Michał Jaros: To początek kampanii... walki z korkami

MAL
Poseł Nowoczesnej Michał Jaros we wrocławskiej w niedzielę zajezdni Dąbie przedstawił założenia programu "Zielone światło dla Wrocławia". Parlamentarzysta uważa, że likwidacja korków w stolicy Dolnego Śląska to jedno z najważniejszych wyzwań na najbliższe lata - również priorytet przyszłego prezydenta. Czy to również początek jego kampanii?

- Największym problemem dzisiaj we Wrocławiu jest polityka transportowa. Wrocław rozwija się dynamicznie w ostatnich latach, napływają do nas nowe inwestycje. Pojawiają się również nowi mieszkańcy, a wraz z nimi samochody i coraz większe korki. Działania miasta nie nadążają za rozwiązywaniem tych problemów. W związku z tym musimy wziąć sprawy w swoje ręce – powiedział poseł Michał Jaros na konferencji prasowej inaugurującą akcję Zielone Światło dla Wrocławia.

Poseł mówił o tym, że Wrocław jest najbardziej zakorkowanym miastem spośród siedmiu największych miast Polski. Przekonywał, że według danych, najwolniejsza ulica w kraju znajduje się we Wrocławiu – chodzi o ul. Zwycięską. Polityk opierając się na danych mówił, że średnia prędkość przejazdu nią w godzinach porannych wynosi 2,2 km/h. Wrocławianie stoją w korkach średnio 9 godzin miesięcznie, rocznie tracą przez to aż 81 proc. średniego miesięcznego wynagrodzenia, które we Wrocławiu wynosi 3 549 złotych.

Michał Jaros uważa, że kluczowa jest dziś wspólna polityka transportowa dla całej aglomeracji, przedmieść i centrum Wrocławia. - Odkorkowanie Wrocławia jest moim priorytetem, dlatego proponuję działania, które wpłyną na szybkość i sprawność poruszania się po Wrocławiu. Proponujemy rozwiązania, które nie faworyzują żadnych grup osób poruszających się po Wrocławiu - pieszych, kierowców lub rowerzystów - dodaje polityk Nowoczesnej.

Jaros uważa, że istotną kwestią w walce z korkami jest transport aglomeracyjny - zorganizowany we współpracy z MPK oraz Kolejami Dolnośląskimi. - Wiąże się z koniecznością powołania Wrocławskiego Związku Metropolitalnego, który będzie koordynował nie tylko politykę transportową, ale również będzie dysponował 200 mln zł rocznie na walkę z korkami. Będzie również nadzorował politykę przestrzenną, tak aby miasto nie rozlewało się w miejscach, w których nie ma możliwości zorganizowania komunikacji publicznej - mówi polityk.

Jaros chce także budowy nowych linii tramwajowych na Psie Pole, Jagodno, Ołtaszyn, Popowice, Maślice, Nowy Dwór, Muchobór czy Swojczyce. Polityk proponuje również zwiększanie liczby ulic jednokierunkowych, obsługujących ruch lokalny. Chodzi mu tutaj przede wszystkim o Ołbin, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Świdnickie, Przedmieście Oławskie oraz Szczepin

Poseł proponuje stworzenie specjalnej aplikacji dedykowanej mieszkańcom Wrocławia, w której będą informacje o natężeniu ruchu, rozkłady jazdy pociągów, tramwajów i liczba miejsc na parkingach, w tym tych kubaturowych, a także informacje gdzie wydarzył się jakiś wypadek lub miała miejsce stłuczka.

Poseł stworzył specjalną stronę: www.wroclawbezkorkow.pl. Zachęca on mieszkańców Wrocławia do wpisywania tam propozycji rozwiązań walko z korkami w mieście. Wszystkie uwagi zostaną wzięte pod uwagę w trakcie opracowania programu transportowego.

Nie sposób nie oprzeć się wrażeniu, że dzisiejsza konferencja prasowa posła Michała Jarosa może być początkiem jego... kampanii wyborczej. Choć sam poseł tego nie potwierdził. To, że Michał Jaros ma ochotę zostać prezydentem Wrocławia nie jest dla nikogo tajemnicą. Nowoczesna jednak z wyborem kandydata się nie spieszy, trwają także rozmowy aby partia Ryszarda Petru wspólnie ze środowiskiem prezydenta Rafała Dutkiewicza wybrała wspólnego kandydata w wyborach na prezydenta stolicy Dolnego Śląska.

Problem w tym, że oprócz Jarosa w wyborach chciałby wystartować Jerzy Michalak, członek zarządu województwa i bliski współpracownik prezydenta Rafała Dutkiewicza. Zwolennicy Michalaka chcieliby, żeby to on był kandydatem również Nowoczesnej. Dziś Jaros konferencją o transporcie, którym zajmuje się również Jerzy Michalak, pokazuje, że walki o start w wyborach prezydenckich tak łatwo nie odpuści.

Wideo

Komentarze 110

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Pit

Pomylił Pan partie.... Powinien Pan startować z PiS, w wielu sprawach głosuje Pan pod ich wytyczne!

Pani Laubner, czy jest Pani świadoma sytuacji?

