Miłośnicy komunikacji pożegnali torowisko na Kościuszki

Redakcja
maps.google.pl
Miłośnicy komunikacji odnotowali, że stare torowisko na Kościuszki zostało całkowicie wyłączone z użytkowania. Ulicą Kościuszki na co dzień nie jeżdżą żadne tramwaje, było to do niedawna torowisko awaryjne. Od kilku dni nawet awaryjnie nie można tamtędy jeździć.

Ulicą Kościuszki od dawna nie jeżdżą tramwaje według rozkładu. Służyło ono jedynie awaryjnie jako objazd w wypadku zablokowania torowisk na Traugutta lub Pułaskiego. Ostatnio do takiego zdarzenia doszło kilka tygodni temu. Podobnie było w przypadku torów na Dyrekcyjnej, które niedawno zostały zdjęte.

Teraz na Kościuszki nawet przejazdy awaryjne są niemożliwe. Zarówno tory, jak i sieć trakcji były w bardzo złym stanie. Prowadzenie tramwajów objazdem przez Kościuszki za każdym razem wymagało konsultacji w centrali ruchu MPK. Mimo że tramwaje jeździły tamtędy powoli, spod ich kół sypały się nawet iskry.

Jak wyjaśnia Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta podjął niedawno decyzję o wycofaniu z użycia sieci trakcji na Kościuszki. Wyłączono napięcie w sieci, pojawiły się odpowiednie tabliczki. Stało się tak ze względów bezpieczeństwa.

Nie ma planów modernizacji sieci i torowiska na Kościuszki. Bardzo możliwe, że zostało wyłączone już na zawsze.

ZOBACZ TEŻ:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 73

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

w
wrocławianin

w trójmieście jakoś można !!!!
A poza Wrocławiem mieszkają inni ludzie?

D
Do weroniki

Kiedy "zdejmą" panią skupin z GW, żeby nie być narażonym na przeczytanie takich bzdur?

a
arek

zgadzam się z przedmówcą.
Iskry to efekt korozji, przez którą prąd ma zakłóconą drogę powrotu do sieci trakcyjnej. Szyny są siecią powrotną. Gdy torowisko jest regularnie użytkowane żadnego problemu z iskrami nie ma.
Na ul. Kościuszki dodatkowym problemem były zalegające tony piachu w żłobkach pomiędzy szyną a kostką brukową. Tramwaj jadąc wypychał tą ziemię obrzeżami kół i wzniecał istną burzę piaskową. Jest to również efekt nieregularnej eksploatacji torowiska. Gdyby tramwaje jeździły regularnie wydmuchiwałyby na bieżąco piach nanoszony przez opony samochodowe.

A
ArWr

Taaaa. ,ciekawe jak do tych Siechnic ma dojechać . Przecież to inna gmina. Kto niby ma za to zapłacić a , kto ten tramwaj będzie utrzymywał.

g
gg

przez likwidację czegoś jest demagogią. Aby cokolwiek poprawić na kierunku wschodnim to ta trakcja wymaga zachowania i powinno się myśleć o trakcji Na Grobli do Księża. Rozwój miasta nie polega na likwidowaniu, ale na budowaniu.

g
gość

to masz Ty o systemach zasilania - iskry pochodzą z braku kontaktu kół na nieużywanym torze, reszta ideologii o rozstawie jest czystą demagogią, gdyby rozstaw był zły to by niemożliwe było jeżdżenie tyle lat linii 19

S
Stefan

Poprawić komunikację na Kościuszki można poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów, lepszy efekt możnaby uzyskać przerzucając tramwaje z ewentualnej linii na kościuszki na 3 i 5. Możnaby też zastanowić się nad wydłużeniem wszystkich kursów 134 na Księże Wielkie - nie każdy pracuje w centrum.

Co do ewentualnego wypadku i nieprzejezdności Traugutta można z powodzeniem uruchomić zastępczy autobus kursujący z częstotliwością 4-7 minut na przegubach na trasie Galeria Dominikańska - pl. Wróblewskiego - Pułaskiego - Kościuszki i dalej na księże

t
tentego

Na prostym odcinku iskry się sypią gdy torowisko nie trzyma wymiarów - gdy rozstaw szyn jest za ciasny. Grozi to wykolejeniem.
Iskrzenie na łukach jest zjawiskiem normalnym.

J
Janusz

Co stoi na przeszkodzie?

M
Marcin

Co znaczy likwidacją? Zaraz wjadą buldozery i zaorają to torowisko nieremontowane poza małymi fragmencikami od wojny? Póki ono jeszcze jest to jest nadzieją ze tramwaje tu prędzej czy później wrócą. Na pewno wtedy gdy znajdą się mądrzy ludzie od rządzenia miastem. To torowisko może spełniać świetna rolę w połaczeniu okolic dworca i dalej z Siechnicami w przyszłości, a mowi się o dalekosiężnych planach budowy torowiska, konkretnie przedłużeniu go od Księża Małego właśnie w kierunku Siechnic. Ma to uzasadnienie bo zarówno Księże jak i Siechnice stale się rozbudowują i nadal będą się rozbudowywać. Nie powinno się niszczyć to co jest od lat i co może się przydac i przyszłym pokoleniom!

K
Kierowca

Historyczne tramwaje mogą jeździć wszędzie bo każdym torowisku, ale chcieliście nowoczesnych.
Duże, szybkie tramwaje ala mini pociąg mogą jeździć tylko po nowoczesnych torowiskach, najlepiej wydzielonymi trasami bez przystanków co 100m.
Jak chcecie historycznych tramwajów to tylko powiedzcie to głośno. Przygotują stary tabor i będzie jeździć po każdej trasie z prędkością 5km/h tak żeby nawet z biegu można bylo wejść.

Autobusy, trolejbusy i autobusy elektryczne to przyszłość. Trasę można zmienić w parę minut, są tańsze w eksploatacji bo nie wymagają infrastruktury jak tramwaje.
Są różne autobusy, my uparliśmy się na duże przegubowe, które są ślamazarne na wąskich drogach. To jest bląd, może miasto powinno zatrudnić więcej kierowców, kupić mniejsze busy i stworzyć więcej tras i połączeń bezprzesiadkowych, bo najwięcej czasu zajmuje właśnie przesiadka i okrężne trasy.

j
jojo

Trzeba być kompletnie wypranym z rozumu żeby, z jednej strony przymuszając w wyjątkowo zresztą prymitywny i nachalny sposób( np. zwężając jezdnie) do korzystania z MPK, likwidować torowisko tramwajowe w bardzo korzystnej, śródmiejskiej lokalizacji. Tym bardziej, że w bezpośrednim sąsiedztwie tejże trasy jest budowanych wiele nowych mieszkań a ruch samochodowy nie jest tu paradoksalnie zbyt duży i tramwaj swobodnie mógłby jeździć. Po likwidacji ( WYJĘCIU z jezdni a nie "zdjęciu" torów, Pani Weroniko) torowiska w ciągu ulicy Dyrekcyjnej, to kolejna głupota " speców" od komunikacji. Skandalicznie wygląda ta niszczycielska, pozbawiona logiki działalność ekipy dudiego. Zwłaszcza jeśli spojrzeć na to jak intensywnie i z rozmachem rozwija się komunikacja tramwajowa w innych miastach. Wrocław wygląda na ich tle wręcz śmiesznie. Niestety, Wrocław w szybkim tempie traci dystans i staje się, dzięki dudiemu, coraz większym GRAJDOŁEM.

G
Gość

Zwężamy ulice i likwidują miejsca parkingowe, bo mają zachęcać do korzystania z kom.zbioru. I dodatkowo likwidują linie tramwajowe zamiast je remontować. No poprostu geniusz. A kiedy rowery cargo?

d
dlugo_pis

...ścieżek u nas dostatek...jak będzie malo pomaluje sie szyny na czerwono...

D
Dex

Dudi na sznur.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3