Miasto szykuje się do zakupu autobusów elektrycznych. Na jakiej linii będą jeździć?

Kinga Czernichowska
Kinga Czernichowska
Zaktualizowano 
W tym momencie we Wrocławiu testowany jest elektryczny autobus marki Volvo. Jeździ głównie na linii K MPK Wrocław
Miasto planuje kupić 10 autobusów elektrycznych. To jeden z kroków, które mają pomóc w ochronie środowiska. Na to jednak potrzeba pieniędzy. MPK liczy tutaj na dofinansowanie unijne.

Wiele więc zależy od tego, czy miejska spółka MPK Wrocław pozyska dofinansowanie od Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Cena jednego autobusu elektrycznego to 3 mln złotych. Na zakup 10 autobusów elektrycznych potrzeba 30 mln złotych, ale wiele zależy od ofert i wysokości dofinansowania.

- W tym momencie zbieramy doświadczenia z korzystania z elektrycznego autobusu Volvo, który testujemy od ubiegłego tygodnia. Pracujemy również nad ściągnięciem do Wrocławia, na testy, elektrycznego autobusu innej marki - mówi Klaudia Piątek z biura prasowego Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

Docelowo nowe autobusy elektryczne będą jeździć na pospiesznej linii K. Kiedy? Najprawdopodobniej w przyszłym roku.

polecane: Flesz - Ukraińcy chcą więcej zarabiać

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 67

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

V
V.
10 września, 23:33, Sutryk ma kota:

A kiedy trolejbusy nowej generacji?

To są trolejbusy nowej generacji.

m
mirek

Tyle osób ostatnio pytało się o autobusy elektryczne i proszę, działa się w tym kierunku. Powinni być zatem zadowoleni.

G
Gość

nie, no jak Wrocław kupi i zapłaci, to na pewno pojadą do Bydgoszczy !

G
Gość
10 września, 22:06, wicia:

Bardzo ładnie, bardzo ładnie, 50 nowych Merców już niedługo zostanie dostarczonych, a nad kolejnymi nowymi autobusami jak widzę już się pracuje. Bardzo ładnie, tak trzymać, to mi się podoba.

Niedługo czyli kiedy?

Czy starczyło kasy na WSZYSTKIE tak mozolnie zaplanowane trasy z przetargu na następne lata dla podwykonawcy MPK? - To pytanie retoryczne, wiemy już o ograniczeniach.

G
Gość

Miasto może sobie planować. Wyjdzie jak zwykle a i tak nikt nie poniesie konsekwencji. Igrzysk i chleba!

s
szczerę
10 września, 23:06, Gość:

co komu po elektryku jak trzeba ładować a ładowanie prądem pozyskanym z węgla do tego jak przyjdzie włączyć ogrzewanie lub klimę to zasięg spada drastycznie no i jeszcze czas na ładowanie

nie prawda w miejscowości Kowary jest kopalnia uranu , pewnie zostało tam trochę ? ale taki uran trzeba wzbogacić , ale jeśli chodzi o Wrocław ubogacanie kulturalne wychodzi nam jak jasna cho.. dla tego mamy największy współczynnik turystów z Ukrainy i tu polecam Pracowników pewnej firmy kurierskiej odbiór przesyłki może cię ubawić na maxa

K
Kupą mości panowie

Angielska firma Bath Bus Company wypuściła na trasę autobusy jeżdżące na gazie z... ludzkich odchodów! dziś wczoraj Gdańsk , dziś warszawa ? a jutro Wrocław

S
Sutryk ma kota

A kiedy trolejbusy nowej generacji?

G
Gość

co komu po elektryku jak trzeba ładować a ładowanie prądem pozyskanym z węgla do tego jak przyjdzie włączyć ogrzewanie lub klimę to zasięg spada drastycznie no i jeszcze czas na ładowanie

r
rei

Nie lepiej kupić używek na ropę od Niemców, tanio się pozbywają...

Dobre toto i można lać nawet mazut...

w
wicia

Bardzo ładnie, bardzo ładnie, 50 nowych Merców już niedługo zostanie dostarczonych, a nad kolejnymi nowymi autobusami jak widzę już się pracuje. Bardzo ładnie, tak trzymać, to mi się podoba.

D
DoSkutku

Panie Prezesie . Panie Krzysztofie my wszystko rozumiemy oszczędności itd ale żeby nam automat z kawą i herbatą zlikwidować ..Wstyd ... To my dla pana oramy niekiedy po 10h 7 dni w tygodniu . Użeramy sie z tymi co poniektórymi baranami pasażerami a pan na nas oszczędza ??!!!! Wstyd panie Prezesie .. jestem rozczarowana ...