J
Józef

Może ja nie mam racji, ale uważam że nasza komunikacja miejska jest szczątkowa.
Dlaczego? Jestem emerytem, a pracowałem w MPK jako kierowca autobusu, więc powiem tak:
1). Mieliśmy 4 zajezdnie autobusowe, dzisiaj mamy jedną o podobnej powierzchni garażowej jak poprzednia jedna z czterech.
2). Planowanie tras i czasów jazdy jest pod psem: Brak możliwości psiesiadek nie czekając zbyt długo na następny pojazd. Samo planowanie jazdy, pytam się co to jest za komunikacja miejska gdzie na linii jest 2 pojazdy kursujące w częstotliwości co 30 min. Tak za komuny kursowały pociągi podmiejskie.
3). Ja bym się zastanowił nad jakimś opodatkowaniem mieszkańców i wprowadzić komunikację bez biletów opłaconą z opodatkowania (niema nic za darmo, ktoś to musi pokryć, ażeby komunikacja była sprawna).
Jeżeli nie będzie komunikacji miejskiej sprawnej, szybkiej i kursującej nie rzadziej jak co 10 minut , to każdy komu zależy na czasie nie będzie korzystał z komunikacji miejskiej, tylko jedzie własnym autem.
Popatrzmy na jeżdżące samochody osobowe do 5 osób (autobus też jest samochodem osobowym ale o dużej pojemności, nie służy do przewozu gnoju) stojąc na byle jakim skrzyżowaniu 60 minut można policzyć na jednej ostatecznie obu rąk, ile samochodów wiezie kogokolwiek poza kierowcą. Czy ktoś może obliczyć ile miejsca na drodze robi jeden autobus zabierając komplet pasażerów ? Nie mówiąc 2-3 X więcej pasażerów ponad dopuszczalną pojemność ładowność w czasie szczytu. A czy ktoś może sobie wyobrazić ile waży 100 pasażerów? Około 9 000 kg, a jak niszczone są drogi poprzez przeładowane pojazdy? Z powodu braku tylu pojazdów ażeby zapewnić poprawną komunikację nie przeładowanymi pojazdami, mamy to co mamy, oszczędności miasta na komunikacji miejskiej, i zakorkowane miasto.

A
A

Dzięki za zajęcie się tematem korków. Wreszcie ktoś kompleksowo myśli o problemie!!!!

J
Jamci

Ty deb.ilu bez szkoły podstawowej, on jest antysemitą bo, chciałby język polski obok innych języków w Yad Vashem? Gdzie się rodzą takie upośledzone tłuki jak ty?

F
Fred

I dlatego tym bardziej, to "uspokajanie ruchu" wprowadzane po otwarciu AOW to debilizm. Nie tędy droga, to działanie od totalnej d*py strony.

l
leon

Wyzywasz jak buc z pod budki z tanim piwskiem i nic więcej.
Nie jesteś nawet ZEREM, jesteś NIKIM pajacu.......

j
jaga

Jak ci zwiedzający Polacy są takimi samymi antysemitami jak ty, to się nie dziwię, ze nikt ich tam nie chce

B
Biały Pan

Kawał ci opowiem czytelniku : co mają wspólnego drzwi od malucha i własna żona? Jedno i drugie jak nie pierdolniesz to się nie zamknie.

B
Biały Pan

I zazdrościsz innym aut. Debilna mentalność.

B
Biały Pan

dam ci radę wsadź se siodełko od rowerka w dupę i pedałuj aż do lewackiego berlina

B
Biały Pan

leon ksywa dla pedofila fuj

r
rozwój wydarzeń

Pan Michałek już był w PO, potem wstąpił do .Nowoczesnej.. a co jak ta jego pożal się boże partia na szczęście upadnie i co wtedy? no co wtedy? przyjdzie kolej na PiS czy inne cholerstwo?
Do widzenia z takimi politykami!

W
Wrocławianin

Czy ktoś jeszcze pamięta, jak Michał J. proponował posadę w radzie nadzorczej KGHM, w zamian za głosowanie na Protasiewicza, przeciw Schetynie. Wyszło na jaw, że nawet wewnątrz partyjne sprawy załatwia się państwowymi stołkami. Oczywiście kary uniknął, bo przecież prokuratura sprawę umorzyła. Sąd partyjny PO też okazał się łaskawy dla Miśka. Nie wypadało go wyrzucić z Partii Oszustów skoro sam prokurator mu darował, Misiek to przecież fajny chłop. Teraz to nawet taki nowoczesny Misiek.

w
wilii

Pański stan zapewne można jeszcze leczyć.
Najprawdopodobniej wynika on z myślenia ze pańskie prawa jako kierowcy s pierwszoplanowe i stojące ponad zadaniami jakie musi realizować gmina .
Korki to efekt systematycznego wzrostu liczby auta które przekroczyły już dwukrotnie nasycenie autami w Berlinie i 3 krotnie niż w Kopenhadze dwóch najbliższych Polsce miast i to na dodatku stolic.Od dawna znane są opracowania naukowe ze bezmyślne inwestowanie w drogi powoduje krótkotrwałą poprawę a z czasem pogorszenie albowiem mieszkańcy widząc poprawę kupują auta w przekonaniu,że to najlepszy środek transportu a drogi niebawem będą luźne.Gdy już odpowiednia liczba osób kupi auta jest gorzej niż było.
Na wielu osiedlach nie ma już miejsc na parkingach , na ulicach i na chodnikach toteż kierowcy parkują i to bezkarnie na trawnikach, placach zabaw, skrzyżowaniach , ścieżkach rowerowych itd.

...

nie ma korkow, nie ma ludzi, nie ma niczego. No po prostu cudnie. Tylko rafal swoja skoda przemierzajacy bezkresy odkorkowanego centrum miasta

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3