Miasto zapowiada nowe zasady parkowania na Sępolnie i Biskupinie. Chodniki wrócą do pieszych

Grzegorz DemczyszakZaktualizowano 
Na Sępolnie i Biskupinie samochody parkują dziś na chodnikach. Dla pieszych nie ma tam miejsc Grzegorz Demczyszak
Piesi na Sępolnie i Biskupinie nie będą już musieli lawirować między zaparkowanymi na całej szerokości chodników samochodami. Odzyskają dla siebie chodniki, za to auta będą mogły parkować tylko w wyznaczonych miejscach. Same osiedlowe uliczki mają być w większości jednokierunkowe, a z przydomowych ogródków znikną wszystkie dzikie miejsca postojowe. To propozycje wrocławskich urzędników na rozwiązanie problemów komunikacyjnych na tych osiedlach.

W pierwszej kolejności nowe zasady mają zostać wprowadzone już wiosną przyszłego roku na ul. Potebni na Sępolnie oraz na ul. Kotsisa i Abramowskiego na Biskupinie. Gdy tam okażą się skuteczne, podobny los spotka ul. Orłowskiego, Michałowskiego, Rodakowskiego, Stanisławskiego, Pankiewicza, Wyczółkowskiego, Sempołowskiej i Stefczyka na Biskupinie, a także Głowackiego, Godebskiego, Okrzei, Nulla, Sławka, Kasprzaka, Wysockiego i Szanieckiego na Sępolnie.

Co konkretnie proponują urzędnicy? Po pierwsze wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Sąsiednimi uliczkami będzie można dojechać naprzemiennie albo wgłąb osiedli, albo do głównych dróg. I tak na przykład ul. Rodakowskiego na Biskupinie dojedziemy do ul. Olszewskiego, a sąsiednią Michałowskiego - do Braci Gierymskich. Na Sępolnie zaś przykładowo kierowcy dojadą ul. Nulla do Partyzantów, a sąsiednią Potebni - w kierunku Dembowskiego.




Oprócz ruchu jednokierunkowego, miasto proponuje wprowadzenie na Sępolnie i Biskupinie strefy zamieszkania z ograniczeniem prędkości do 20 km/h i pierwszeństwem ruchu pieszych. Wprowadzenie takiej strefy wiąże się z jeszcze jedną zasadą - można w niej parkować tylko w wyznaczonych miejscach. Na poszczególnych ulicach powstaną więc parkingi.

Tu urzędnicy proponują mieszkańcom do wyboru dwa warianty. Pierwszy przewiduje parkowanie po obu stronach jezdni równolegle do krawężników. Auta po prawej stronie zatrzymywałyby się jednak na chodnikach, a te stojące po prawej stronie - na jezdniach. Dzięki temu piesi odzyskaliby dla siebie jeden chodnik. Przejazd między autami byłby jednak bardzo wąski - miałby tylko 2,5 metra szerokości. I to przy założeniu, że wszystkie samochody zaparkują idealnie w wyznaczonych miejscach.

Drugi wariant, to oddanie pieszym obu chodników i ustawienie aut na jezdni ale tylko po jednej stronie. W tym wariancie jednak miejsc parkingowych byłoby jednak o połowę mniej. Na większości ulic byłoby ich zdecydowanie mniej niż samochodów.

- Przestrzeni wystarczy tylko do poprowadzenia ruchu jednokierunkowego i taka jest nasza propozycja - mówi Tomasz Stefanicki, oficer pieszy z urzędu miejskiego, jeden z autorów propozycji zmian w organizacji ruchu na Biskupinie i Sępolnie.

- To dobry pomysł. Chodnika nie widziałam tutaj już od dawna. Zawsze to jakaś forma bezpieczeństwa. Najbardziej skorzystają na tym rodzice poruszający się tutaj z wózkami - mówi Krystyna Dobroć z ul. Rodakowskiego.

Nowy sposób parkowania ma być też sposobem na likwidację dzikich miejsc parkingowych, które wielu mieszkańców Wielkiej Wyspy urządziło sobie na dzierżawionych od gminy ogródkach owocowo-warzywnych. Nie będą już mogli z nich korzystać.

W magistracie tłumaczą, że jeśli wybrany zostanie jeden z dwóch zaproponowanych nowych wariantów parkowania, miasto nie widzimy możliwości aby jednocześnie funkcjonował obecny, w którym kierowcy nielegalnie parkują w swoich ogródkach.