T
Tyle pieśni
10 września, 11:07, elektyk Lech W.:

Przyszłość napędu ekologicznego jest w Ogniwach Paliwowych wodorowych a nie w elektrycznych pojazdach zasilanymi akumulatorami.

Dwa podstawowe aspekty:

1. wyprodukowanie każdej z baterii - gdzie jest tutaj ekologia potrzebna tablica Mendelejew itd.

2. utylizacja takiej baterii ?? koszt energia do tego potrzebna itd.

No i jeszcze sprawa chyba najważniejsza a mianowicie wydolność naszych sieci elektro-energetycznych ?

Z elektrykami będzie jak z żarówkami tzw Świetlówkami były stare wolframowe póżniej niby ekologiczne enegrooszczędne z OPRAMI RTĘCI WEWNĄTRZ a skończyło się na LED-ach

10 września, 11:48, Maciu Pipciu:

1. Materiały są, baterie są produkowane.

2. Baterie samochodowe są dziś prawie w 100% odzyskiwane, to są cenne pierwiastki.

3. Wydolność sieci - w Norwegii, najbardziej zelektryfikowanym motoryzacyjnie kraju na świecie szacują, że przy 100% samochodów elektrycznych będą musieli wydać na sieć przesyłową ok. miliarda Euro. To niewiele w skali kraju i rozłożone na lata. Dziś ponad połowa nowych aut w Norwegii to elektryki i sieć wytrzymuje.

Ogniwa wodorowe - nieopłacalne. Wodór jest droższy w produkcji od benzyny i niełatwy do przechowania. Silników na wodór w ogóle nie ma, nie mają sensu technicznego ani ekonomicznego. Samochody na ogniwa wodorowe są tak naprawdę na prąd, mają silniki elektryczne jak te autobusy.

10 września, 12:18, elektryk LechW:

Doczytaj najpierw a później mędrkuj: ogniwo wodorowe produkuje prąd i zasila silniki elektryczne, Nie pisałem o silnikach wodorowych tylko o OGNIWACH PALIWOWYCH.

W Niemczej już pojawiają się stacje do tankowania wodoru ( cała operacja trwa 3 min - ładowanie baterii w elektryku min kilka godzin ) Toyota ma już w swojej ofercie takie modele, i spraw bardzo ważna zasięg takiego auta jest o wiele wiele większy niż zwykłego elektryka

10 września, 13:04, Maciu Pipciu:

Więc mówisz o samochodzie na PRĄD, takim samym jak te autobusy. Różni się tylko metoda dostarczania energii elektrycznej. Bateria elektryczna jest rozwiązaniem prostszym i tańszym, dlatego wygra.

Zasięg wodorowej Toyoty Mirai to jakieś 500-600 km, taki sam jak Tesli Model 3, która teraz ładuje się na szybkiej ładowarce do pełna nie w kilka godzin, tylko w pół godziny (4min/100km zasięgu) i jeśli masz garaż z gniazdkiem, zawsze rano jest załadowana do pełna i na co dzień nie musisz jej w ogóle ładować na stacji, tylko gdy jedziesz gdzieś dalej niż 500 km.

10 września, 13:36, N.Tesla:

Człowieku ile trwają te zajęcia z informatyki? Bo jesteś online, nie masz pojęcia o paliwie wodorowy a o napędzie elektrycznym tylko z GW, już nawet nie chce mi się z tobą gadać jeśli chodzi o zasięg tesli, tylko poczytaj ile aut elektrycznych spłonęło i jak to się ma do aut spalinowych i do konia?.

10 września, 15:43, Maciu Pipciu:

Zapomniałeś dodać, że wodór musi być schłodzony i skroplony, bo gdy się ogrzeje, ulatnia się przez ścianki zbiornika. Jeśli zostawisz samochód na tydzień na parkingu, wodoru już nie będzie. A silników na wodór się nie robi, bo nie są w cale czyste, jak uważają ignoranci, tylko uwalniają do atmosfery toksyczny tlenek azotu.

Firma z Japonii, auto na wodę genepax

Kiyoshi hirasawa, gość sprzedał patent i firmę, gangowi firm paliwowych, za sporą kasę, a już Ci tak wykonbinuja żeby Ci się jazda autem trochę taniej opłaciła, niż autem spalinowym, i błagam nie próbuj wyjeżdżać ekologicznie do lasu.

N
N.Tesla
10 września, 11:07, elektyk Lech W.:

Przyszłość napędu ekologicznego jest w Ogniwach Paliwowych wodorowych a nie w elektrycznych pojazdach zasilanymi akumulatorami.

Dwa podstawowe aspekty:

1. wyprodukowanie każdej z baterii - gdzie jest tutaj ekologia potrzebna tablica Mendelejew itd.

2. utylizacja takiej baterii ?? koszt energia do tego potrzebna itd.

No i jeszcze sprawa chyba najważniejsza a mianowicie wydolność naszych sieci elektro-energetycznych ?

Z elektrykami będzie jak z żarówkami tzw Świetlówkami były stare wolframowe póżniej niby ekologiczne enegrooszczędne z OPRAMI RTĘCI WEWNĄTRZ a skończyło się na LED-ach

10 września, 11:48, Maciu Pipciu:

1. Materiały są, baterie są produkowane.

2. Baterie samochodowe są dziś prawie w 100% odzyskiwane, to są cenne pierwiastki.

3. Wydolność sieci - w Norwegii, najbardziej zelektryfikowanym motoryzacyjnie kraju na świecie szacują, że przy 100% samochodów elektrycznych będą musieli wydać na sieć przesyłową ok. miliarda Euro. To niewiele w skali kraju i rozłożone na lata. Dziś ponad połowa nowych aut w Norwegii to elektryki i sieć wytrzymuje.

Ogniwa wodorowe - nieopłacalne. Wodór jest droższy w produkcji od benzyny i niełatwy do przechowania. Silników na wodór w ogóle nie ma, nie mają sensu technicznego ani ekonomicznego. Samochody na ogniwa wodorowe są tak naprawdę na prąd, mają silniki elektryczne jak te autobusy.

10 września, 12:18, elektryk LechW:

Doczytaj najpierw a później mędrkuj: ogniwo wodorowe produkuje prąd i zasila silniki elektryczne, Nie pisałem o silnikach wodorowych tylko o OGNIWACH PALIWOWYCH.

W Niemczej już pojawiają się stacje do tankowania wodoru ( cała operacja trwa 3 min - ładowanie baterii w elektryku min kilka godzin ) Toyota ma już w swojej ofercie takie modele, i spraw bardzo ważna zasięg takiego auta jest o wiele wiele większy niż zwykłego elektryka

10 września, 13:04, Maciu Pipciu:

Więc mówisz o samochodzie na PRĄD, takim samym jak te autobusy. Różni się tylko metoda dostarczania energii elektrycznej. Bateria elektryczna jest rozwiązaniem prostszym i tańszym, dlatego wygra.

Zasięg wodorowej Toyoty Mirai to jakieś 500-600 km, taki sam jak Tesli Model 3, która teraz ładuje się na szybkiej ładowarce do pełna nie w kilka godzin, tylko w pół godziny (4min/100km zasięgu) i jeśli masz garaż z gniazdkiem, zawsze rano jest załadowana do pełna i na co dzień nie musisz jej w ogóle ładować na stacji, tylko gdy jedziesz gdzieś dalej niż 500 km.

10 września, 13:36, N.Tesla:

Człowieku ile trwają te zajęcia z informatyki? Bo jesteś online, nie masz pojęcia o paliwie wodorowy a o napędzie elektrycznym tylko z GW, już nawet nie chce mi się z tobą gadać jeśli chodzi o zasięg tesli, tylko poczytaj ile aut elektrycznych spłonęło i jak to się ma do aut spalinowych i do konia?.

10 września, 15:43, Maciu Pipciu:

Zapomniałeś dodać, że wodór musi być schłodzony i skroplony, bo gdy się ogrzeje, ulatnia się przez ścianki zbiornika. Jeśli zostawisz samochód na tydzień na parkingu, wodoru już nie będzie. A silników na wodór się nie robi, bo nie są w cale czyste, jak uważają ignoranci, tylko uwalniają do atmosfery toksyczny tlenek azotu.

No dobra prymus, napęd wodorowy dla ciebie to s-f tak jak rozkład H2O na H2

To z innej beczki, elektrownie?

Bo żeby taki samochód zasilić a tu dzielimy na

Węglowe ale powiesz ze to nie ekologiczne

Atomowe fakt pewnie w kowarach zostało go od cholery, tylko jak taki uran wzbogacić no ale po co w Czarnobylu był nie wzbogacony

Energia wiatrowa, super ale nie wiesz ze tak bogaty kraj ma kłopoty z linią przesyłową, a druga sprawa, niech Ci zabraknie Energi gdzieś zdała od stacji, pikuś paliwo, ale nie każdy ma agregat żeby Ci takie autko podarować chyba że zadzwonisz po straż

H
Henryk T

Volvo NIE!!!! Bo tam pracuje chrabąszcz a to farmazon

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3