Matematyka 2015 - NOWA MATURA (dla LO) - ARKUSZ CKE (wersja A) - ZADANIA - ROZWIĄZANIA

Redakcja
MATEMATYKA 2015 - ARKUSZ CKE w pliku PDF - kliknij i otwórz
NOWA MATURA MATEMATYKA 2015 - JEST JUŻ ARKUSZ CKE dla LO - tutaj znajdziesz wszystkie zadania oraz rozwiązania (klucz odpowiedzi). Znamy już zadania, jakie 5 maja o godz. 9 pojawiły się na egzaminie z matematyki (poziom podstawowy). Zdaniem wrocławskich uczniów, matematyka nie była trudna. Trzeba było m.in. obliczyć pole całkowite graniastosłupa oraz rombu wpisanego w kwadrat. Pojawiły się również zadania z prawdopodobieństwem. Matura 2015 - MATEMATYKA - PEŁEN ARKUSZ CKE znajdziesz poniżej.

NOWA MATURA MATEMATYKA - CKE 2015
Oficjalny, prawdziwy arkusz CKE z matury z matematyki (poziom podstawowy) dostępny jest tutaj (kliknij) - MATEMATYKA 2015 - ARKUSZ CKE dla LO


ZOBACZ TEŻ: MATURA 2015 - JEZYK ANGIELSKI - RELACJA NA ŻYWO - ARKUSZE CKE - ODPOWIEDZI
Matematyka 2015 - stara matura (technikum) - ARKUSZ, ZADANIA, ROZWIĄZANIA

MATURA 2015 MATEMATYKA - ZNAMY ZADANIA

Od wrocławskich licealistów dowiedzieliśmy się, że matematyka na nowej maturze dla liceów ogólnokształcących nie była bardzo trudna. Trzeba było m. in. obliczyć pole całkowite graniastosłupa mając podaną wysokośc i sinus danego kąta. W jednym z zadań trzeba było wykazać, że romb narysowany w kwadracie stanowi jedną trzecią jego powierzcni.

Na nowej maturze z matematyki pojawiło się również zadanie z prawdopodobieństwem. W treści zadania była podana informacja odnośnie ilości sprzedanych biletów ulgowych i normalnych na tramwaj. Uczniowie musieli obliczyć, jakie jest prawdopodobieństwo tego, że dana grupa ludzi kupiła określony rodzaj biletu.

MATEMATYKA 2015 - KOMENTARZE

Maturzyści dzielą się w internecie wrażeniami po egzaminie.
Oto przykładowe wpisy:

- Zadania były na średnim poziomie, jednak uważam, że treść zadań była tak konstruowana byśmy tego nie zrozumieli (i nie chodzi mi o czytanie ze zrozumieniem) na podstawie spodziewałem się czegoś prostszego. Chodząc do liceum humanistycznego, mając 2 godziny w tygodniu matematyki nie uczą logicznego myślenia tylko podstaw, których tu brakowało, każde zadanie było zawiłe i w treści i rozwiązaniu...

Ja celuję w 100%, mówię to absolutnie serio, mam nadzieję, że nie będzie na mnie żadnej nagonki (tak, "mat-fiz"). W zadaniach otwartych trudność nie powinno sprawić zadanie przedostatnie z prawdopodobieństwem.. Nie oszukujmy się, było banalne, wystarczyło zapisać tylko dwie, trzy linijki, żeby dojść do rozwiązania, na dodatek było to zwykłe dodawanie, odejmowanie. Ostatnie, okej, mogło sprawić problem i nawet moim niektórym kolegom sprawiło. Z graniastosłupem też było wcale niełatwe, ale nie oszukujmy się: gdyby każdy, należycie i porządnie przysiadł na tymi zadaniami, to by je zrobił. Mamy do dyspozycji dziesiątki książek z arkuszami, zasoby internetu, w większości wszystko jest wytłumaczone skąd się z czego bierze, a ludzie i tak wychodzą z założenia, że matma to koszmar nie do przebrnięcia..
Dla wtajemniczonych k=11, x=-7, P=384*pierw(2)+144, prawdopodobieństwo 5/23

NOWA MATURA 2015 - JAK POSZŁA MATEMATYKA?

A Wam jak poszła matematyka? Czekamy na komentarze!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
zabrzanin

Na stronie cke jest wersja C także całkiem możliwe ze są 3 wersje

K
Kobe

Gdzie mogę dostac arkusze odpoweidzi do wersji B?

g
ganimedes

Prawdopodobnie 2 :) A i B

w
werka

Ile jest wersji z arkusza z matematyki?

l
licealistka

Jeśli Ci nie poszło, to jest strona poprawmature

A
Administrator

To jest wątek dotyczący artykułu Matematyka 2015 - NOWA MATURA (dla LO) - ARKUSZ CKE (wersja A) - ZADANIA - ROZWIĄZANIA

l
licealista

matura jak matura, trudność średnia, a że matematyka uczy myślenia, to nie mam nic przeciwko wysokiemu poziomowi nawet na podstawie. problemem jest raczej brak dobrych nauczycieli matematyki, zwłaszcza w klasach humanistycznych.
poza tym ministerstwo robi wszystko, żebyś byli jak najbardziej "ogólni", stąd m. in. rozszerzenia od 2 klasy. jest to rozwiązanie fatalne, bo materiału jest tyle co wcześniej, czasu na naukę mniej, a kto pod koniec gimnazjum nie wiedział co chce zdawać na maturze, ten zwykle w 1 klasie liceum nie wie dalej. no i ta historia w klasie maturalnej u wszystkich "mat-fizów", "mat-biol-chemów" itp. i tak nikt się jej wtedy nie uczy (bo nie ma ani czasu ani chęci). to zabawne, że rozszerzając np. mat-biol-chem ma się po 2h historii i religii, a żadnej fizyki czy geografii….

G
Gość

Matma poszła mi dużo lepiej niż wczorajszy j.polski ;) Raz strzeliłam tylko w zamkniętych.
myślę ,że te minimum 60% osiągnę. Klucz z odpowiedziami dla ciekawskich tutaj
skroc .pl/maturamatematyka2015klucz
(usuńcie spację przed .pl bo inaczej nie strona się nie załąduję).
Klucz w formacie pdf.

Dodaj ogłoszenie