują. Te firmy w pełni korzystają z wiedzy, że to obraz, zdjęcie, sprzedaje, a człowiek kupuje oczami już przez komputerem lub telefonem.

    Kolejnym niebywale istotnym miejscem gdzie ma zastosowanie fotografia jest produkcja. Fotografia produktowa to zdecydowanie największa część tematu fotografii reklamowej, zapewne dlatego, że przeznaczeniem jest sprzedaż. I absolutnie każdy przedsiębiorca wykonujący dany produkt dba o to by został on w jak najlepszy sposób ukazany klientowi za pomocą właśnie fotografii produktowej.

    Często w swojej pracy spotykam małych przedsiębiorców zastawiających się dlaczego nie idzie im tak dobrze jak konkurencji i to w zdecydowanej większości są usługodawcy. Małe hoteliki, fryzjerzy, mechanicy, salony urody, restauracje. Oczywiście najważniejsza jest jakość wykonywanych usług bo za tym idą rekomendacje od klientów, ale niejednokrotnie jakość jest na najwyższym poziomie ale niestety brak profesjonalnej prezentacji firmy w Internecie: na stronach internetowych, social mediach czy wizytówce Google powoduje, że klient korzysta z usług konkurencji.

    Fotografią zajmuje się od przeszło 10 lat i na przestrzeni tego czasu widzę jak zmieniła się wartość a co za tym idzie znaczenie, moc fotografii w biznesie. Dzisiaj poza jakością oczywiście to obraz sprzedaje, ukazuje produkt, jakość miejsca, jego atmosferę czy ludzi, z którymi ma się przyjemność współpracować. Tym mocnym krokiem weszliśmy w fotografię wizerunkową, biznesową.

    Sesja wizerunkowa pracowników firmy, prezesów, dyrektorów to istotny element w promocji mający wpływ na wizerunek całego przedsiębiorstwa poprzez ukazanie indywidualności. Zaprezentowanie potencjalnym klientom, kontrahentom tego jak prezentuje się moja firma, moi pracownicy, to świadectwo jakości i profesjonalizmu przedsiębiorstwa możliwe do zaprezentowania w Internecie. Widzę na przestrzeni kilku ostatnich lat jak bardzo zwiększył się popyt na sesje wizerunkowe zarówno te wykonywane dla firm jak również indywidualnie.

    Moc fotografii w biznesie jest tak silna jak nigdy wcześniej. Fotografia to narzędzie, dzięki któremu możemy sprzedać nasz produkt, przedstawić usługę czy zaprezentować firmę. Fotografia to łącznik między przedsiębiorcą a jego klientem.

    Magdalena Mieńko Fotografia

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo