Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miasto organizuje kompleksowe badania ruchu we Wrocławiu

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
arch. UM we Wrocławiu
W kwietniu rozpoczną się kompleksowe badania ruchu we Wrocławiu. Będą one polegały na przepytywaniu mieszkańców oraz pomiarach: liczby pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz pasażerów komunikacji zbiorowej. Dzięki temu pod koniec roku dowiemy się ilu kierowców i z jakich kierunków wjeżdża do stolicy Dolnego Śląska, w jakich godzinach na konkretnych ulicach znajduje się najwięcej aut oraz którędy przemieszczają się rowerzyści i ilu jest pasażerów komunikacji publicznej.

Ostatnie kompleksowe badania ruchu przeprowadzono we Wrocławiu siedem lat temu, w 2011 roku.

- Sytuacja komunikacyjna w mieście bardzo się przez ostatnie lata zmieniła – powstała Autostradowa Obwodnica Wrocławia, oddano kolejne odcinki tras tramwajowych i Obwodnicy Śródmiejskiej. Stąd czas na kolejne badania. – mówi Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności Departamentu Zrównoważonego Rozwoju Urzędu Miejskiego Wrocławia. Pani dyrektor dodaje, że dzięki poprzednim badaniom możliwe było stworzenie systemu, dzięki któremu można przewidzieć np. komunikacyjne konsekwencje danej inwestycji.

Kompleksowe badania ruchu wykona konsorcjum firm NBC Consulting Sp. z o.o. i LPW Sp. z o.o. z Katowic. Miasto wyda na ten cek 2,7 mln zł. Badania rozpoczną się już w kwietniu, a wyniki powinniśmy poznać do końca roku.

Macie w planie zakup używanego auta? Wahacie się czy na pewno celujecie w dobry model? Podpowiadamy Wam jakich modeli na pewno nie warto kupować, albo co najmniej mocno się nad tym zastanowić. Pomocny będzie w tym raport niemieckiej firmy Dekra, która zajmuje się certyfikacją i bezpieczeństwem również w branży samochodowej. Niemiecki raport powstaje w oparciu o wyniki badań technicznych w tym kraju. Dla Polaków sprowadzających najczęściej auta z Niemiec to cenne źródło informacji. Ale jest to także kopalnia wiedzy dla kupujących używane samochody w Polsce. Prezentujemy szczegółowe wyniki z podziałem na marki aut o przebiegu od 100 do 150 tys. kilometrów. Pokazujemy najgorsze auta w poszczególnych klasach: miejskiej, samochodów kompaktowych, klasy średniej oraz SUV-ów. Zobacz czy przypadkiem nie planujesz zakupu tych modeli. Przejdź do kolejnych slajdów w galerii, by zobaczyć następne auta. Użyj strzałek na klawiaturze albo strzałek przy zdjęciach

Tych aut nie kupujcie! Albo już szukajcie mechanika [RAPORT]

Kompleksowe badania ruchu we Wrocławiu będą polegały głównie na ankietowaniu mieszkańców i pomiarów: liczby pojazdów, pieszych i rowerzystów oraz pasażerów komunikacji zbiorowej. O tym, jak kierowcy się przemieszczają, dowiemy się m.in. dzięki analizie sygnałów GPS. Co ważne badanie będzie prowadzone nie tylko we Wrocławiu, ale także w podwrocławskich gminach. W sumie wykonawca ma zamiar przebadać aż 19 gmin.

Kompleksowe Badania Ruchu są dla nas niezwykle ważne, tym bardziej, że robimy je dla Wrocławia i okolic. Posłużą nam one do pozyskania informacji o tym, jakie zachowania komunikacyjne prezentują wrocławianie i nasi sąsiedzi z gmin ościennych – podkreśla Katarzyna Szymczak-Pomianowska, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju we wrocławskim magistracie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska