Miał być superprzystanek, a na razie jest klapa (ZOBACZ)

Przemysław Wronecki, Jerzy Wójcik, N
Udostępnij:
Od soboty przy ul. Piłsudskiego (przy skrzyżowaniu z ul. Świdnicką, kierunek do placu Legionów) działa superprzystanek. Tak przynajmniej zapowiadali urzędnicy. Peron, który miał pomieścić dwa tramwaje jednocześnie powinien - zdaniem magistratu - rozładować korki tramwajowe w tym miejscu. Nie tylko nie rozładował, ale spowodował, że motorniczy boją się tamtędy jeździć, bo jak sami przyznają, nie chcą ryzykować zdrowia i życia pasażerów.

Przy Piłsudskiego problem polega na tym, że cykle świetlne dla tramwajów są bardzo krótkie, a przy peronie mógł się do tej pory zmieścić jeden tramwaj. Reszta wozów MPK stała, czekając w kolejce - w tym z założenia szybsze - Tramwaje Plus.

Urzędnicy postanowili to zmienić wydłużając obecny peron i tworząc dodatkowe przejście dla pieszych przy Piłsudskiego. Podobne rozwiązanie (zwane przystankiem wiedeńskim) sprawdziło się na ul. Glinianej. Jednak na Piłsudskiego, gdzie ruch aut jest znacznie większy, nie dobudowano pieszym dodatkowego peronu - jedynie wymalowano go na części jezdni.

Już pierwszego dnia działania tego "wynalazku" okazało się, że rozwiązanie jest niebezpieczne dla pasażerów. Muszą oni czekać na tramwaj na chodniku (słupek z rozkładem znajduje się tuż przy budynku), a w momencie, gdy wóz MPK podjeżdża, mają wejść na ulicę i dojść do torowiska. Tyle teorii.

W praktyce większość motorniczych nie zdecydowała się wczoraj podjeżdżać na przystanek "na drugiego". Jeden z nich powiedział nam, że nie będzie narażał życia pasażerów i korzystał z takiej prowizorki. Poza tym pracownicy MPK twierdzili, że nie zmieniono cykli świetlnych, tak by pasowały do nowej organizacji przystanku (dwa tramwaje nie zdążą przejechać przez skrzyżowanie i mogą je zablokować). Próbowaliśmy dowiedzieć się dziś w MPK, czy firma będzie interweniowała w urzędzie i informowała o niedociągnięciach. Jednak bezskutecznie.

Pasażerowie komunikacji miejskiej i kierowcy powinni w tym miejscu bardzo uważać, bo o wypadek nietrudno. W poniedziałek urzędnicy powinni natychmiast zabrać się do analizy tego, co zaproponowano podróżnym na Piłsudskiego i wyciągnąć wnioski.

Przypomnijmy również, że przystanek przy Piłsudskiego, ale w stronę dworca PKP ma wybudowany podwójny peron. Również nieszczęśliwy przystanek w stronę placu Legionów przebudowywano w zeszłym roku, ale tylko podniesiono peron o kilka centymetrów. Dlaczego wtedy nie potraktowano sprawy kompleksowo, skoro było wiadomo, że tędy ma jeździć Tramwaj Plus? Pytaliśmy o to urzędników jeszcze przed sobotnimi zmianami, jednak kompletnie nie potrafili nam odpowiedzieć.

KILKA DNI TEMU PISALIŚMY, ŻE NA PRZYSTANKU BĘDZIE NIEBEZPIECZNIE

Wideo

Komentarze 82

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
robik
To nie jest przystanek wiedenski tylko jakiś miks przemyślen urzędników!!! Przyjrzyj się człowieku jak wyglada przysanek wiedeński choćby na galeriach internetowych lub poczytaj o warunkach jego zabudowy. Przejedź się choćby na Glinianą. NIE WOLNO budować jakichkolwiek przystanków (także autobusowych) na lewym łuku(motorniczy nie widzi drzwi w drugim wagonie, lub za przegubem tramwaju w przypadku tramwajów przegubowych), nie buduje się przystanków podwójnych w strefie zadziałania zwrotnicy dla poprzedzajacego składu, bo istnieje możliwość wykolejenia tramwaju poprzedzajacego przejeżdżającego przez zwrotnicę. To sa podstawowe warunki bezpieczeństwa ruchu. Nie pisz o zakompleksionych motorniczych, tylko trochę się doucz.
b
breslauer55
Tak mawiała dyrekcja II LO o takich zachowaniach
B
Barti
Porażające jest to że ktoś za taki idiotyzm pewnie jeszcze wziął premię z tytułu racjonalizatorstwo lub coś w tym rodzaju .
m
mark
Żaden motorniczy nie dostanie po premii. Drugi przystanek jest akurat w takim miejscu gdzie jest strefa przekładania zwrotnicy w kierunku Renoma. Motorniczy nie ma prawa wjechać w tą strefe dopuki tramwaj stojący na przystanku nie odjedzie i zniknie X oznaczający zablokowanie zwrotnicy. Od soboty jest to zgłaszane (przestawienie strefy bliżej wysepki)ale nikt nie reaguje.
G
Gość
Szanowny Europejczyku, widzę że się znasz na "wiedeńskich", ale chyba sernikach a nie przystankach. Wpierw poczytaj coś na ten temat zanim weźmiesz się do komentowania.
W
W-w
kilku motorniczych i motorniczek dostanie po premii i będą stawać tak jak im się poleci
a
aapp
I będzie jak w powiedzeniu-dotyczy mądrych, którzy wymyślili przedłuzone przystanki " każdy głupek trafia w słupek", a że głupków w naszym UM nie brakuje i każdy z nich musi mieć wymyślony przez siebie słupek, to słupków tramwajowych nam przybędzie i to dużo
a
aviator
Zwracanie uwagi na tramwaj i wsiadających ludzi nie jest wcale trudną sytuacją.
r
radeberger
Mieszkam obok miasta, w którym przystanki w mieście są na betonowych platformach pomiędzy pasami jezdni dla aut, aby osoby na wózkach mogły się dostać do tramwaju.
g
g
Tak. wielokrotnie
g
gnago
To śnisz ja jawie albo kłamiesz
g
gnago
głupiego pytać daremny trud
V
Valbes
Końcówka 32 plus na Gaju to beznadzieja dla pacjentów szpitala i studentów. Wygląda że linię tramwajową juz nie chcieli wydłuzyć blizj szpitala.A moze przyszły prezydent Wrocławia to załatwi?
M
M.
że urzędasy dodadzą ten cudowny przystanek do swoich osiągnięć. Jest stadion, doszedł przystanek i nagroda się należy. A, że będzie kilka wypadków z potrąconymi pasażerami, to będzie możliwość do stwierdzenia, że pogotowie ratunkowe działa sprawnie. I za to następna nagroda. Urzędnicy w magistracie krzywdy sami sobie nie zrobią. A jacy są tam specjaliści, to widać po ich wynalazku w postaci przystanku.
m
motorniczy
potrzebnego na zmianę kabiny z A na kabinę B na końcówce...
Dodaj ogłoszenie