Miasto apeluje: Przychodźcie na przystanki wcześniej

MAT, N
Część linii tramwajowych może przyjeżdżać na przystanki w całym mieście przed czasem - ostrzegają urzędnicy. Powód? Na odcinku od Gaju do ulicy Zielińskiego od poniedziałku trwają testy tzw. inteligentnego systemu transportu (ITS).

Program ma sprawić, że tramwaje (zwłaszcza linia 32 Plus) na tej trasie przyśpieszą. Dlatego teoretycznie obowiązujące rozkłady jazdy mogą być po prostu nieaktualne.

- Prosimy pasażerów o to, by przychodzili na przystanek kilka minut wcześniej - apeluje Paweł Czuma, rzecznik prasowy urzędu miejskiego. Czuma tłumaczy, że nie da się inaczej wprowadzić ITS-u. Trudno przecież na czas wprowadzenia systemu np. zamknąć linię. Można za to zmienić rozkład jazdy, tak, aby był aktualny. - Ale teraz jest na to za wcześnie - ripostuje Czuma. - Musimy z tym jeszcze poczekać, żeby zmienić rozkład raz, a dobrze.

Kiedy to się stanie? Tego nie wiadomo. Najprawdopodobniej dopiero w grudniu.

ITS ma sprawić, że tramwaje (przede wszystkim Tramwaj Plus) będą swobodnie przejeżdżać przez skrzyżowania. Zamysł jest taki, że gdy Plus będzie zbliżał się do krzyżówki, zapali się dla niego zielone światło. Cały system ma zostać wprowadzony na wiosnę przyszłego roku.

Wideo

Komentarze 46

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
K.Z.
- na środku przejścia dla pieszych stoi SŁUP (sic!) - Bareja by się uśmiał.
- pasażerowie muszą kluczyć jak w labiryncie bo na środku chodników stoją zawalidrogi gigantyczne ławki i trawniki.
- perony są za wąskie
- peron autobusowy zastawiony gablotami reklamowymi przez co nie mogą się minąć nawet 2 osoby
- przejścia dla pieszych za wąskie
- brak przejścia dla pieszych przez Ślężną od peronu autobusowego
m
mirona
worki z ziemniakami wymagają finezji w kierowaniu pojazdem a tej niestety kierowcom brakuje
p
pasazer
Niekoniecznie dynamicznej
a
anty-Dudu
...DNI PIESZEGO PASAŻERA... Rzeczywistość we Wrocku osiągnęła "bareizm"...
x
x_X_x
Nie wiedzieć czemu odkąd Smyk został prezesem MPK (z namaszczenia Dudusia zresztą) to komunikacja zbiorowa stacza się coraz bardziej na dno. Chyba że ktoś ma w tym interes...
e
em
Wcześniej też jeździły jak chciały! Nikt nie liczy się z pasażerami a kierowcy traktują ich jakby wieźli .. worki z ziemniakami :/
w
w
CZUMA IDŹ DO HOLLYWOOD TAM BIORĄ SAME TALENTY
W
Wrockanin
Święto Spóźnionego Pasażera Który Zaufał Rozkładom
w
wro
No dobra, też widziałem takie rozwiązanie na zachodzie, dokładnie w Toronto w Kanadzie, ale tam autobusy kursują w szczycie co 5 minut i można tą informację podać zamiast rozkładu jazdy. A we Wrocławiu nie podamy przecież, jak to jest w przypadku niektórych linii, że KURSUJE CO 60 MINUT!
g
giza
Po pierwsze w Londynie autobusy kursują zazwyczaj co 5-10 minut,a nie jak we wro co 15-30 min.
Po drugie w Londynie kierowcy sprawdzają bilet każdego pasażera przed wejściem do autobusu i wsiadanie odbywa się tylko przednimi drzwiami.
Więc określenie dokładnego czasu przejazdu w tym przypadku nie jest możliwe.
We Wrocławiu, żaden z tych dwóch przypadków nie ma miejsca.
m
mw
Szkoda go w tym urzędzie. Powinien być jakimś mega-wymiataczem PR. Nie wiem - może w ONZ. Ale kto wie - może wespnie się na szczyt, razem ze swoim szefem.
s
sdzgfre
/bt
O
Obserwator
Tramwaje są dla ludzi, ich dowódcy powinni to wiedzieć.
Artykuł by był śmieszny gdyby dotyczył tramwajów w egzotycznym kraju.
m
mlodywroclaw.pl
W wielu miastach - zwłaszcza największych aglomeracjach - tak właśnie wyglądają rozkłady jazdy. Dla przykładu - w Londynie. Przy dużych korkach po prostu nie da się określić dokładnych czasów, zatem podaje się częstotliwość w danym przedziale godzinowym.

Inna sprawa, że to rozwiązanie archaiczne. Najlepszym i wcale nie niewyobrażalnie drogim jest śledzenie pozycji GPS pojazdów i wrzucenie tego do internetu. Wtedy powstanie aplikacji na smartfony, które poinformują o wszystkim użytkowników jest tylko kwestią czasu (i to krótkiego).
t
tom
Śmieszny jesteś. A może napisać, że "autobus/tramwaj kursuje jak chce"?
Widać, że nie korzystasz z komunikacji miejskiej bo byś tak nie pisał.
Dodaj ogłoszenie