Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy południa Wrocławia żądają dokończenia budowy obwodnicy

Malwina Gadawa
Wciąż nie wiadomo, który odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia będzie realizowany najpierw - z Łanów (na zdjęciu) do Długołęki czy z Żernik Wr. do Bielan Wr.
Wciąż nie wiadomo, który odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia będzie realizowany najpierw - z Łanów (na zdjęciu) do Długołęki czy z Żernik Wr. do Bielan Wr. Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
Przedstawiciele osiedli Ołtaszyn, Jagodno i Krzyki-Partynice podpisali się we wtorek (12 maja) pod wspólną petycją do władz województwa dolnośląskiego. Domagają się szybkiego dokończenia budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia. Chcą, by jak najszybciej wybudować odcinek z Żernik Wrocławskich do Bielan Wrocławskich.

"W dyskusjach nie uwzględnia się zupełni skutków przerwania budowy obwodnicy i skierowania ruchu samochodowego z istniejących fragmentów obwodnicy - przez osiedla Ołtaszyn, Krzyki-Partynice i Jagodno. Właśnie ulice na tych osiedlach stały się trasami tranzytowymi. Najbardziej obciążone są ulice: Kurpiów, Strachowskiego, Ołtaszyńska, Zwycięska i Buforowa. Niedokończona obwodnica zamiast wyprowadzić ruch samochodowy z miasta spiętrzyła go w południowym rejonie Wrocławia" - czytamy w petycji. Podpisała się pod nią również posłanka Platformy Obywatelskiej Aldona Młyńczak.

Jej autorzy zawracają uwagę, że osiedla te ciągle się rozbudowują, przybywa mieszkańców, a co za tym idzie, także samochodów. Według nich obecny stan rzeczy to przykład złego planowania rozwiązań komunikacyjnych.

Problem w tym, że władze województwa nie potrafią podać daty, kiedy powstanie odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia z Żernik Wr. do Bielan Wr. Ustalony wcześniej termin - rok 2020 - jest już nieaktualny. Priorytetem dla władz województwa jest teraz budowa jednego z dwóch brakujących odcinków. Być może w pierwszej kolejności zostanie wybudowana trasa z Łanów do Długołęki.

Budowa odcinka z Żernik Wr. do Bielan Wr. rodzi najwięcej problemów, ponieważ przeciwko tej inwestycji protestują mieszkańcy wsi Wysoka (gmina Kobierzyce). Droga ma bowiem prowadzić między dwoma osiedlami w tej miejscowości. Pojawił się pomysł, popierany przez samorządowców z gmin wokół Wrocławia, by przeprojektować ten odcinek. Nowa trasa omijałaby osiedla w Wysokiej. Zmiana rodzi jednak spore konsekwencje. Trzeba będzie wykupić działki i zmienić plany zagospodarowania. Nowa trasa może też być droższa. Jerzy Michalak z zarządu województwa mówił, że analizowane są trzy warianty przebiegu odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Wyniki tych analiz mamy poznać w październiku.

Grzegorz Roman, pomysłodawca budowy wschodniej obwodnicy uważa, że najpierw należy wybudować krótszy fragment obwodnicy - z Żernik Wr. w kierunku ul. Grota-Roweckiego. W tym samym czasie powinien powstawać północny fragment obwodnicy z Łanów do Długołęki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska