Metro we Wrocławiu? Mieszkańcy mocno podzieleni, "prezydent oderwany od rzeczywistości"

Redakcja
Warszawa z poślizgiem otworzyła drugą linię metra. Wrocław chce mieć ich... siedem brak
57 procent internautów głosujących w sondzie portalu GazetaWroclawska.pl opowiedziało się za tym, by do 2025 roku we Wrocławiu zostało wybudowane metro, 34 procent jest przeciwnych. W naszym głosowaniu wzięło udział ponad 5 tysięcy osób. Jeśli podobny wynik przyniesie planowane na wrzesień miejskie referendum, klamka zapadnie: miasto rozpocznie starania o tę inwestycję. Ma ona pochłonąć kilkadziesiąt miliardów złotych.

Budowa metra ma wielu zwolenników wśród głosujących w sondzie (choć głosowanie wciąż trwa). Ale już internauci publikujący komentarze na naszym forum oraz na Facebooku na pomyśle Rafała Dutkiewicza nie zostawiają suchej nitki.

- Metro metrem, ale gdzie jest Tramwaj Plus - pyta Paweł Krauza-Słoik. - Propaganda sukcesu byle otumanić ludzi. Metro to ostatni problem wrocławskiej komunikacji - pisze Marcin Pudełko. - Mamy we Wrocławiu tyle torów. Można dobudować kilka odcinków i zrobić kolej miejską. Taniej i szybciej. Metro to za droga inwestycja. Przecież tramwaj 10 jedzie do centrum 40 minut a pociąg z leśnicy 15 minut - zauważa Wojciech Mikus. - Haha, a podwórka w centrum miasta z błotem, kotami i szczurami - Piotr Adenauer.b zwraca się wprost do Rafała Dutkiewicza: - Bardzo mi Pana żal. Odejdzie Pan w niesławie jako prezydent, który był oderwany od rzeczywistości. Niech pan opuści swoje biuro i wybierze się na wycieczkę po Wrocławiu. Niech Pan porozmawia z ludźmi, których Pan napotka. Dowie się Pan, że ludzie nie potrzebują metra tylko wyremontowanych ulic, nowego wiaduktu na ul. Chociebuskiej. Ludzie potrzebują dojechać ul. Spiską do Szpitala Wojskowego. Ulica Spiska została zablokowana podczas remontu ul. Weigla. Każdy z mieszkańców Wrocławia bez problemu powiększy tę listę.

Referendum 6 września
Referendum w sprawie budowy metra we Wrocławiu chce przeprowadzić prezydent Rafał Dutkiewicz. Sam jest zwolennikiem budowy, ale ostateczną decyzję mają podjąć mieszkańcy. Aby wynik referendum był dla władz miasta wiążący, w głosowaniu musi wziąć udział przynajmniej połowa wyborców ze stolicy Dolnego Śląska.

Skąd pomysł budowy metra? - Zgodnie z informacjami płynącymi z Ministerstwa Infrastruktury, pierwsza nitka metra w drugim polskim mieście po Warszawie, ma powstać do 2025 roku - tłumaczy prezydent.

Czytaj więcej o planach budowy metra we Wrocławiu (KLIKNIJ)

Oto planowane linie metra we Wrocławiu

Posted by Gazeta Wrocławska on 10 czerwca 2015

Według miejskich planów, we Wrocławiu może powstać docelowo siedem linii metra.

Planowane trasy i przystank:

Nitka 1:
Nowy Szpital Wojewódzki (Stabłowice), Żerniki, Nowe Żerniki (WUWA2), Stadion Miejski, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 2:
Centrum Factory (ul. Graniczna), Nowy Dwór, Muchobór Mały, Idzikowskiego, Na Ostatnim Groszu, Magnolia, Dworzec Mikołajów, Szczepin, Dworzec Świebodzki, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 3:
Sępolno, Stadion Olimpijski, Hala Ludowa, plac Grunwaldzki, plac Społeczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 4:
Sołtysowice, Koszarowa, Kromera, Jaracza, Ogród Botaniczny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 5:
Marino, Różanka, Dworzec Nadodrze, Drobnera, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 6:
Gaj Południe (zajezdnia), Świeradowska, Aquapark, Dworzec Główny, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Nitka 7:
Krzyki, Carrefour (Hallera), Pretficza, Sky Tower, Komandorska, Stare Miasto (pl. Dominikański)

Wideo

Komentarze 185

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jorguś

oczywiście chodzi o EXPO

j
jorguś

nazywał się zdrojewski , który chciał we Wrocławiu zorganizować EURO. Kiedy we wrocku nie było porządnych dróg, hoteli, ubikacji czy innej infrastruktury a przede wszystkim pieniędzy aby przyjąć np milion gości. Naród wstrzymał oddech przed genialnością naszego guru!!! Dzisiaj będzie podobnie z metro. Jeżeli tylko będą pieniądze i jesteśmy w stanie uporać się z rzekami i wodami podskórnymi to jestem za . Ale czy ktoś się nad tym zastanowił choćby przez chwilę? I tak się mami ten zmęczony naród , który wszystko kupi.

O
Obywatel

Panu prezydentu to chyba nasienie rzuciło się na górną część ciała... Chce pytać obywateli czy chcą być piękni i bogaci i to w referendum !! Wstydzę się że głosowałem na człowieka który farbą zamalował pas ruchu i udaje nowoczesnego ekologa.... tam gdzie nie było korków teraz a i owszem...

a
andrzej tytan

Duuuużo lepsza i tańsza będzie kolej napowietrzna. Taka jak w Chicago! ahoj

G
Gość

Wrocław jest tak zadłużonym miastem, że metro i inne kosztowne inwestycje powinne być odłożone na kilkanaście lat. Dutkiewicz nie nadaje się na gospodarza Wrocławia.

J
Janusz Szachowski
O tym, że albo nie liczy się pan z ustaleniami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Wrocławia, którego tekst jednolity przyjęła Rada Miejska Wrocławia Uchwałą nr L/1467/10 z dnia 2010.05.20, albo ich pan nie zna, dowiódł pan przy okazji tzw.rozsprzedawania terenu Stadionu Olimpijskiego , czy też planowanego przeznaczania terenów po byłych ogródkach działkowych pod budownictwo deweloperskie. Pomysł z metrem jest kolejnym tego dowodem. Pozwalam więc sobie uświadomić panu, że Studium zakłada tworzenie przestrzennych możliwości dla rozwoju trzech podsystemów transportu zbiorowego : tramwajowego, autobusowego i opartego na środkach transportu wyższego rzędu. Podsystem tramwajowy zapewniać ma sprawny transport pasażerów wewnątrz miasta. Podsystem autobusowy ma uzupełniać tramwajowy w relacjach o mniejszych potrzebach przewozowych, a także wybiegać poza granice miasta. Podsystem wyższego rzędu wykorzystywać ma odpowiednio uzupełnioną sieć kolejową lub zmodernizowane linie w ramach sieci tramwajowej. Podsystem ten może przybrać formę przypominającą metro lub szybki tramwaj, kolej miejską lub inny środek transportu szynowego, wykorzystujący wydzielone torowiska biegnące bez kolizji z układem drogowym. I gdzie tu mowa o metrze? Chyba że myli pan metro od dopuszczonego przez Studium prowadzenia podziemnej linii tramwajowej w korytarzu ulic Nowy Swiat, Kazimierza Wielkiego i Oławskiej. Niech więc pan nie fantazjuje, a raczy pamiętać, że na stronie tytułowej Studium widnieje podpis: dr Rafał Dutkiewicz i że to pana, doktorze, do czegoś zobowiązuje.

Z wyrazami szacunku
Janusz Szachowski
R
R

Za 100 lat... i to jest wariant optymistyczny. Równie dobrze możnaby zapytać mieszkańców czy chcieliby mieć kosmodrom albo Jurassic Park-większość na pewno odpowiedziałaby: "tak":)

G
Gość

Pytanie w sondzie było idiotycznie sformułowane, na wzór czy chciałbyś mieć willę z basenem? Tu chodzi przede wszystkim o pieniądze, jeśli metro mają sfinansować mieszkańcy Wrocławia i ma to się odbyć kosztem remontu dróg, kamienic, przedszkoli i innych potrzebnych inwestycji to zdecydowanie trzeba powiedzieć NIE budowie metra, po prostu nie stać nas na kolejną fanaberię rządzących.

M
Mic

Jak w tym głosowaniu mogą brać udział dzieci to jest taki wynik. Każda myśląca osoba wie, że Wrocławia nie stać na taką inwestycję, tym bardziej, że jej plan nie jest dla całego miasta, bo cały wschód jest pominięty. Poza tym za kadencji obecnej władzy metro nie powstanie tylko zdążą zrobić "przetargi" żeby do końca kadencji "swoje" urwać. Chyba każdy Wrocławianin chciałby lepszej komunikacji, ale chyba nie takim kosztem.

o
obserwator

I to tylko dla jednego Pasażera, i w jedną stronę.
Jestem przekonany, że mieszkańcy by ją z radością i ulgą społecznie wykopali.

A
Ad-M

Metro z trasami krótszymi niż tramwaje i większa ilością przesiadek - geniusze po prostu. Takie rzeczy to się ciągnie z jednego krańca miasto na drugie, zresztą tramwaje też się tak powinno robić. Jeśli tramwajem/autobusem przesiadasz się więcej niż raz we Wrocławiu, do dojście na piechotę jest szybsze od dojazdu. Już widzę: czekam 15 minut na metro do centrum, w centrum czekam 15 na metro do miejsca gdzie chcę dojechać.

v
vbn

Wielki błazen i partacz nic nie wybuduje nawet 10 metrów metra! On was pyta o pozwoleństwo na cyt: "przygotowania do budowy" = spółeczki, stołki, terenówki sushi i kasa do przefiutania

b
buba

Na Kleczkowskiej :)

m
milton keynes

Dudi kazał - troll orze nawet w subotu

A
Anzel

Najpierw sprawne tramwaje i autobusy, a potem kosmodromy.

Dodaj ogłoszenie