- Chcemy stworzyć warunki do eliminacji nielegalnego parkowania, które obecnie odbywa się na chodnikach, ale także w ogródkach. Część mieszkańców bez zezwoleń utworzyła parkingi i garaże - mówi Stefanicki.

Zanim zmiany zostaną wprowadzone, na obu osiedlach odbędą się konsultacje z mieszkańcami. Będą oni wtedy mogli zgłaszać także swoje propozycje na rozwiązanie problemu braku miejsc parkingowych i blokowania chodników przez samochody.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 216

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
adaś

Alba nie takich samochodów, które przejadą tą drogą... będzie dym

A
Adaś

Przeczytałem szereg komentarzy osób z Sepolna.
Sepolno zawsze nosiło znamię zaściankowości i tak chyba po części zostanie.
Te rozwiazania czekały co najmniej 20-30 lat i są po prostu konieczne.
Jeśli komuś sie nie podoba to niech wraca do swojego blokowiska czy swojej pipidówy z której przeprowadził sie do Wrocławia.

a
adaś

od 20 lat o to proszę!!!
kurna ileż trzeba czekać by urzędnicy dojrzeli do oczywistej oczywistości!!!

e
eM

Niestety są to ogródki warzywno-kwiatowe i Konserwator Zabytków zabrania trzymania pojazdów mechanicznych na nich. Osobiście od 30 lat na dzierzawionym ogródku trzymam pojazdy i uwazam, ze nie robie nic złego. W każdym razie nie utrudniam ani pieszym, ani innym pojazdom poruszania sie po tych jakze wąskich sepolnianych uliczkach! :D

f
f

A ta "krowa" to którędy ma iść, skoro oba chodniki za...ne samochodami?

345

A co z samochodami zajmującymi alejkę przy ul.Partyzantów między ulicami Waryńskiego a Monte Cassino?

g
gość-2009

>lepiej niech sprzeda samochody

g
gość-2009

Chętnie odsprzedam miastu pas mojego ogródka. Za "Śląskową" cenę

S
Sępolno

Zdecydowanie popieram wariant z parkingami na terenie obecnych ogródków.
Jednak uważam, że aby zachować myśl urbanistyczną osiedla, powinno się utrzymać symetrię, czyli po obu stronach jezdni wydzielić jednakową szerokość ogródków.
Takie działanie nie ograniczałoby się do stanu obecnego, lecz miałoby charakter przyszłościowy i zapobiegłoby przepychankom międzysąsiedzkim na temat "lepszej-uprzywilejowanej" i "gorszej" strony ulicy.

S
Sępolnianin

>>profesjonalną ochronę również będę miał

g
gość-2009

Już raz parkowałem zgodnie z Kodeksem i taki jeden Dyrektor Teatru Młodego Widza (czy coś takiego) swoją tojotą rozpierniczył mój spokojnie stojący samochód. Ciekawe czy jutro pojawi się w sądzie na trzeciej rozprawie?
Tam jest za wąsko na chodnik i samochody. Niemiec tego nie przewidział. Jak miasto chce to niech odkupi część ogródków od ulicy i przeznaczy na poszerzenie jezdni lub chodników. Nie będę pazerny - 100 000 za pas.

g
gość-2009

Na moim ogródku, za który płacę podatek i który mam w KW wolno mi stawiać samochód i żaden urzędas typu tytułowego nie będzie mi nic dyktował. A wiatę na samochód na swoim ogródku w myśl aktualnego prawa mam prawo postawić bez pytania ich o zgodę. W razie czego mam inne argumenty.

g
gość-2009

Co jest powodem takiego opiekuńczego stanowiska oficera pieszego?
Ile było wypadków/kolizji z udziałem poszkodowanych pieszych na Sępolnie i Biskupinie? Ja takich nie znam.
Jak ktoś jedzie autem i krowa mu przed maską lezie to jej nie przejedzie, najwyżej jej nabluzga.

g
gość-2009

Zgadzam się w całej rozciągłości z komentarzem lanowieckiego. Też mieszkam tam długo i o czymś takim nie słyszałem. A od mojego ogródka i tego co w nim robię urzędasom WARA.

g
gość-2009

Nie zgadzam się. Gobebskiego powinna być jednokierunkowa tylko w kierunku Mickiewicza. I powinna mieć co najmniej trzy progi zwalniające gdyż zwykle ruch przekracza tam 50km/godz.
Dodatkowo samochody wyjeżdżające z terenu Stadionu powinny mieć zakaz wjazdu w lewo w Mickiewicza, gdyż w godzinach szczytu powodują istotne korki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3