Miasto nie daje za wygraną. Kolejne podejście do budowy przystanków i ścieżek rowerowych na Jedności Narodowej i Poniatowskiego

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Ulica Jedności Narodowej we Wrocławiu.
Ulica Jedności Narodowej we Wrocławiu. Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły trzeci już konkurs, który ma wyłonić wykonawcę przebudowy przystanków i chodników, a także budowę ścieżek rowerowych.

Tym razem do 13 lipca, firmy mają czas na składanie ofert w trzecim już przetargu na wykonanie między innymi przystanków wiedeńskich, przejść dla pieszych i remont chodników na ulicach Jedności Narodowej i Poniatowskiego. W poprzednich dwóch, zgłaszające się firmy proponowały ceny dwukrotnie wyższe, od zaplanowanego przez miasto budżetu inwestycji.

„Poprawa bezpieczeństwa użytkowników ulicy Jedności Narodowej i Poniatowskiego poprzez budowę elementów poprawiających dostępność do komunikacji zbiorowej oraz bezpieczeństwo i komfort poruszania się pieszych i rowerzystów” - to tytuł konkursu ogłoszonego w tym tygodniu przez Wrocławskie Inwestycje. Jej budżet, miasto zaplanowało na poziomie 825 tys. złotych.
W poprzednich dwóch konkursach kwoty zaproponowane przez firmy, które w nich startowały, wahały się wokół 2 mln złotych.

Co ma się zmienić na Jedności Narodowej i na Poniatowskiego?

Chodzi przede wszystkim o budowę przystanków "wiedeńskich" wraz z przebudową nawierzchni chodnika przy skwerze Pionierów Wrocławskich, budowę drogi dla rowerów łączącej rejon Browarów Mieszczańskich z placem Bema i budowę nowych przystanków autobusowych przy skrzyżowaniu ulic Rychtalskiej i Jedności Narodowej. Poza tym zaplanowano odbudowę i odtworzenie nawierzchni chodników, budowę studzienek ściekowych, a także przebudowę sygnalizacji świetlnej i wykonanie prac związanych z sadzeniem drzew i krzewów.

Opisany fragment ulicy stanowi wyrwę w systemie ścieżek rowerowych w tej części Wrocławia. Gdy inwestycję uda się w końcu zrealizować, rowerzyści będą mogli pokonywać wyodrębnioną trasa odcinek od Rychtalskiej do pacu Bema.

Przypomnijmy, że tuż obok – także na Jedności Narodowej - deweloper budujący osiedle Browary Mieszczańskie, zobowiązał się do przebudowania w tym roku, jezdni, chodników i utworzenia ścieżki rowerowej między mostami Warszawskimi i skrzyżowaniem z ulicą Damrota.

Mniej wina w Europie

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Chodniki i nawierzchnię ulic to trzeba odtwarzać od skweru do końca Jedności Narodowej, na Prusa, okolicznych ulicach jak np. Słowiańska a nie bawić się w ścieżki rowerowe czy cesarsko królewskie przystanki dla tramwajów, które i tak nie będą miały po czym jeździć.

G
Gość
25 czerwca, 20:01, Gość:

Kiedy z miasta Stolicy Kultury znikną - będzie zakaz jazdy motocyklami z głośnymi rurami wydechowymi? Ich ryk przekracza 96dB

W zależności od rodzaju silnika jaki pracuje pod maską samochodu inne są dopuszczalne normy emisji hałasu. Maksymalny jego natężenie nie może być większe niż:

- 93 dB w przypadku samochodu z silnikiem zapłonem iskrowym (jednostki benzynowe)

- 96 dB w przypadku samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym (jednostki wysokoprężne)

- 94 dB w przypadku motocykla z silnikiem o pojemności silnika mniejszej niż 125 cm3

- 96dB w przypadku motocykla z silnikiem o pojemności silnika większej niż 125 cm3.

https://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/mandaty-i-punkty-karne/312899,Masz-glosny-wydech-Zobacz-co-Ci-grozi.html

Zakaz używania pojazdu w sposób powodujący uciążliwości związane z nadmierną emisją spalin do środowiska lub nadmiernym hałasem (KD Art.60.ust.2 pkt. 2). Wiele osób korzysta z tanich tłumików dostępnych w internecie, których cena jest niejednokrotnie niższa niż mandatu, który może zostać na nich nałożony. Warto zwrócić uwagę na markę wydechu oraz na to czy spełnia on obowiązujące w Polsce normy hałasu.

G
Gość

Kiedy z miasta Stolicy Kultury znikną - będzie zakaz jazdy motocyklami z głośnymi rurami wydechowymi? Ich ryk przekracza 96dB

W zależności od rodzaju silnika jaki pracuje pod maską samochodu inne są dopuszczalne normy emisji hałasu. Maksymalny jego natężenie nie może być większe niż:

- 93 dB w przypadku samochodu z silnikiem zapłonem iskrowym (jednostki benzynowe)

- 96 dB w przypadku samochodu z silnikiem o zapłonie samoczynnym (jednostki wysokoprężne)

- 94 dB w przypadku motocykla z silnikiem o pojemności silnika mniejszej niż 125 cm3

- 96dB w przypadku motocykla z silnikiem o pojemności silnika większej niż 125 cm3.

https://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/mandaty-i-punkty-karne/312899,Masz-glosny-wydech-Zobacz-co-Ci-grozi.html

Dodaj ogłoszenie