Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy Radwanic chcą poprawy bezpieczeństwa na drodze 94. Utknęli między Miastem, a GDDKiA

Nadia Szagdaj
Nadia Szagdaj
- Na drodze przydałby się odcinkowy pomiar prędkości. Przejścia dla pieszych również powinny być lepiej doświetlone. W zeszłym roku miał u nas miejsce wypadek śmiertelny, w którym na pasach zginęło małe dziecko.
- Na drodze przydałby się odcinkowy pomiar prędkości. Przejścia dla pieszych również powinny być lepiej doświetlone. W zeszłym roku miał u nas miejsce wypadek śmiertelny, w którym na pasach zginęło małe dziecko. Paweł Chmiel/Forum Radwanice
Niedoświetlone przejścia dla pieszych, brak chodników i dróg rowerowych oraz kierowcy, którzy jadą zdecydowanie za szybko. To tylko część problemów, z jakimi na co dzień borykają się mieszkańcy Radwanic i Siechnic. Droga krajowa nr 94 jest jedną z najbardziej niebezpiecznych wylotówek z Wrocławia. Mieszkańcy poprzez petycję chcieli wpłynąć na zarządców drogi, apelując o poprawę bezpieczeństwa. Utknęli na linii Departament Prezydenta – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

„My, Mieszkańcy Radwanic, zgłaszamy duże zaniepokojenie przesunięciem prac nad poprawą bezpieczeństwa na drodze 94, przebiegającej przez miejscowość Radwanice” – czytamy w petycji z listopada 2020. - Odpowiedzi na tę petycję nawet nie dostałem, nawet jako radny – mówi jej twórca Jakub Kłosiński. - Dopiero, gdy petycję wraz z podpisami mieszkańców Radwanic otrzymał burmistrz Siechnic, Milan Ušák, przesłał ją do GDDKiA i otrzymał pismo zwrotne.

W odpowiedzi z dnia 15 lipca 2021 roku czytamy. - „Ponieważ droga krajowa nr 94 na odcinku zamiejskim zarządzana jest przez GDDKiA, a w granicach miasta Wrocław jest zarządzana przez Prezydenta Wrocławia, podstawą do działań inwestycyjnych będzie wspólne ustalenie działań i zsynchronizowanie prac przygotowawczych do rozbudowy przekroju drogi krajowej nr 94”. - Oznacza to, że aby prace nad poprawą bezpieczeństwa wylotówki na Oławę mogły ruszyć z miejsca, Departament Infrastruktury Urzędu Miasta Wrocławia i GDDKiA muszą podjąć współpracę. Jak dotąd tak się nie stało.

My tak naprawdę nie wnioskujemy o rozbudowę drogi, a o kilka zmian – zaznacza Jakub Kłosiński. - Na drodze przydałby się odcinkowy pomiar prędkości. Przejścia dla pieszych również powinny być lepiej doświetlone. Kilka lat temu miał u nas miejsce wypadek śmiertelny, w którym na pasach zginęło małe dziecko.

W roku 2020 GDDKiA doświetliło jedno z najbardziej newralgicznych przejść dla pieszych w Siechnicach, przy ul św. Krzyża. Mieszkańcy przyznają, że widoczność w tym miejscu bardzo się poprawiła. - Było to szczególnie ważne przedsięwzięcie, gdyż to właśnie przejście prowadzi do szkoły - ocenia Jakub Kłosiński.

- Aktualnie nie planujemy inwestycji w trasę 94, ponieważ inne połączenia mają wyższy priorytet. Mowa o Alei Wielkiej Wyspy, osi zachodniej, dokończeniu obwodnicy śródmiejskiej. Nie wykluczamy jednak zmiany podejścia do tematu – informuje Elżbieta Maciąg z departamentu infrastruktury przy urzędzie miejskim. - Stale realizujemy działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie oraz planujemy nowe rozwiązania – zapewnia.

Elżbieta Maciąg twierdzi też, że jest szansa na porozumienie co do współpracy przy trasie nr 94. - W ostatnich dniach wpłynęło do nas pismo od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w sprawie nawiązania współpracy. Analizujemy obecnie nowy przebieg trasy DK94.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska