Mieszkania zastąpią salony samochodowe przy Kamiennej

Błażej Organisty
maps.google.pl
Udostępnij:
Salony samochodowe Pol-Motors znikną z ulicy Kamiennej. Firma dostała pozwolenie na rozbiórkę. W ich miejsce spółka LC Corp zbuduje mieszkania. Inwestycja rozpocznie się w 2018 roku.

Przy ulicy Kamiennej we Wrocławiu można kupić nowego hyundaia lub suzuki. Przy skrzyżowaniu Kamiennej z ul. Hubską znajdują się salony samochodowe i biura Pol-Motors. Przy salonach działają także serwisy. Już niedługo firma przeniesie się gdzie indziej, bowiem na początku roku wystąpiła z wnioskiem o rozbiórkę budynków przy ulicy Kamiennej. Prezydent Rafał Dutkiewicz wydał zgodę pod koniec lutego.

Jerzy Macherzyński, dyrektor ds. technicznych i administracji w Pol-Motors, informuje, że wyburzanie budynków rozpocznie i zakończy się w pierwszym kwartale 2018 roku.

- Obiekty wybudowane pod koniec lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku na potrzeby Polmozbytu. Obecnie nie spełniają nowoczesnych standardów dla marki Hyundai i Suzuki - wyjaśnia dyrektor.

W miejscu salonów samochodowych deweloper LC Corp na kilku działkach położonych przy skrzyżowaniu Kamiennej z ulicą Widną zbuduje budynki mieszkalne.

Podpisy pod przedwstępną umową kupna terenu już zostały złożone. - Jesteśmy w trakcie dokonywania niezbędnych uzgodnień, samo projektowanie odbywa się na podstawie wydanych warunków zabudowy, dopuszczających realizację zespołu budynków o charakterze mieszkalno-usługowo-biurowym – informuje Wojciech Sury, rzecznik spółki należącej do Leszka Czarneckiego.

Wrocławianie zamiast salonów samochodowych dostaną zatem mieszkania. W planach dewelopera są dwa budynki, w których znajdzie się łącznie około 430 lokali. Na parterze znajdą się pomieszczenia usługowo-handlowe. Realizacja inwestycji podzielona zostanie na dwa etapy. – W pierwszym wybudowany zostanie budynek od zachodniej strony nieruchomości, w drugim etapie budynek od wschodniej strony działki.

Budowa najprawdopodobniej rozpocznie się w pierwszym kwartale 2018 roku.

Nieco starsi wrocławianie pamiętają, że "za komuny" w przy Kamiennej 145 funkcjonował przez wiele lat Polmozbyt. Jeszcze w latach 80-tych wielu kierowców z Wrocławia odbierało tam swojego malucha czy dużego fiata. Później w tym miejscu pojawiły się salony samochodowe Pol-Motors. Teraz firmę czeka wyprowadzka z Kamiennej, ale jeszcze nie wiadomo dokąd.

- Przygotowujemy plan inwestycyjny. Trwają uzgodnienia z importerami marek Hyundai i Suzuki. W rachubę wchodzą centra motoryzacyjne położone w południowo-wschodniej i wschodniej części Wrocławia - zdradza Macherzyński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 51

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Miejsce bardzo fajne, ale tylko jeśli chodzi o lokalizację, na stacji shell myjnia samochodowa, na drugiej stacji także, a teraz na wprost okien powstaje trzecia przy kauflandzie, chyba za duża kumulacja!

..
zaj...sty hałas i smród, ceny za metr w kosmosie bo w końcu blisko dworca. Bogate słoiki bedą sie wymieniać.
b
bucek
bedzie czym oddychać spalin pod dostatkiem
b
bucek
BEDZIE CZYM ODDYCHAĆ SPALIN POD DOSTATKIEM
R
RzH
Tylko że cicho i bez korków to było 10 lat temu
H
HE
to obroty Kauflandu wystrzelą
P
Pseudonim
Korki tworzą raczej mieszkancy peryferii miasta, niż ci to mieszkają w centrum. Bo łatwiej jest żyć bez auta w centrum.
Inną rzeczą jest parkowanie. Bo jak pod budynkami zrobi się parking na kilkanaście aut, a resztę parkingów "zaplanuje" na okolicznych trawnikach i chodnikach, to moco to oszpeci okolicę.
b
będzie
bardzo cicha okolica, bez korków ;)
j
jutrzenka
10 pieter na każdym 43 mieszkania to nie aż tak dużo.
G
Gość
W 91r kupiłem tu maluszka funfel nówke nie śmiganą ganc igiełkę, a w latach 87-89 patrzyłem sobie na Polmozbyt zza płotu na warcie w JW 2745.
d
dsadsd
rozlanie się miast na przedmieścia to bardzo wielki błąd władz, które na to pozwoliły. Na szczęście w końcu zaczęto zabudowywać działki bliżej centrum.
j
jw
Łośku, korki w mieście to nie wina budowania się, a debilnej polityki organizacji transportu w mieście. Progi, pasy dla pedałujących pedałków, przystanki wiedeńskie, zwężanie jezdni etc etc.
J
Jar365
Tak to się nazywa. Grunt jest geodezyjnie podzielony na DZIAŁKI. Nieruchomość często składa się z kilku DZIAŁEK.
J
Jar365
Żydzi nie są takimi idiotami, jak ON.
g
gr
Wynosi się Motorpol, wynosi się Pol-Motors (zgodnie z artykułem część z Hyundaiem i Suzuki, nie wiem jak z Fordem). Nastąpi zagęszczenie budowli mieszkalnych co jest bardzo pozytywne w tej części miasta. Stąd jest blisko do ścisłego centrum miasta, w okolicy kilkuset metrów 5 większych sklepów, w tym Kaufland za oknem. Do tego 3 linie tramwajowe i kilka autobusowych. Ogólnie - miejsce, gdzie można mieszkać bez samochodu lub przynajmniej nie wykorzystując go na co dzień. Korki w mieście natomiast generują głównie osiedla i miejscowości przy granicy miasta słabo skomunikowane jak Ołtaszyn, Wojszyce, Wysoka, Jagodno czy Smolec.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie