Miasto obiecuje: teraz łatwiej zgłosicie interwencje. Pomoże w tym Microsoft. Jak w Nowym Jorku

Marcin Walków
Microsoft
Ma być szybciej, wygodniej i taniej. Nowe oprogramowanie we wrocławskim magistracie ma usprawnić załatwianie spraw zgłaszanych telefonicznie lub mejlowo przez mieszkańców, m.in. drobnych interwencji. Miasto wdraża system opracowany przez Microsoft. Korzysta z niego już Nowy Jork i Londyn.

System będzie działał w telecentrum magistratu, gdzie pod numer 71 777 77 77 możemy dzwonić z dowolną sprawą związaną z działalnością urzędu.

Teraz ma być jeszcze lepiej, bo we Wrocławiu wdrożono system "City Next", oparty na rozwiązaniach Microsoftu, stosowanych już w Nowym Jorku, Londynie czy Singapurze. Ma usprawnić pracę konsultantów call center, ale i przyspieszyć załatwianie spraw mieszkańców, zgłaszanych za pomocą telefonu, mejla czy na czacie.

- System pozwoli dokładnie zarejestrować sprawę w bazie i ją śledzić: od przyjęcia zgłoszenia do jej załatwienia - tłumaczy Dariusz Jędryczek, dyrektor Centrum Usług Informatycznych w Urzędzie Miejskim Wrocławia. Każde zgłoszenie otrzyma własny numer i trafi do bazy. Konsultant będzie mógł w czasie rozmowy sprawdzić, czy mieszkaniec dzwoni z problemem, o którym powiadomiono już wcześniej. Zobaczy też wcześniejsze zgłoszenia mieszkańca, będzie mógł na mapie zaznaczyć miejsce, którego sprawa dotyczy.

- Oprogramowanie pomoże też w pewnym sensie przypilnować zgłoszeń, np. zbliżających się terminów na odpowiedź, informacji o tym, czy sprawa już została załatwiona, albo jak długo już czeka - dodaje Jędryczek.

- Mam nadzieję, że teraz wygodniej będzie mieszkańcom zgłaszać sprawy interwencyjne. Od połamanej ławki w parku, przez pękniętą rurę, po zepsute oświetlenie - mówi Jędryczek. Gdy tego typu zgłoszeń będzie więcej, powstanie baza, z której system opracuje statystyki. - Jeśli zarejestrujemy dużo aktów wandalizmu w jednym rejonie, będzie to informacja dla włodarzy, by w tamte okolice skierować więcej patroli straży miejskiej. Podobnie, jeśli rury będą pękać w jednej okolicy, wskaże to, gdzie warto rozważyć większą modernizację - wymienia Dariusz Jędryczek.

CZYTAJ WIĘCEJ NA 2. STRONIE
Kolejnym krokiem będzie połączenie tego oprogramowania z jednostkami takimi jak np. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta czy Zarząd Zieleni Miejskiej. - Wtedy, gdy mieszkaniec zadzwoni z np. z informacją o dziurze w drodze, zgłoszenie od razu zostanie przesłane do ZDiUM. Będziemy widzieli, na jakim jest etapie, ile czasu będzie potrzebne na wyjaśnienie lub interwencję - dodaje dyrektor.

Wrocław to pierwsze miasto w Polsce, które wdraża u siebie to oprogramowanie. Wraz z trzyletnim serwisem i zakupem nowych serwerów kosztowało dotychczas około 800 tys. zł. - To mniej więcej złotówka na mieszkańca Wrocławia - oblicza Dariusz Jędryczek.

Wrocław ma również zaoszczędzić na nowym oprogramowaniu tak, jak stało się to w Londynie. Według danych Microsoft, liczba zduplikowanych zgłoszeń zmalała 100 razy, a czas oczekiwania mieszkańców na odpowiedź skrócił się dziesięciokrotnie. Spadł koszt obsługi mieszkańców z 16-18 funtów za osobę w urzędzie do 1,6 i 0,6 funta w przypadku zgłaszania spraw przez telefon i mejla. Dzięki temu w 2011 roku Londyn zaoszczędził 11 mln funtów.

Wideo

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

@t
I tu się mylisz ja miałem tego pecha że musiałem skorzystać z tego numeru połączyłem się z operatorem po 20 s. a od zgłoszenia do przyjazdu JRG minęło 4 min.
...
Czyli będzie tak:
Jak zgłosimy raz to będzie kropeczka że coś tam ktoś zgłaszał. Jak więcej niż 3x to znaczy że może trzeba by się i tym zająć bo będzie w gazecie artykuł.

Czyli to jest szukanie uzasadnienia do tych 30 milionów na informatyzację urzędu miasta? Że niby będzie teraz już super ? Czyli ci śpiący po po parkach żule w centrum miasta, płot w parku który zasłania atrakcję turystyczną -najpiękniejszy widok w mieście to już tego nie zauważycie.

Teraz trzeba będzie zatrudnić kilka osób, przeszkolić z obsługi co by odpowiadały na e-zgłoszenia.

I w ten oto sposób za biurka już nikt nie będzie musiał się ruszać. Powodzenie w urzędzie życzę wielu udanych interwencji.
t
t
A na 112 dodzwonisz się po 15 minutach lub wcale ...
C
Cynik
Jak my to przeżyjemy?
w
wrc
dlaczego przez tyle lat takiego sytemu nie było w UM. Przecież CRM to standard od wielu lat. Zamiast wyrzucać miliardy na zabawki, należało najpierw zająć się ważnymi sprawami. Teraz takie działania już nie uratują Dutkiewicza przed zsyłką do Mikstatu.
c
ciekawski
było nie kupować tych serwerów? To rozwiązanie ma też wersję chmurową
p
pazdzioch
Karwasz kawfka barabasz psnie pazdziochu
l
lucus
.... będzie startował i pracował jak system sterowania ruchem to już się boję !!!!!!!
a
ale to już było....
"Mam nadzieję, że teraz wygodniej będzie mieszkańcom...".....A ja mam wiedzę-nie będzie wygodniej!! Nie tu
w
wrofun
Wielka Brytania wybiera Wolne Oprogramowanie, Podobnie jak zrobili to Niemcy np w Monachium, tym samym jeśli nawet robili by pełne przekrętów i niejasności nikomu nie potrzebne wdrożenia (a nie sądzę by tym się kierowali), pozostała by kasa z kieszeni obywateli zaoszczędzona choćby na licencjach. No ale my będziemy lepsi .... Panowie ale next city .... to produkt ... klasu wdrożony, nie sprawdził się, następne miasto ... do tego Microsoft .... az szkoda komentować :/
g
gość
plissss nie możemy się doczekać realizacji kolejnego pomysłu z psychiatryka
v
vb
e-mail został kilka lat temu skreślony z listy oficjalnych kontaktów z urzędami. Pozostaje papier lub wizyta osobista. Natomiast e-mail może zgodnie z prawem trafić do śmieci, zwłaszcza jeśli dotyczy sprawy niewygodnej dla urzędu. Tak więc to jest tylko PR i jakaś zasłona dymna, bo każdy pieniądz na to wydany jest tak jak cały ITS defraudacją. W obecnej sytuacji urzędom należałoby zlikwidować e-maile i telefony, których nikt nie odbiera w zasadzie też.
P
Pesymizm
Komu zależy na mieszkańcu miasta skoro cały szczebel urzędniczy jest na pensji z naszych podatków? To wręcz skłania do traktowania nas protekcjonalnie.
w
www
Najlepsze oprogramowanie nie pomoże jeśli urzędnicy będą tkwili mentalnie w poprzedniej epoce gdy mieszkańcy nie byli dla nich klientami ale petentami. Samo oprogramowanie nie sprawi, że pojawią się kosze na segregowane śmieci gdzie miały być pół roku temu, oprogramowanie nie zmieni zadań straży miejskiej z zakładania blokad na kołach na pilnowanie porządku i bezpieczeństwa w miejscach gdzie rządzą chuligani, nie opracuje też nowych tras linii komunikacji miejskiej jeśli to ciągle urzędnik będzie lepiej wiedział gdzie i jak często mieszkańcy potrzebują autobusu.
w
ww
ilu urzedasow z tej okazji bedzie zwolnionych ?
Dodaj ogłoszenie