Na ruchliwym skrzyżowaniu Przedmieścia Oławskiego codziennie może dojść do kolizji z udziałem kierowców samochodów i rowerzystów. Znajdująca się tam ścieżka rowerowa, na której jednoślady jadą przeciwnie do kierunku ruchu i przejeżdżają przez ulicę Dąbrowskiego, są narażone na niebezpieczeństwo.
Jadąc z ul. Podwale w stronę ul. Pułaskiego rowerzyści mają wydzielony bezpieczny bufor tylko na krótkim etapie do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego. Później ich droga jest wyznaczona jedynie przez kontrapas na jezdni. Po przekroczeniu skrzyżowania rowerzyści poruszają się tam przeciwnie do jadących samochodów bez buforu.
- Rowerzysta ma na tym skrzyżowaniu ryzykuje kolizją z samochodami mającym pierwszeństwo z ulicy Dąbrowskiego, a następnie z pieszymi na przejściu. Gdyby tego było mało, bardzo często dostawcy parkują na tym kontrapasie i rowerzyści siłą rzeczy muszą zjechać na jezdnię, po której poruszają się samochody - opowiada mieszkaniec z kamienicy położonej nad skrzyżowaniem.
Rada Osiedla zwróciła się do miasta z prośbą o rozwiązanie tego problemu. W ich koncepcji ścieżka rowerowa mogłaby zostać przesunięta na chodnik, natomiast zaparkowane na nim samochody powinny oddzielać pieszych od jezdni. Taka metoda została wykorzystana na krótkim odcinku nieopodal - na fragmencie od ul. Hercena do skrzyżowania z Dąbrowskiego. Zaparkowane samochody stanowią bezpieczną barierę dla rowerzystów i pieszych.
Czekam na Biura Zrównoważonej Mobilności.
Skrzyżowanie, które wymaga przebudowy:
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?