Miłośnicy komunikacji pożegnali torowisko na Kościuszki

    Miłośnicy komunikacji pożegnali torowisko na Kościuszki

    Zdjęcie autora materiału

    Weronika Skupin

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Miłośnicy komunikacji pożegnali torowisko na Kościuszki

    ©maps.google.pl

    Miłośnicy komunikacji odnotowali, że stare torowisko na Kościuszki zostało całkowicie wyłączone z użytkowania. Ulicą Kościuszki na co dzień nie jeżdżą żadne tramwaje, było to do niedawna torowisko awaryjne. Od kilku dni nawet awaryjnie nie można tamtędy jeździć.
    Miłośnicy komunikacji pożegnali torowisko na Kościuszki

    ©maps.google.pl

    Ulicą Kościuszki od dawna nie jeżdżą tramwaje według rozkładu. Służyło ono jedynie awaryjnie jako objazd w wypadku zablokowania torowisk na Traugutta lub Pułaskiego. Ostatnio do takiego zdarzenia doszło kilka tygodni temu. Podobnie było w przypadku torów na Dyrekcyjnej, które niedawno zostały zdjęte.

    Teraz na Kościuszki nawet przejazdy awaryjne są niemożliwe. Zarówno tory, jak i sieć trakcji były w bardzo złym stanie. Prowadzenie tramwajów objazdem przez Kościuszki za każdym razem wymagało konsultacji w centrali ruchu MPK. Mimo że tramwaje jeździły tamtędy powoli, spod ich kół sypały się nawet iskry.

    Jak wyjaśnia Ewa Mazur, Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta podjął niedawno decyzję o wycofaniu z użycia sieci trakcji na Kościuszki. Wyłączono napięcie w sieci, pojawiły się odpowiednie tabliczki. Stało się tak ze względów bezpieczeństwa.

    Nie ma planów modernizacji sieci i torowiska na Kościuszki. Bardzo możliwe, że zostało wyłączone już na zawsze.

    ZOBACZ TEŻ:

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (74)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    DZIWNE?

    wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    w trójmieście jakoś można !!!!
    A poza Wrocławiem mieszkają inni ludzie?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Podobnie było w przypadku torów na Dyrekcyjnej, które niedawno zostały zdjęte."

    Do weroniki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Kiedy "zdejmą" panią skupin z GW, żeby nie być narażonym na przeczytanie takich bzdur?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaka likwidacja?

    Marcin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 28 / 4

    Co znaczy likwidacją? Zaraz wjadą buldozery i zaorają to torowisko nieremontowane poza małymi fragmencikami od wojny? Póki ono jeszcze jest to jest nadzieją ze tramwaje tu prędzej czy później...rozwiń całość

    Co znaczy likwidacją? Zaraz wjadą buldozery i zaorają to torowisko nieremontowane poza małymi fragmencikami od wojny? Póki ono jeszcze jest to jest nadzieją ze tramwaje tu prędzej czy później wrócą. Na pewno wtedy gdy znajdą się mądrzy ludzie od rządzenia miastem. To torowisko może spełniać świetna rolę w połaczeniu okolic dworca i dalej z Siechnicami w przyszłości, a mowi się o dalekosiężnych planach budowy torowiska, konkretnie przedłużeniu go od Księża Małego właśnie w kierunku Siechnic. Ma to uzasadnienie bo zarówno Księże jak i Siechnice stale się rozbudowują i nadal będą się rozbudowywać. Nie powinno się niszczyć to co jest od lat i co może się przydac i przyszłym pokoleniom!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaj do nikąd

    ArWr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

    Taaaa. ,ciekawe jak do tych Siechnic ma dojechać . Przecież to inna gmina. Kto niby ma za to zapłacić a , kto ten tramwaj będzie utrzymywał.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bo tramwaje to skansen dla turystów

    Kierowca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 20

    Historyczne tramwaje mogą jeździć wszędzie bo każdym torowisku, ale chcieliście nowoczesnych.
    Duże, szybkie tramwaje ala mini pociąg mogą jeździć tylko po nowoczesnych torowiskach, najlepiej...rozwiń całość

    Historyczne tramwaje mogą jeździć wszędzie bo każdym torowisku, ale chcieliście nowoczesnych.
    Duże, szybkie tramwaje ala mini pociąg mogą jeździć tylko po nowoczesnych torowiskach, najlepiej wydzielonymi trasami bez przystanków co 100m.
    Jak chcecie historycznych tramwajów to tylko powiedzcie to głośno. Przygotują stary tabor i będzie jeździć po każdej trasie z prędkością 5km/h tak żeby nawet z biegu można bylo wejść.

    Autobusy, trolejbusy i autobusy elektryczne to przyszłość. Trasę można zmienić w parę minut, są tańsze w eksploatacji bo nie wymagają infrastruktury jak tramwaje.
    Są różne autobusy, my uparliśmy się na duże przegubowe, które są ślamazarne na wąskich drogach. To jest bląd, może miasto powinno zatrudnić więcej kierowców, kupić mniejsze busy i stworzyć więcej tras i połączeń bezprzesiadkowych, bo najwięcej czasu zajmuje właśnie przesiadka i okrężne trasy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaj

    jojo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 41 / 4

    Trzeba być kompletnie wypranym z rozumu żeby, z jednej strony przymuszając w wyjątkowo zresztą prymitywny i nachalny sposób( np. zwężając jezdnie) do korzystania z MPK, likwidować torowisko...rozwiń całość

    Trzeba być kompletnie wypranym z rozumu żeby, z jednej strony przymuszając w wyjątkowo zresztą prymitywny i nachalny sposób( np. zwężając jezdnie) do korzystania z MPK, likwidować torowisko tramwajowe w bardzo korzystnej, śródmiejskiej lokalizacji. Tym bardziej, że w bezpośrednim sąsiedztwie tejże trasy jest budowanych wiele nowych mieszkań a ruch samochodowy nie jest tu paradoksalnie zbyt duży i tramwaj swobodnie mógłby jeździć. Po likwidacji ( WYJĘCIU z jezdni a nie "zdjęciu" torów, Pani Weroniko) torowiska w ciągu ulicy Dyrekcyjnej, to kolejna głupota " speców" od komunikacji. Skandalicznie wygląda ta niszczycielska, pozbawiona logiki działalność ekipy dudiego. Zwłaszcza jeśli spojrzeć na to jak intensywnie i z rozmachem rozwija się komunikacja tramwajowa w innych miastach. Wrocław wygląda na ich tle wręcz śmiesznie. Niestety, Wrocław w szybkim tempie traci dystans i staje się, dzięki dudiemu, coraz większym GRAJDOŁEM.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    genialne posunięcie, urzędnicy gratuluję logiki

    Zgłoś naruszenie treści / 42 / 2

    Zwężamy ulice i likwidują miejsca parkingowe, bo mają zachęcać do korzystania z kom.zbioru. I dodatkowo likwidują linie tramwajowe zamiast je remontować. No poprostu geniusz. A kiedy rowery cargo?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    sado maso kazdy ma na rowerze pedalowac...

    dlugo_pis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 8

    ...ścieżek u nas dostatek...jak będzie malo pomaluje sie szyny na czerwono...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dutkiewicz to kompletne dno.

    Dex (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 20 / 5

    Dudi na sznur.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zaraz zwariuję

    szczepanh (d. olek_01)

    Zgłoś naruszenie treści / 55 / 7

    Najpierw jakiś kretyn zrezygnował z torów na Dyrekcyjnej , a teraz Miasto znowu chce
    popełnić ten sam błąd ???
    do cholery , opamiętajcie się w końcu !!!
    polikwidujecie tory , a potem jak...rozwiń całość

    Najpierw jakiś kretyn zrezygnował z torów na Dyrekcyjnej , a teraz Miasto znowu chce
    popełnić ten sam błąd ???
    do cholery , opamiętajcie się w końcu !!!
    polikwidujecie tory , a potem jak ominiecie np wypadek na Traugutta ??
    myślicie trochę ,czy nie ?
    Że trakcja i tory złe , to co za problem wyremontować ??
    w końcu macie kasę z podatków ??
    tak trudno pomyśleć ?? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Iskry

    ank (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 51 / 5

    Iskry sypią się wtedy, gdy szyny są brudne lub skorodowane. Wystarczy puścić linię tramwajową po ul. Kościuszki, a wtedy szyny będą ciągle oczyszczane i będzie spokój.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Masz blade pojęcie

    tentego (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 16

    Na prostym odcinku iskry się sypią gdy torowisko nie trzyma wymiarów - gdy rozstaw szyn jest za ciasny. Grozi to wykolejeniem.
    Iskrzenie na łukach jest zjawiskiem normalnym.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Blade pojęcie

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    to masz Ty o systemach zasilania - iskry pochodzą z braku kontaktu kół na nieużywanym torze, reszta ideologii o rozstawie jest czystą demagogią, gdyby rozstaw był zły to by niemożliwe było...rozwiń całość

    to masz Ty o systemach zasilania - iskry pochodzą z braku kontaktu kół na nieużywanym torze, reszta ideologii o rozstawie jest czystą demagogią, gdyby rozstaw był zły to by niemożliwe było jeżdżenie tyle lat linii 19zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak jest

    arek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    zgadzam się z przedmówcą.
    Iskry to efekt korozji, przez którą prąd ma zakłóconą drogę powrotu do sieci trakcyjnej. Szyny są siecią powrotną. Gdy torowisko jest regularnie użytkowane żadnego...rozwiń całość

    zgadzam się z przedmówcą.
    Iskry to efekt korozji, przez którą prąd ma zakłóconą drogę powrotu do sieci trakcyjnej. Szyny są siecią powrotną. Gdy torowisko jest regularnie użytkowane żadnego problemu z iskrami nie ma.
    Na ul. Kościuszki dodatkowym problemem były zalegające tony piachu w żłobkach pomiędzy szyną a kostką brukową. Tramwaj jadąc wypychał tą ziemię obrzeżami kół i wzniecał istną burzę piaskową. Jest to również efekt nieregularnej eksploatacji torowiska. Gdyby tramwaje jeździły regularnie wydmuchiwałyby na bieżąco piach nanoszony przez opony samochodowe.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na bambus j z tym pomysłem

    nie po to buspas na Trauguuta żeby mi jeszcze (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 24

    tramwaje pod oknem huczały. To raz. Dwa - przy ostatnim objeździe przejechała tędy nowa Skoda, i nie 5km/h ale przynajmnie 35 - z kamienic odpadł tynk. Najpierw remonty kamienic- potem torowiska....rozwiń całość

    tramwaje pod oknem huczały. To raz. Dwa - przy ostatnim objeździe przejechała tędy nowa Skoda, i nie 5km/h ale przynajmnie 35 - z kamienic odpadł tynk. Najpierw remonty kamienic- potem torowiska. Bo posypie się wszystkozwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To rób zrzutę z sąsiadami i remontujcie

    Janusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 1

    Co stoi na przeszkodzie?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo